Strona 1 z 1

Ślini pompa wtryskowa, jak naprawić ?

: sob lut 20, 2010 10:09
autor: kamxp125
Witam zauważyłem ostatnio że pompa wtryskowa lekko cieknie ;/ Jak mogę to naprawić czy wystarczy tylko rozebrać i zmienić uszczelkę ? Poniżej zamieszczam zdjęcie miejsca, w którym mi cieknie (ślini) nie są to jakieś duże ilości ale podczas większych obrotów dosyć wycieknie tego paliwa;/

Obrazek

Obrazek

PS: Zdjęcia zapożyczone z allegro

: sob lut 20, 2010 10:54
autor: Sztomel
Wystarczy zdemontować nastawnik i wymienić uszczelkę pod nastawnikiem oraz profilaktycznie pod pokrywką nastawnika (bo na fotkach pokazujesz na śrubę nastawnika więc ciec może uszczelka pod jak i ta pod pokrywką, zestaw uszczelek dostaniesz na allegro bo widziałem niedawno, że był w sprzedaży, zabieg jest prosty ale trzeba skorzystać z Vaga by potem podglądając na nim wartość dawki paliwa odpowiednio ją ustawić na nastawniku pukając w niego raz z lewej a raz z prawej strony by było tak jak poprzednio lub skorygować dawkę jeśli poprzednia była ustawiona zbyt duża lub zbyt mała, dawka najlepiej jeśli będzie oscylowała między 3 a 4 mg/skok. Trzeba jeszcze pamiętać aby dysponować kluczem energetycznym 2T do odkręcenia śruby z łbem specjalnym nastawnika, klucz taki również jest dostępny w sprzedaży na necie : http://www.dobrysklepmetalowy.pl/klucz_ ... 12841.html


[ Dodano: 20 Lut 2010 09:56 ]
tu masz aktualną ofertę : http://motoallegro.pl/item923518884_zes ... bosch.html

: sob lut 20, 2010 14:55
autor: kamxp125
OK, wszystko fajnie ale czy VAG jak i ten klucz jest konieczny ? Bo niestety nie mam dostępu do VAGU, a klucz to wiadomo dodatkowy wydatek...

: sob lut 20, 2010 15:06
autor: Sztomel
Co do specjalnej śruby to są sposoby na jej odkręcenie bez klucza 2T - albo odkręcasz ją przecinakiem albo żłobisz rowek brzeszczotem pod konkretny śrubokręt - sam wybierzesz co wolisz, jeśli jednak chodzi o poprawne ustawienie dawki to bez Vaga tego nie zrobisz a jak zamontujesz nastawnik na pałę to potem mogą być różne efekty.

: sob lut 20, 2010 15:14
autor: kamxp125
no ok, więc musze zainwestować w kabel VAG, czy ten może być
http://allegro.pl/item927108582_vag_kkl ... b2_ob.html

Tu jest wtyczka ta chyba 16 pinowa, taka jest w Golfie 3 ?

Mam golfa III z 1994r.

aha i czy mógłbym prosić jakąś instrukcje jak ustawić tą dawke paliwa przy pomocy VAGA ?

: sob lut 20, 2010 16:57
autor: munior
kamxp125 pisze:czy mógłbym prosić jakąś instrukcje jak ustawić tą dawke paliwa przy pomocy VAGA ?
Odpalasz Vaga ,Silnik [01] > [08 Measuring Block] > Grupa 001 pozycja [3]Napięcie z czujnika drogi przesuwki regulacyjnej [1,12 do 1,70V] .Zapisujesz sobie wartości jakie masz u siebie .Sprawdzasz to na włączonym zapłonie bez odpalania silnika i możesz odkręcać nastawnik .Dalej już chyba nie muszę pisać

: ndz lut 21, 2010 09:49
autor: Sztomel