Strona 1 z 3

jakie najlepsze turbo do 1Z

: pn lut 15, 2010 23:41
autor: karolp85
mam takie pytanko, myślę o wymianie turbiny ( pózniej wtryski i kolektor dokupię ) do mojego silnika 1Z ze zmienna geometrią, jaka polecacie suszarkę, tak żeby pasowała bez wielkiej rzezby i żeby była w miarę jak najtrwalsza ( zakładając że użytkuję turbo z głową )

z góry dziękuję za info

: pn lut 15, 2010 23:45
autor: PinkFloyd
W 1Z turbina sterowana jest cisnieniowo a w AFN i MK IV od ALH w górę czyli wszystkie ze zmienna geometrią sterowane podciśnieniowo- musisz zmienić sterowanie na podcisnieniowe a jak turbina ma byc wydajniejsza i ma byc pod to program bo wtedy ma to sens to i kompa na 16 bitowego wiec koszt beda. Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294454
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206833

: pn lut 15, 2010 23:53
autor: karolp85
mam na 100% ze zmienna geometrią ponieważ jest gruszka, w 1Z były dwa typy turbin a ja mam akurat z tą zmienną geometrią

a co do kompa to mam w metalowej obudowie więc jest 16 bitowy

: pn lut 15, 2010 23:54
autor: brynol
karolp85,
to masz afn moze?

: pn lut 15, 2010 23:55
autor: karolp85
we wlepie w bagażniku jest napisane 1Z i obudowa silnika też jest od 1Z poza tą obudową nie wiem jak to można inaczej rozpoznać

: pn lut 15, 2010 23:56
autor: brynol
ale 1z nie mialy ze zmienna geometria z tego co wiem, chyba ze miales juz cos kopane

: pn lut 15, 2010 23:58
autor: PinkFloyd
karolp85 pisze:mam na 100% ze zmienna geometrią ponieważ jest gruszka, w 1Z były dwa typy turbin a ja mam akurat z tą zmienną geometrią

a co do kompa to mam w metalowej obudowie więc jest 16 bitowy
:grin: Każda turbina ma gruszkę, wszystkie 1Z nie maja geometrii
Tu od 1Z http://www.allegro.pl/item896115671_tur ... z_ahu.html

Tu od AFN z geometrią http://www.allegro.pl/item896413007_pas ... 0_afn.html

: wt lut 16, 2010 00:01
autor: brynol
bo przeciez zeby byla inna turbina to tez moc, nm by sie roznily a wtedy to juz nie moze byc 1z

: wt lut 16, 2010 00:02
autor: karolp85
PinkFloyd,

to teraz mi zabiłeś ćwieka :grin: , wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności

gruszka= zmienna geometria
brak= turbo bez zmiennej geometrii

a wiesz jak to sprawdzić co jest co żeby mieć 100% pewności ??

: wt lut 16, 2010 00:03
autor: brynol
karolp85 pisze:wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności
pewnie czytales afn i 1z, te silniku roznica sie wtryskami i turbem, blok silnika i reszta ta sama

: wt lut 16, 2010 00:05
autor: PinkFloyd
brynol pisze:
karolp85 pisze:wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności
pewnie czytales afn i 1z, te silniku roznica sie wtryskami i turbem, blok silnika i reszta ta sama
i co istotne systemem sterowania

[ Dodano: Pon 15 Lut, 2010 ]
karolp85 pisze:PinkFloyd,

to teraz mi zabiłeś ćwieka :grin: , wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności

gruszka= zmienna geometria
brak= turbo bez zmiennej geometrii

a wiesz jak to sprawdzić co jest co żeby mieć 100% pewności ??
śle czytałeś poczytaj jeszcze raz :grin:

: wt lut 16, 2010 00:06
autor: karolp85
brynol,

no ale musi być jakaś opcja żeby stwierdzić jak to wygląda.

w sumie wolał bym żeby to była turbina bez zmiennej geometrii bo ponoć są trwalsze, tzn niema tam tych nieszczęsnych kierownic...prawda ??

: wt lut 16, 2010 00:06
autor: brynol
no i ecu inne troszke, ale generalnie silniki podobne dosc do siebie ;p
hmm tylko dorwac zdrowego afn to tez sztuka :D

: wt lut 16, 2010 00:07
autor: jaaano
Najlepsze to nowe turbo :grin: ale jesli chcesz wzmacniac 1Z to turbo z AFNa wystarczy max do 150KM a od AWX,AVF do 170KM to tak w skrócie bo jeszcze dochodzą wtryski 205,216,230 kolektor dolotowy,fmic i co najważniejsze w robionym 1Z pompa,to tak w skrócie bo jak poszukasz na forum to jest wszystko o przejściu z 1Z wzwyż