Strona 1 z 2

Ibiza 1.9 TDI - olej

: czw lut 18, 2010 23:40
autor: Pi
Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.

: pt lut 19, 2010 00:08
autor: Haki
Zalali mu tzw LONG LIVE ... i tyle nic się nie stanie. Nie wiem czy posiada w tej Ibizce DPF... ?

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf poczytaj

PS . zwróć uwagę na punkt 2 a dokładnie 2.1 i co tam napisali o tym oleju.

: pt lut 19, 2010 00:22
autor: Pi
Teraz to jeszcze bardziej zdurniałem.

O co chodzi z tym 505.01 do 2000 roku i 506.01 po 2000 roku, skoro i tak wszyscy do TDI PD niezależnie od rocznika leją 505.01?

: pt lut 19, 2010 00:31
autor: Haki
Dowiedz się co dokładnie za silnik tam siedzi i czy ta Ibiza posiada ustrojstwo zwane DPF...
W tym artykule co dałem piszą ,że ten olej co zalali koledze idzie do mocniejszych aut... więc też już nic nie wiem :panna:

: pt lut 19, 2010 00:31
autor: doggie
Pi pisze:Teraz to jeszcze bardziej zdurniałem.

O co chodzi z tym 505.01 do 2000 roku i 506.01 po 2000 roku, skoro i tak wszyscy do TDI PD niezależnie od rocznika leją 505.01?
505.01 jest do PD o stałym interwale wymiany co 15.000 km zaś 506.01 - obecnie stosuje się normę 504.00/507.00 jest stosowany w zmiennym interwale wymiany co 30.000 km

Re: Ibiza 1.9 TDI - olej

: pt lut 19, 2010 00:31
autor: karlos
Pi pisze:Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.
Nie bierz pod uwage tego co pisze Haki

503.01 to żaden long life nie nadaje się to nawet do PD
do PD lejesz 505.01
jeżeli masz DPF lejesz 507.00 LLIII

przebiegi 15 czy 30k nie mają znaczenia jeżeli masz filtr cząstek stałych
wtedy mimo 15k i tak musisz lać 507.00

: pt lut 19, 2010 00:32
autor: doggie
Haki, od kiedy norma 503.01 jest normą dla Long Lifa dla silników PD?

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
karlos, wątpię aby Ibiza z ASZ-em miała DPF ale się nie zaklinam

: pt lut 19, 2010 00:42
autor: Pi
mettenos pisze:505.01 jest do PD o stałym interwale wymiany co 15.000 km zaś 506.01 - obecnie stosuje się normę 504.00/507.00 jest stosowany w zmiennym interwale wymiany co 30.000 km
Czyli jak rozumiem, jeśli wymieniam olej co 15kkm (to się akurat tyczy mojego auta), to 505.01 jest jak najbardziej OK. :-)

[ Dodano: Czw Lut 18, 2010 23:45 ]
mettenos pisze:[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi
No właśnie też się zdziwiłem, szkoda by było silnika, bo jest w genialnym stanie. 503.01 to z tego co wywnioskowałem olej do silników benzynowych?

BTW, czy da się to jakimś źródłem poprzeć dlaczego 503.01 nie nadaje się do PD, bo osobiście sam pomyślałem, że się nie nadaje?

: pt lut 19, 2010 00:50
autor: karlos
Pi pisze: BTW, czy da się to jakimś źródłem poprzeć dlaczego 503.01 nie nadaje się do PD, bo osobiście sam pomyślałem, że się nie nadaje?
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
wszytko to pływa w oleju tak jak i pompki
dlategu musi być to olej o normie 505.01 ew 506.01 507.01

: pt lut 19, 2010 00:57
autor: Haki
mettenos pisze:Haki, od kiedy norma 503.01 jest normą dla Long Lifa dla silników PD?

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
karlos, wątpię aby Ibiza z ASZ-em miała DPF ale się nie zaklinam
Mettenos a kiedy ja napisałem o tym ,że zalali mu LONGA do TDI PD :bajer: bo jakoś tego nie widzę .... bym cokolwiek napisał o PD ... Napisałem ,że zalali Long Live i nic więcej.

Tak właśnie powstały normy dla olejów silnikowych z wydłużonymi przebiegami wydane przez takich producentów, jak np. VW (normy VW 503.00, VW 503.01, VW 506.00 czy VW 506.01), BMW (Longlife-01) czy GM/Opel (GM-LL-A-025, GM-LL-B-025). cytat stąd http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=49&d=1


I po to dałem tego linka pierwszego - by kolega przeczytał ,że jest to olej do aut o wyższych mocach i również koledzy nic o TDI nie pisałem... no chyba każdy czytać potrafi :chytry:

[ Dodano: 19 Lut 2010 00:02 ]
karlos pisze:
Pi pisze:Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.
Nie bierz pod uwage tego co pisze Haki

503.01 to żaden long life nie nadaje się to nawet do PD
do PD lejesz 505.01
jeżeli masz DPF lejesz 507.00 LLIII

przebiegi 15 czy 30k nie mają znaczenia jeżeli masz filtr cząstek stałych
wtedy mimo 15k i tak musisz lać 507.00

http://www.opieoils.co.uk/c-748-vw-50301-oil.aspx BZDURY GADASZ

: pt lut 19, 2010 01:05
autor: doggie
karlos pisze:
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
nie dodatkowy wałek tylko dodatkowe krzywki na wałku, 1.9 TDI mają jeden wałek

: pt lut 19, 2010 01:07
autor: karlos
Haki z całym szacunkiem
ale przytaczasz jakieś linki z artykułami sprzed 6 laty
nie są one już aktualne i możesz nimi w błąd wprowadzić
Kolega ma Ibize z 2007 roku więc nie rzucaj mu linków z 2004

: pt lut 19, 2010 01:08
autor: Haki
karlos pisze:Haki z całym szacunkiem
ale przytaczasz jakieś linki z artykułami sprzed 6 laty
nie są one już aktualne i możesz nimi w błąd wprowadzić
Kolega ma Ibize z 2007 roku więc nie rzucaj mu linków z 2004
Normy obowiązują do dziś ... i jakoś widuje się te oleje z nimi wszędzie.
Zgadzam się jednak z tym ,że do PD leje się zupełnie inny olej ... więc wydaje mi się ,że temat został wyczerpany a my jesteśmy już zmęczeni... pora spać :pub:

: pt lut 19, 2010 01:09
autor: karlos
mettenos pisze:
karlos pisze:
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
nie dodatkowy wałek tylko dodatkowe krzywki na wałku, 1.9 TDI mają jeden wałek
Ok powaliło mi się z dohc
tam są 3 wałki