Strona 1 z 2

Kilka pytań co do JR

: czw lut 25, 2010 20:28
autor: dieseljr
Witajcie. Niedawno kupiłem Golfa 2 GTD z silnikiem JR, wcześniej jeździłem 1V i muszę przyznać że jestem troszke zawiedziony.
1)w JR strasznie krótka skrzynia, na codzień po mieście jezdze spokojnie do ok 2-2,2 tys obrotów i 'w takim tempie' przy ok 45 mam już 4 bieg. Wcześniej miałem skrzynie 4S tu jest chyba 4T (nie mam wlepki w bagażniku żeby sprawdzić).
przy 80km\h mam ok 2400obr wcześniej na 1V 2000
Jak to u Was wygląda sprawa z tymi obrotami przy prędkościach załóżmy 80, 100, 120 na 5 biegu ?
2)1V jeździł wolno ale przyśpieszał równo tu przyśpieszenie do ok 3 tys praktycznie żadne za to potem jedzie dość konkretnie
3)mam wrażenie że elastyczność 80-120 na V biegu słabiutka. Jadę 80km\h wciskam gaz do oporu i na reakcje trzeba długo i pomalutku przyśpiesza. Na niższych biegach po 3 tys wciska w fotel turbo więc chyba sprawne.
Nie liczyłem na nie wiem co ale każdy pisze że seryjny 1V zamulony a mi wydaje się że jest przyjemniejszy w jeździe. Jakie Wy macie spostrzeżenia ?
Pozdrawiam

: czw lut 25, 2010 20:35
autor: Toshiba
1. W JR powinna być dłuższa skrzynia czyli 4T. Więc teraz to jestem lekko zaskoczony tym co piszesz... (??)
2. Z racji dużego turbo silnik zaczyna iść dopiero od 3.000, w 1V miałeś małe turbo, dlatego zbierał się z dołu lepiej, bo turbo wcześniej wstawało.
3. Jak wyżej ^^.

Nie przejmuj się, trochę go podkręcisz i nie będziesz chciał już małego turbo :)
Co do obrotów to wiem tyle, że na 5 przy 3000 na skrzyni 4T powinno być 120 km/h.

Może ktoś wsadził jeszcze krótszą skrzynię niż 4S?

: czw lut 25, 2010 20:54
autor: vwmkII
dieseljr, poloz sie pod autem i sprawdz oznaczenie skrzyni i to co piszesz to raczej twoj 1v mial malo wspolnego z serią skoro twierdzisz ze jezdzil lepiej niz jr ktorego masz teraz

: czw lut 25, 2010 21:03
autor: dieseljr
może nie rozumiemy się - JR jeździ lepiej ale trzeba go wysoko kręcić i moc jest rozwijana nierównomiernie. 1V nie przyśpieszał tak dobrze ale moc była rozwijana równomiernie i skrzynia była lepiej zestopniowana - np. 80km\h - 2000obr.
1V był na 100% seryjny jestem tego pewien. Obecny JR - dopiero co go kupiłem ale sprawia wrażenie że silnik jest w dobrym stanie - jeździ na 10W, odpala od pierwszego, nie kopci nadmiernie, własciciel mowi że bierze ok 1l na 10000km oleju

: czw lut 25, 2010 21:19
autor: bongo
dieseljr pisze:przy 80km\h mam ok 2400obr wcześniej na 1V 2000
Ktoś grzebał w liczniku ,albo masz inne koła założone :bajer:

: czw lut 25, 2010 21:23
autor: jarekkoval
bongo, albo skrzynia

u mnie 1V na skrzyni od JR'a (4T) przy 2000obr ma +-80km/h

: czw lut 25, 2010 21:24
autor: vwmkII
bongo, racja ja tez kiedys kupilem cofany licznik na allegro i gosc zle wskazowke zalozyl a wtedy moj 1v wyciagal 200 na prostej :D

: czw lut 25, 2010 23:00
autor: Toshiba
bongo pisze:albo masz inne koła założone :bajer:
Wtedy to przekłamywałoby prędkość a nie obroty :bajer:

vwmkII, To jest bardzo możliwe...

Najlepiej jakby kolega sprawdził czy zegary nie były rozbierane od środka, bo to aż dziwne jest co kolega opisuje... :goof:

: pt lut 26, 2010 00:19
autor: t0mal
dieseljr pisze:moc była rozwijana równomiernie
powinno być odwrotnie

: pt lut 26, 2010 13:39
autor: Bartek_R
jarekkoval pisze:bongo, albo skrzynia

u mnie 1V na skrzyni od JR'a (4T) przy 2000obr ma +-80km/h
ja mam tyle na 4s na 5 więc chyba coś po myliłeś


dieseljr, no to faktycznie coś nie tak z tą skrzynią w JR bo powinna być dłuższa niż w 1V, albo może jest jakieś mniejsze koło na altku i za wyża obroty

: pt lut 26, 2010 13:47
autor: BENITO
Poza tym zużycie oleju 1l/10000 km to dużo jak dla tego silnika. Zdrowy motor bez wycieków powinien brać nie więcej jak 0,5l.

: pt lut 26, 2010 20:19
autor: bongo
Toshiba pisze:Wtedy to przekłamywałoby prędkość a nie obroty :bajer:
A co niby przekłamuje?Prędkość licznikową do obrotów które są w tym momencie :panna:

: pt lut 26, 2010 20:27
autor: vwmkII
u mnie na skrzyni 1v i oponach 175/65 14" jest jakies 74km/h przy 2tys

: pt lut 26, 2010 22:09
autor: xxxGlaDxxx
no ja mam co prawda SB ale skrzynke 4T i na dokladnie takich samych oponkach jak wyżej kolega przy 2500 mam 100km/h idealnie. JR niestety duza turbodziure co w miescie może denerwować :)