Strona 1 z 4

TDI 90KM vk TD 75KM

: czw lut 25, 2010 18:37
autor: Wachcio
Witam

Mam Vento 1.9 TDI 90KM i zamierzam jako drugi samochód kupić coś VW. Trafia mi się dość dobra okazja kupić Passata 1.9 TD 75KM w kombii. Silnik w Vento w pełni mnie zadowala mocą i elastycznością. Jak byściw porównali te 2 silniki ze sobą. Jak TD radzi sobie w Passacie kombii. Dużo gorsze są osiągi? Nie mam na razie jak sprawdzić tego Passata a suche dane mi nic wielkiego nie mówią...

Czy ewentualnie bez szkody dla niego można mu podnieść moc? Czytałem, że TD to nie do końca TDI bez intercoolera i nie wystarczy mu go wstawić aby mieć 90 KM ale nie wiem czy to prawda.

: czw lut 25, 2010 18:44
autor: Byku21
TD to jest muł jak do passata jeszcze zależy czy B3,czy też B4...Moc można mu łatwo podkręcić troszkę zwiększając dawkę na pompie i ciśnienie na turbinie...A jest to tak w woli wyjaśnienia TD,a nie TDI,bo jest tam pompa wtryskowa mechanicznie sterowana,a nie elektronicznie...

: czw lut 25, 2010 18:51
autor: Wachcio
Passat B4. Te zwiększenie ciśnienia lub dawki mocno go nadweręży? Rozumiem, że dołożenie intercoolera nie wiele da? A co z ewentualną wymianą silnika na 1.9 TDI? Elektryka i wszystko inne będzie pasowało?

: czw lut 25, 2010 18:56
autor: Byku21
Passat B4. Te zwiększenie ciśnienia lub dawki mocno go nadweręży? Rozumiem, że dołożenie intercoolera nie wiele da? A co z ewentualną wymianą silnika na 1.9 TDI? Elektryka i wszystko inne będzie pasowało?
zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia nie nadwyręży go plus IC i będzie śmigał tylko B4 ma ciężką budę,więc przynajmniej to TDI zdałoby się mieć...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zanie+mocy
poczytaj i będziesz wszystko wiedział

: czw lut 25, 2010 20:21
autor: vwmkII
jesli nie masz zamiaru uzywac tego samochodu do wyscigow to spokojnie ci wystarczy podkrecone 1.9td :)

: czw lut 25, 2010 20:29
autor: Shmatan
Wachcio, td i tdi to zupełnie inne silniki - przekładka z td na tdi to nie dołożenie IC i finito - trzeba całe sterowanie zmieniać.

a 90KM idzie z niego wyciągnąc, i w chipowanie się nie trzeba bawić - zresztą Byku21, zarzucił Ci świetnym linkiem

: czw lut 25, 2010 20:30
autor: Wachcio
Mam zamiar go kupić w Norwegii, gdyż tam pracuję i chcę jeżdzić nim z Polski do Skandynawii. Nie potrzebuję super mocnego silnika ale jeżdżąć dużo w trasasie muszę mieć komfort dobrego przyspieszenia przy wyprzedzaniu. Odnośnikiem i całkiem mnie zadowalający jest 1.9 TDI 90KM w moim Vento który służy mi do tego samego ale jest na polskich blachach czego zaczynają się czepiać norwescy celnicy.

: czw lut 25, 2010 22:52
autor: munior
I tu obowiązkowa lektura wszystkich posiadaczy TD-eków http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda

: czw lut 25, 2010 23:07
autor: Wachcio
Czyli nie martwić się mocą która jest fabrycznie bo dość łatwo ją zwiększyć i mieć prawie TDI?
Dodać intercooler, przerobić boost pin (tylko czy od razu poznam tę z LDA), podkręcić pompę, wywalić katalizator i się cieszyć?

: czw lut 25, 2010 23:20
autor: IRAS AAZ
dokładnie tak, pod warunkiem ze ma LDA :bigok:

: czw lut 25, 2010 23:23
autor: Wachcio
IRAS AAZ pisze:dokładnie tak, pod warunkiem ze ma LDA :bigok:
W TDI też ono jest? Spojrzał bym na spokojnie w Vento żeby wiedzieć przy kupnie na co patrzeć

: czw lut 25, 2010 23:26
autor: IRAS AAZ
nie w TDI jest pompa sterowana elektrycznie całkiem co innego

: czw lut 25, 2010 23:27
autor: munior
Wachcio pisze:W TDI też ono jest?
Nie ma ,to są zupełnie inaczej sterowane pompy w TD-eku mechanicznie linką a w TDI pompą steruje komputer i nie ma żadnych linek.LDA w TD-eku widać jak na dłoni i o ile nie jest to eko pompa to będzie widać wężyk od kolektora ssącego do ''grzyba "LDA

: czw lut 25, 2010 23:30
autor: IRAS AAZ
Sory wtrace sie ,na linku do allegro u MUNIORA jest dokładnie wszystko jaka pompa musi byc