Strona 1 z 1

nierówna praca i mocne dymienie przy rozruchu

: pt lut 19, 2010 15:39
autor: artur87
witam wszystkich. mam taki problem, gdy z rana odpalam samochód to musze troche pokrecić rozrusznikiem, a gdy odpali to nierówno pracuje i strasznie kopci na biało czy szaro. trwa to około minuty i potem jest juz wszystko wporządku. gdy nabierze temperatury odpala idealnie, pracuje równo i cicho. zmieniłem wszystkie filtry, świece, mechanik odpowietrzył mi układ paliwowy i sprawdzał na komputerze i nic to nie pomogło. twierdzi ze moze to byc złe paliwo. ale paliwo jest napewno ok. lałem paliwo z płocka tzw miejskie do -33. wiec w czym moze trwać przyczyna?

: pt lut 19, 2010 15:58
autor: Sztomel
objaw wskazuje na brak zasilania świec żarowych, wymiana świec nic nie da jeśli nie będą podgrzewane, wypnij wtyczkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce sprawdź po zdjęciu listwy prądowej ze świec czy w listwie pojawia się zasilanie.

: sob lut 20, 2010 16:23
autor: artur87
sprawdzalem jest grzanie świec

: sob lut 20, 2010 22:37
autor: junior184
Witam, mam troche podobny problem z tym że po wymianie czujnika temp. auto odpala po dośc długim kręceniu, natomiast jak odpali chodzi przez ok. 3-4sek. jak stary menel rano pod sklepem,aż do momentu jak(chyba) jakiś przekaznik "pstryknie" i wtedy silnik zaczyna pracowac równo.

: sob lut 20, 2010 23:07
autor: Arekkwiatek
Witam mam podobny problem z silnikiem AHF mianowicie auto z rana odpala nierówno i trochę zakopci i śmierdzi ropą. Jak jest ciepły albo stoi krócej niż noc odpala na rys, filtr paliwa i świece nowe ale nie podoba mi się jedno.Po odpięciu przewodu paliwa od filtra do pompy i nalaniu paliwa w ciągu 2 minut pompa wciąga paliwo.Zamontowałem zaworek zwrotny między filtrem a pompą rano patrze a tu w rurce nie ma paliwa ,a jak nalałem to znowu chwilka i wciąga paliwo i wylewa powrotem masakra o co tu chodzi :crazy: proszę o pomoc

: sob lut 20, 2010 23:18
autor: on6222
odpalcie vaga wejdzcie w engine i bloki danych i tam blok nr 13 i odzczytajcie dane, jesli beda bardzo sie roznily to znaczy ze albo wtryski albo male cisnienie na baniakach

: ndz lut 21, 2010 02:27
autor: edzio
Ustawcie sobie kąt wtrysku i po problemie.

: ndz lut 21, 2010 11:13
autor: Arekkwiatek
Kąt wtrysku mam ustawiony według vag ,podobno może to być wina N109 choć błędów nie pokazuje , jeszcze jedno zauważyłem że pompa wysysa też paliwo z filtra do pewnego poziomu czy to może być problem z odpowietrzeniem zbiornika.

: ndz lut 21, 2010 11:27
autor: edzio
Arekkwiatek pisze:Kąt wtrysku mam ustawiony według vag
a jaki masz?,sprawdzany po zablokowaniu sterownika?(w nastawach)

: ndz lut 21, 2010 11:54
autor: Fahoo
Arekkwiatek, jest powietrze w przewodach?temat poruszany na forum z cofającym si epaliwem

: ndz lut 21, 2010 12:45
autor: junior184
U mnie kąt jest ok,ciśnienie też ok, generalnie motor po remoncie .Może inaczej, jest jakiś przekaznik albo inne ustrojstwo pod kierownicą co struje pompą albo jakimś innym badziewiem że po "pstryknięciu" auto zaczyna chodzic równo i ładnie?

: ndz lut 21, 2010 12:59
autor: Arekkwiatek
kąt mi kumpel ustawiał jest dokładny ,pokazywał mi na wykresie na zapalonym silniku.
Fahoo wiem że był ale im cofało z filtra do zbiornika a mi zasysa z filtra do pompy i z pompy do zbiornika jak ściągnę przewód powrotu z pompy to przestaje jak by podciśnienie było tak mocne że pompa nie jest w stanie trzymać paliwa.
junior184 też to u mnie zauważyłem

[ Dodano: 21 Lut 2010 12:07 ]
Co do powietrza to po przyjeździe z pracy ani na wolnych ani na wysokich obrotach nie idzie powietrze tylko czyste paliwo, zaworek na filtrze usunąłem ,a powrót zrobiłem stały i jest ok. Tak jak pisałem pompa zasysa mi paliwo z filtra do pewnego poziomu i jak rano odpalę to leci paliwo z powietrzem trwa to kilka minut jak się filtr napełni to leci czyste paliwo i tak w koło. W sklepie z częściami powiedzieli ,że są dwa zaworki w pompie za to odpowiedzialne N109 koszt 70 zł i jakiś drugi chyba ten N108 koszt 500-600zł wykręciłem ten N109 był w trzech częściach obudowa ze sprężynką a w pompie tłoczek i jakaś uszczelka.

: wt lut 23, 2010 20:29
autor: artur87
Więc co trzeba robic? od czego sie zabrać?

[ Dodano: 25 Lut 2010 13:03 ]
zauważyłem jeszcze, że dymienie ustępuje po około minucie i gdy jade jeszcze z nie rozgrzanym silnikiem i gdy dodam gazu np na jedynce ze świateł to coś sie zawiesza i znowy nie rózno pracuje, dymi i nie mam mocy ale po chwili przechodzi i wszystko jest ok.