Strona 1 z 2

SB k14 cisnienie dziwne spadki

: pt lut 26, 2010 09:38
autor: JABcok20
Witam. silnik sb seria, pompa seria, zawór w turbinie wkręcony na maksa mimo tego maksymalne ciśnienie 0,9 bara i po wciśnięciu do końca gazu np. na 5 biegu uzyskuje 0,9 bara i pochwlil opada na 0,6 , z tyłu widać dym po czym znowy uzyskuje 0,9, i tak w kółko.
To nie jest mój samochód, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem.

: pt lut 26, 2010 09:53
autor: mr_jaru
moze wg nietrzyma cisnienia,ja tak miałem w swoim toledo 1.9tdi.wesgate nietrzymał cisnienia co przejawiało sie jego spadkiem i wzrostem podczas jazdy

: pt lut 26, 2010 10:50
autor: jarekkoval
JABcok20, WG u mnie tak samo sie dzieje :) dziala jak chce niekiedy upuszcza wczesnie niekiedy do bara dociagnie ;)

: pt lut 26, 2010 12:34
autor: vwmkII
ja tez mam k14 i u mnie przy wkreconym na maksa zaworze ciagnie ona do 1,8 bara z pedalem w podlodze z tego co wyczytalem na forum to macie zapieczony zawor i trzeba go rozruszac. U mnie teraz stalo sie to samo po tym jak zmiejszylem cisnienie zeby na maksa dmuchalo 1,2 to teraz w momencie mi idzie do 0,9 i spada na 0,6-0,7

: pt lut 26, 2010 12:35
autor: JABcok20
i co trzeba wymienić? można go jakoś odratować , kiedyś odkręcałem wg w k14 ale sama gruszka jest chyba nierozbieralna.

[ Dodano: Pią Lut 26, 2010 11:36 ]
vwmkII pisze:trzeba go rozruszac
hm rozruszać? zawór jest po raz pierwszy podkręcony więc może rzeczywiscie sie zapiekł...

: pt lut 26, 2010 12:45
autor: vwmkII
JABcok20, zobacz na ten temat : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=213729
moze okaze sie pomocny :)

: pt lut 26, 2010 13:50
autor: BENITO
Załóż sobie mbc i steruj ciśnieniem jak chcesz. W K14 często są problemy z WG. Ja mam mbc założone w garecie T2 i nie narzekam.

: pt lut 26, 2010 13:53
autor: t0mal
To nie jest problem z WG tylko w zaworze upustowym w kolektorze dolotowym, sprawdź czy nie ma takiej czarnej puszki na dolocie od strony rozrządu.

: pt lut 26, 2010 13:54
autor: vwmkII
jak sie nie myle to oryginalnie w 1v przy k14 tego nie ma

: pt lut 26, 2010 14:36
autor: t0mal
U mnie nie ma, ale u kolegi jest, a pozatym temat dotyczy silnika SB.

: pt lut 26, 2010 14:38
autor: vwmkII
t0mal pisze:a pozatym temat dotyczy silnika SB.
racja :)

: pt lut 26, 2010 15:28
autor: Michał_1977
JABcok20 pisze:zawór jest po raz pierwszy podkręcony więc może rzeczywiscie sie zapiekł...
WG zazwyczaj zapieka się w pozycji zamkniętej,więc suszara powinna dawać wysokie ciśnienie-przeładowywać.
Myślę,że zawór upustowy kolektora ssącego,to dobry trop :bajer: .
t0mal pisze:U mnie nie ma
A dlaczego?U mnie jest,a mamy takie same motorki :bajer: ...

: pt lut 26, 2010 15:46
autor: t0mal
No właśnie pisałem, różnie wychodziły te 1V.

: pt lut 26, 2010 16:10
autor: Toshiba
t0mal pisze:różnie wychodziły te 1V.
A ma ktoś foto tego zaworu na kolektorze?