Strona 1 z 1

N75 - kilka problemów!!

: śr lut 24, 2010 16:08
autor: rav_tdi
Witam!
Kilka miesięcy temu ułamał się jeden kruciec od N75, ale wtopiłem go z powrotem!
Po jakimś czasie od tego momentu, zaczęło się cośdziwnego dziać, a mianowicie, gdy silnik jest zimny to nie ma dołu - nie słychac turbiny, a auto nie chce jechać.
Po osiągnięciu wyższej temp. i przegazówce do wyższych obrotów wraca do normy, ale i na cieołym silniku potrafi odstawić ten sam numer, że nie jedzie w ogóle z dołu, a górne partie jakoś tam jadą, ale to nie jest to co normalka! I oczywiście jak jest taki stan rzeczy, a przegazuje mu, to czarna chmura dymu sie pojawia z tyłu!!

Zamierzam wymienić wszystkie wężyki podciśnieniowe i wspomniany N75!
Na alledrogo są różne propozycje:

1 http://www.moto.allegro.pl/item92053603 ... _nowy.html

ten ma wszystkie wyloty w jedną str. ale to chyba nie problem, a jedynie wtyczka, bo u mnie jest prostokątna na klik - ewentualnie znajde gdzieś na szrocie wtyczke taką i sobie przelutuje - o ile zawory te niczym sie nie różnią w charakterystyce pracy?? :kac:

2 http://www.moto.allegro.pl/item92458247 ... rszaw.html

taki siedzi u mnie, jedynie wtyczka nie ta :blush:

3 http://www.moto.allegro.pl/item92710205 ... di_vw.html

identyczny jak u mnie, ale cena... :grrr:

4 Jest jeszcze kilka w różnych cenach, ale to właściwie wszystkie opcje które znalazłem.

5 Czy ktoś może potwierdzić to, że jeżeli zmienie wtyczke na półokrągłą i kupie taki N75 jak w pkt. 2, to wsio będzie OK.
Oczywiście biore pod uwage fakt, że to wcale nie musi być ten zawór przyczyną nieładowania turbiny, mogą by jeszcze wężyki, lub... może ktoś miał już taki przypadek...??

Robiłem już logi, i wychodzi niedoładowanie, a błędu żadnego nie wywala!

Pozdrawiam i licze na pomoc, np. cowboy, on kiedyś ten temat kminił :hehe:

: śr lut 24, 2010 17:15
autor: rav_tdi
1 http://www.moto.allegro.pl/item89234238 ... _lodz.html

wtyczka zaookrąglona i wszystkie wyloty w jedną str., niska cena


2 http://www.moto.allegro.pl/item90647995 ... _org6.html

wyloty jak u mnie, inna wtyczka, cena ok


3 http://www.moto.allegro.pl/item92935965 ... ginal.html

wygląda solidnie, wyloty ok, cena dobra, inna wtyczka


4 http://www.moto.allegro.pl/item93661295 ... t_n75.html

taki jak pkt 3


5 http://www.allegro.pl/item927582416_zaw ... rburg.html

ten jest niby do 90ps, a cos czytałem, że te są wadliwe i szybko siadają, w 1z itp

Co do logów jest dość ciężko je zrobić, bo głównie występują na zimnym, a nie chce go takiego katować, a znowu na ciepłym, trudno zrafić na moment gdy ma to niedoładowanie i zlogować, tak żeby jeszcze na drodze było miejsce :grrr:

Co do przepływki, to byłą sprawdzana i wyglądało ok, ale :crazy: ...

: śr lut 24, 2010 17:55
autor: Sztomel
a nie prościej i praktycznie bez kosztów jakbyś zaślepił sobie EGR a w miejsce N75 zastosował własny N18, zero nakładów finansowych a i z wtyczką nie będzie problemu, N75 i N18 mają taką samą charakterystykę pracy więc można śmigać bez problemu.

: śr lut 24, 2010 18:07
autor: rav_tdi
Heeeeeeee, EGR w sumie będzie wywalany, i FMIC pójdzie z kolektorem ASZ, a że N18 działa jak N75 to nie wiedziałem tego, jeżeli tak jest, to super :grin: , więc nie zamawiam póki co nic :bigok: , a jedynie wężyki pozamieniam na nowe i zmierze podciśnienie!

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić na 1000% że charakterystyka pracy jest identyko, bo niektórzy sprzedawcy mówią inaczej :goof:
Jeżeli tak będzie, to Sztomel punkcika ci pośle :helm: :bigok:

P.S. czy jest coś jeszcze, co by mogło odpowiadać za tymczasowe/chwilowe niedoładowanie, poza N75 i przepływką?? :crazy:

: śr lut 24, 2010 18:17
autor: Sztomel
rav_tdi pisze:P.S. czy jest coś jeszcze, co by mogło odpowiadać za tymczasowe/chwilowe niedoładowanie, poza N75 i przepływką??
każda nieszczelność na wężykach podciśnienia oraz w dolocie pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Piszą na różnych forach, że N75 różni się charakterystyką pracy od N18 a to przecież nie zaworki się różnią charakterystyką tylko charakterystyka sterowania nimi przez ECU jest inna i zależna od warunków pracy silnika, kanały i cewki w tych zaworkach są takie same.
Przecież mogę wstawić do swojego silnika elektrozawór z Opla, Forda, BMW itd. i będą działały tak samo jak oryginalny, jedyna różnica to tylko różne króćce na wężyki i gniazda na wtyczki, gabaryty i wygląd oraz sposób mocowania.

: śr lut 24, 2010 19:08
autor: rav_tdi
Sztomel pisze:każda nieszczelność na wężykach podciśnienia oraz w dolocie pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
- coś jest na rzeczy, bo gdy auto kupiłem było seryjne i też mi sie zdawało, że były momenty, że raz jeździ lepiej, a raz gorzej. Ale nie miałem pewności i żadnego doświadczenia w TDI
Następnie był soft i też było dziwnie, rak ok, raz nie.
Później zmiana turbiny i wtrysków + soft i to samo...
Teraz mam pewność, że jest coś nie tak ze sterowaniem turbiną... :crazy:
Za tydzień pogrzebie, posprawdzam i mam nadzieje, że problem zniknie :bajer:

Sztomel - póki co dzięki :pub: :pub: i pozdro
P.S. na bank dam znać co i jak wyszło :D
Pozdro