Strona 1 z 2

ALH - spalanie a kat wtrysku

: wt lut 16, 2010 13:35
autor: piotreq
Witam kolegów.

Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?

Naczytałem się już różnych tematów i w większości jest napisane, że faktycznie spalanie jest większe przy mocno wyprzedzonym kącie ale o ile - tej informacji już nie znalazłem.

Dzięki za odpowiedzi.

: wt lut 16, 2010 13:56
autor: darkjustice
Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?
W Twoim przypadku takie ustawienie kąta nie powinno wpłynać na wyższe zużycie paliwa (wg mnie jest prawidłowy, lekko przyspieszony). Wpływ na spalanie może mieć zła regulacja kąta przez zawór N108.

: wt lut 16, 2010 14:08
autor: piotreq
Wydaje mi sie, ze regulacja odbywa sie prawidlowo.

Normalnie kat ma 52-54, tylko w BS ma 66.

: wt lut 16, 2010 14:17
autor: darkjustice
Wydaje mi sie, ze regulacja odbywa sie prawidlowo.
Normalnie kat ma 52-54, tylko w BS ma 66.
Prawidłowo. Dla świętego spokoju test dynamiczny grupy 004.
10l na ALH jest cięzkie do osiągnięcia w mieście, zaważywszy nawet na warunki panujące na zewnątrz (chyba,że silnik nie ma łatwego życia-czyt. kierowcy :bigok: ).

Jeżeli masz możliwość to wrzuć kompletne logi statyczne oraz dynamiczne.

: wt lut 16, 2010 14:34
autor: piotreq

: wt lut 16, 2010 14:51
autor: darkjustice
Po logach widać,że kierownice troszkę się przycinają oraz przepływka zaniża wartości w stosunku do ciśnienia doładowania (natomiast nie tnie dawek - dokładnie moża by powiedzieć po logach grup 003+011)

Logi do zrobienia:
statyczne: 001,003,004,007(silnik zimny-najlepiej po nocy oraz ciepły), 010,013
BS: 003,011
dynamiczne: 003+011(razem), 004

statyczne można logować razem (przez ok. 30s), natomiast dynamiczne osobno (oprócz 003 i 011(

: wt lut 16, 2010 22:44
autor: piotreq
Na razie statyczne, dynamiczne postaram sie jutro:

1,3,4 - zimny
1,3,4 - cieply

10,13,1 - zimny
10,13,7 - cieply

3BS - zimny
3BS - cieply

11BS - zimny
11BS - cieply

13 - cieply

To tyle co dzisiaj zrobilem :kac:

Poprosze o ocene.

: wt lut 16, 2010 22:52
autor: italiano_83
Dawka 3.6mg ok, korekcje w 013 ok, tylko czemu na ciepłym temperatura 75 C ?? Dobrze go rozgrzałeś ?? Termostat masz sprawny??

: wt lut 16, 2010 23:07
autor: piotreq
Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).

Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?

A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?

: śr lut 17, 2010 18:31
autor: darkjustice
Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).
Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?
Niesprawny termostat na pewno nie pomaga, silnik dłużej osiąga temp. roboczą przy zwiększonym zużyciu paliwa.
A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
Można w ograniczonym zakresie, nie mniej jednak u Ciebie wtryski wyglądają na sprawne.

ALH - spalanie a kat wtrysku

: pt gru 10, 2010 13:45
autor: hoja
Podłączę się do tematu, mój ALH pali teraz około 8,7l/100km po mieście, czy to aby nie za dużo? mam kąt wtrysku źle ustawiony (w tym temacie o tym pisałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=367541" onclick="window.open(this.href);return false; ) i póki co nie mam kasy żeby go ustawić bo każdy sobie życzy ponad 100zł... no i moje pytanie jest takie czy to właśnie przez to auto może tak dużo palić?

ALH - spalanie a kat wtrysku

: pt gru 10, 2010 14:07
autor: Piasek
Nie sądzę aby przez niewielką różnicę w stosunku do prawidłowej spalanie wynosiło aż 10L na 100...
Moim zdaniem to wina kilku czynników ale nie związanych z parametrami silnika
- trzymające zaciski/klocki
- pozapiekane/zardzewiałe/zamarznięte linki ręcznego
- "oporna" rzeźba bieżnika opon
- zbyt niskie ciśnienie w nich
- zbyt szerokie kapcie
- pałowanie na zimnym
- bardzo kiepska jakość paliwa
Moje Caddy`laki garażują pod chmurką okrągły rok. Każdy codziennie rano odpalany i 3km do firmy jedzie. Mój klepie tam sobie jeszcze ok 10-15min na wolnych i przejeżdża kolejne 3km po czym jest gaszony i stoi min. 8h. I tak przez 6 dni w tygodniu a spalanie za ostatnie 2 tyg mrozów i śniegów na zimowych kapciach wyszło mi 6,2L mierzone pod dystrybutorem. Ten drugi 6,4 spala... Ubiegłej zimy "udało mi się" osiągnąć magiczne 7,4L ale pół dnia głupiałem autem po pół metrowych zaspach z sankami a przez półtorej tygodnia codziennie przebijałem się przez takie do roboty.
Ale 10L ??? Dla mnie to niewyobrażalne w tym silniku...

ALH - spalanie a kat wtrysku

: pt gru 10, 2010 14:23
autor: macem
moze cos z pompa wtryskowa

Re: ALH - spalanie a kat wtrysku

: pt gru 10, 2010 14:55
autor: hoja
macem pisze:moze cos z pompa wtryskowa
pomóż ktoś jak to zdiagnozować, zrobić te logi które kolega wyżej robił?