Strona 1 z 2
Które sprzegło lepsze
: pt lut 19, 2010 23:52
autor: raf-gog
Witam,
na dniach mam zamiar wymienić sprzęgło w moim golfiku (1V) oczywiscie będzie to 210mm tylko teraz zastanawaim się co będzie lepsze sprzęgło dedykowane do silnika SB czy też od 1,8 benzyna PF=107KM (u niektorych producentow do SB i do 1,8 sprzedawane jest pod tym samym numerem), a moze od KR=139KM, to ostatnie rozni sie tym, ze ma 28, a nie 24 zabki, a tez ma 210mm.
W katalogu (
http://statim.pl/oferta.php ) zauwazylem tez mala rozbierznosc, a mianowcie, ze dla silnika 1V w wersji TAXI, jest takie same sprzegło, jak standard w SB, ale już dla JR w wersji TAXI jest takie jak dla 1,8benzyna, czy z tego wynika, że to od benzyny bedzie bezproblemowo pasowac i bedzie nieco mocniejsze niż standard w SB?? Dzwoniłem do tej firmy i niestety nikt nie był w stanie udzielić mi 100% odpowiedzi na moje pytania.
Dziękuje Michaś_1977 za już włożony trud w nabicie mojej głowy różnymi niezbędnymi informacjami w tej jakże zawilej materii.
Zna ktoś może produkty firmy STATIM, wiem, że to dolna półka raczej, ale dzwoniłem w kilka miejsc i jeśli już ktoś zakładał to raczej nie miał problemu.
: sob lut 20, 2010 00:25
autor: Michał_1977
raf-gog, kupuj od SB lub PF.
Od KR nie podejdzie,bo jak sam zauważyłeś ma więcej zębów...
Jeżeli nie ma rozbieżności cenowej między tymi od SB i PF,to wolałbym wziąć jedno z nich (bo pewne),niż zamawiać na allegro kota w worku...później oddać lub wymienić ciężko
Skoro dzwoniłeś do STATIM i nic ciekawego Ci nie powiedzieli,to wątpię by tutaj ktoś wiedział...no chyba,że już ktoś przerabiał ten temat
Temat dość zawiły

...
: sob lut 20, 2010 00:29
autor: raf-gog
Michaś_1977 pisze:Temat dość zawiły ...
Jak baranie jajca czy rogi razem:)
No to coż biore się w kupe i szukam wyjatkowej oferty sprzegla do PFa, bo pare groszy tansze:P i zostaje mi tylko mazyc ze wytrzyma to dluzej niz dwa lata, al eja mu jeszcze pokaże

: sob lut 20, 2010 00:36
autor: Michał_1977
raf-gog pisze:zostaje mi tylko mazyc ze wytrzyma to dluzej niz dwa lata, al eja mu jeszcze pokaże
Jak będziesz kręcił silnik mający suszarkę wielkości K-14,to sprzęgło nie pożyje zbyt długo...uwierz mi.
Powodzenia

: sob lut 20, 2010 00:38
autor: t0mal
W dieslu jest mocniejsza tarcza niż w benie (przynajmniej w oryginale), no i arwam coś wspominał, że dociski są słabsze.
: sob lut 20, 2010 00:47
autor: Michał_1977
t0mal pisze:W dieslu jest mocniejsza tarcza niż w benie
Ale jak sprzedawane sa te tarcze pod jednakowym numerem,to nie sądzę by się różniły.
t0mal pisze:arwam coś wspominał, że dociski są słabsze.
Ja teraz modzę sprzęgło "Made in Home" i będzie na wzmocnionym docisku

: sob lut 20, 2010 00:49
autor: raf-gog
Jak będziesz kręcił silnik mający suszarkę wielkości K-14,to sprzęgło nie pożyje zbyt długo...uwierz mi.
Dlaczego?? przeciez ona jest malutka i wiecej jak 1,1-1,2 (jesli da rade) nie mam zamiaru nią dmuchac, czyzby moment za szybko sie pojawial??
t0mal pisze:W dieslu jest mocniejsza tarcza niż w benie (przynajmniej w oryginale), no i arwam coś wspominał, że dociski są słabsze.
Czyli jednak SB:) głowa mi juz peka, a najgorsze to to że dopiero weckend i cały będę myślał co tu zrobić
O prosze tutaj aukcja sprzegła do 1,8 i 1,6TD
http://www.allegro.pl/item922171772_spr ... 1_6td.html
: sob lut 20, 2010 00:57
autor: t0mal
raf-gog pisze:Dlaczego??
Bo "kopie" mocniej.
raf-gog pisze:czyzby moment za szybko sie pojawial
Może nie tyle za szybko, co zbyt gwałtownie.
: sob lut 20, 2010 00:57
autor: Michał_1977
raf-gog pisze:czyzby moment za szybko sie pojawial??
Dokładnie...powstaje takie szarpnięcie,które powoduje,że sprzęgło kopci
raf-gog pisze:Czyli jednak SB:) głowa mi juz peka,
Porównaj jeszcze raz numery...jak te same,to bez różnicy...nie mogą być sprzedawane dwie różne części pod tym samym numerem

...
[ Dodano: 19 Lut 2010 23:58 ]
t0mal pisze:Może nie tyle za szybko, co zbyt gwałtownie.
No...niby nie to samo,ale wiemy o co biega

...
: sob lut 20, 2010 00:59
autor: raf-gog
t0mal pisze:Bo "kopie" mocniej.
Czyli poki bedzie cos tam trzymac to bedzie wciskac w fotel

hahaha
: sob lut 20, 2010 01:10
autor: Michał_1977
raf-gog pisze:Czyli poki bedzie cos tam trzymac to bedzie wciskac w fotel
Tak,ale to jest tylko krótkie,a mocne doładowanie...a później flak/mół
Natomiast K-24 lub T-3 ma w dole trochę laga,ale później to już nie ma zmiłuj,hehe...
: sob lut 20, 2010 01:24
autor: raf-gog
Tak tak tak, wszystko powoli, gdyby nie te &*%$&^%%^ sprzegło już IC był by na miejscu, a tak to jak zwykle sie odwlecze

ale moze i dobrze, zanim założe IC to zostanie mi tylko uszczelke maetalowa wsadzic i bede gotowy do zabawy

: sob lut 20, 2010 01:28
autor: Naparstek
Ja bym brał sprzęgło do diesla nie od benzyny. W dieslach są mocniejsze większy moment obrotowy muszą przenosić
: sob lut 20, 2010 01:32
autor: t0mal
Różnica pewnie tkwi w tłumiku drgań - diesel będzie miał mocniejsze sprężyny, a bywa że nawet na ori sprzęgle wypadają.