Strona 1 z 1

prawie nowy silnik :) zapala i odrazu gaśnie

: pn lut 22, 2010 12:34
autor: superkasztan
Witam

W weekend przekładałem silnik w moim szczurze, z mk2 1.6 d > mk2 1.6 td

Kupiłem ok 1,5 roku temu silnik z audi 1,6 td o oznaczeniu CY ( wzdłużnie montowany )

Leżał u mnie w garażu ok 1,5 roku, u kolesia od którego kupiłem też pewnie leżał z rok.

Silnik wyglądał czysto, wymieniłem w nim wszystkie simeringi, uszczelki, nowy rozrząd,
oczywiście kolektory, miska oleju, podstawa filtra oleju, całe sprzęgło założone z silnika poprzecznego z golfa.
Nie ruszałem tylko głowicy, oczywiście dekiel do ustawienia rozrządu zdjąłem :)

Niestety swojego czasu musiałem rozebrać pompę paliwa, potrzebowałem "dźwignie gazu"
tzn to na czym robi się gov. mod. Ale włożyłem to teraz z powrotem, nie mniej jednak, pompa jest rozregulowana.

W sobotę włożyłem to wszystko do auta, po kilku kręceniach odpalił, ale tylko na moment i od razu zgasł i tak cały czas, odpala i od razu gaśnie. Nawet nie jestem pewien czy jak zapali to wszystkie gary zagrają, zapala i momentalni gaśnie i tak cały czas.

Rozrząd poskładany na cechach. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale na kole zamachowym z audi, martwy pkt, jest w innym miejscu niż w golfie. ale nie wiem gdzie tam jest okienko do sprawdzania.

Może ktoś ma jakiś pomysł od czego tu zacząć ??

Z góry dziękuje za pomoc :)

: pn lut 22, 2010 12:59
autor: vwmkII
kolego ja ostatnio robilem gova i po zlozeniu pompy tez nie zapalal przez dluzszy czas, musial sie odpowietrzyc no i pozniej zapalal dopiero jak mu wyciagnalem przyspieszacz i wciskalem gaz do dechy potem gasl jak ujolem gazu. Jesli ruszales srube od dawki i nie zaznaczyles jej polozenia to wkrec ja nawet ze 2 obroty i probuj zapalac z gazem jak juz chwyci to bedziesz regulowal dalej, druga sprawa to sprawdz ustawienie dzwigni gazu czy nie jest zebyt cofnieta. Zdejmij caly mechanizm na ktory zaklada sie linke i przekrec trzpien wychodzacy z pompy w lewo tak az poczujesz opor pod palcami (nie krec kombinerkami :chytry: ) i wtedy zaloz dzwignie gazu. Jesli masz dobrze ustawiony kąt i cala reszte musi zagadac :bigok:

problemos

: pn lut 22, 2010 13:13
autor: superkasztan
NO właśnie wszystko w pompie rozregulowane,

śrubę od dawki wkręciłem do kontry czyli tak jak była ( a przy najmniej blisko tego położenia)

Problem jest z tą dźwignią gazu, oś na którą się to zakłada chodzi lekko, i w tedy próbowaliśmy w każdym położeniu i cały czas efekt był ten sam, zapalał i od razu gasł.

Długo go kręciłem, powinien się odpowietrzyć, ale sprawdzę go dziś na przezroczystych przewodach czy powietrze tam nie idzie.

: pn lut 22, 2010 13:17
autor: vwmkII
kolego , zdejmij dzwignie gazu i ustaw tak jak napisalem wyzej, przekrec palcami na maksa w lewo i wtedy ją poskladaj albo inaczej , naluz na nią ta czesc z wieloklinem i krec tak jakbys dodawal gazu pierwsze powinna isc leciutko a pozniej z oporem , wiec przekrec ten zakres co idzie lekko i zostaw nastepnie zaloz dzwignie i poskrecal wtedy juz bedzie wszystko ok

: pn lut 22, 2010 13:37
autor: superkasztan
Właśnie nie było oporu
cały czas się lekko obracał ten trzpień, chyba coś źle pompę poskładałem :crazy: ??

: pn lut 22, 2010 13:38
autor: vwmkII
w takim razie prawdopodobnie nie zaczepiles w pompie tej oski na ktorej robi sie gova :green_fuck: rozbieraj i skladaj jeszcze raz

i wszystko gra

: wt lut 23, 2010 10:41
autor: superkasztan
Hej

rozebrałem pompę a tam pusto :(
Pompa była dobrze złożona, tylko nie zassała paliwa, w wężu od filtra też nie było paliwa.
Przy okazji zrobiłem gov. moda :D
Wziąłem bańkę podwiesiłem i grawitacyjnie poleciała ropa do pompy, od razu zagadał :)
potem zassałem z filtra i już pali.

A jak zapingala.

Dzięki za zainteresowanie.
Na szczęście problem był banalny, miałem już gorsze wizje :)

Pozdrawiam

: wt lut 23, 2010 12:05
autor: vwmkII
hehe, mowilem kolego ze musi sie odpowietrzyc :) ja ostatnio 3 razy aku ladowalem zanim mi sie odpowietrzyl :grin: dobrze ze wszystko dziala, milego smigania :bigok:

: śr lut 24, 2010 00:11
autor: mateuszrolza
Koledzy ja wiem ze moze dla niektorych to oczywiste ale jak chcecie szybko odpowietrzyc to odkrecacie przewody od wtryskiwaczy ( na 17 klucz :grin: ) i pokrecicie pare sekund az poleci boczkiem paliwo. dokrecacie grzejecie swieczki i ogien :okej:

: śr lut 24, 2010 00:13
autor: vwmkII
no tak , tylko u mnie odkrecic sie nie chcialy :helm:

: śr lut 24, 2010 09:01
autor: darecki6
polecam gruche do pompowania pompuje w filtr podgrzewacz pompe ijak zaczyna leciec z zdjetego powrotnego przy podgrzewaczu to zakladam i pale