jakie najlepsze turbo do 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jakie najlepsze turbo do 1Z

Post autor: karolp85 » pn lut 15, 2010 23:41

mam takie pytanko, myślę o wymianie turbiny ( pózniej wtryski i kolektor dokupię ) do mojego silnika 1Z ze zmienna geometrią, jaka polecacie suszarkę, tak żeby pasowała bez wielkiej rzezby i żeby była w miarę jak najtrwalsza ( zakładając że użytkuję turbo z głową )

z góry dziękuję za info


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lut 15, 2010 23:45

W 1Z turbina sterowana jest cisnieniowo a w AFN i MK IV od ALH w górę czyli wszystkie ze zmienna geometrią sterowane podciśnieniowo- musisz zmienić sterowanie na podcisnieniowe a jak turbina ma byc wydajniejsza i ma byc pod to program bo wtedy ma to sens to i kompa na 16 bitowego wiec koszt beda. Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294454
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206833
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 23:52 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » pn lut 15, 2010 23:53

mam na 100% ze zmienna geometrią ponieważ jest gruszka, w 1Z były dwa typy turbin a ja mam akurat z tą zmienną geometrią

a co do kompa to mam w metalowej obudowie więc jest 16 bitowy
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 23:54 przez karolp85, łącznie zmieniany 1 raz.


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn lut 15, 2010 23:54

karolp85,
to masz afn moze?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » pn lut 15, 2010 23:55

we wlepie w bagażniku jest napisane 1Z i obudowa silnika też jest od 1Z poza tą obudową nie wiem jak to można inaczej rozpoznać


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn lut 15, 2010 23:56

ale 1z nie mialy ze zmienna geometria z tego co wiem, chyba ze miales juz cos kopane


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lut 15, 2010 23:58

karolp85 pisze:mam na 100% ze zmienna geometrią ponieważ jest gruszka, w 1Z były dwa typy turbin a ja mam akurat z tą zmienną geometrią

a co do kompa to mam w metalowej obudowie więc jest 16 bitowy
:grin: Każda turbina ma gruszkę, wszystkie 1Z nie maja geometrii
Tu od 1Z http://www.allegro.pl/item896115671_tur ... z_ahu.html

Tu od AFN z geometrią http://www.allegro.pl/item896413007_pas ... 0_afn.html



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:01

bo przeciez zeby byla inna turbina to tez moc, nm by sie roznily a wtedy to juz nie moze byc 1z


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:02

PinkFloyd,

to teraz mi zabiłeś ćwieka :grin: , wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności

gruszka= zmienna geometria
brak= turbo bez zmiennej geometrii

a wiesz jak to sprawdzić co jest co żeby mieć 100% pewności ??


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:03

karolp85 pisze:wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności
pewnie czytales afn i 1z, te silniku roznica sie wtryskami i turbem, blok silnika i reszta ta sama


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 16, 2010 00:05

brynol pisze:
karolp85 pisze:wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności
pewnie czytales afn i 1z, te silniku roznica sie wtryskami i turbem, blok silnika i reszta ta sama
i co istotne systemem sterowania

[ Dodano: Pon 15 Lut, 2010 ]
karolp85 pisze:PinkFloyd,

to teraz mi zabiłeś ćwieka :grin: , wyczytałem że 1Z miały 2 typy w takiej zależności

gruszka= zmienna geometria
brak= turbo bez zmiennej geometrii

a wiesz jak to sprawdzić co jest co żeby mieć 100% pewności ??
śle czytałeś poczytaj jeszcze raz :grin:



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:06

brynol,

no ale musi być jakaś opcja żeby stwierdzić jak to wygląda.

w sumie wolał bym żeby to była turbina bez zmiennej geometrii bo ponoć są trwalsze, tzn niema tam tych nieszczęsnych kierownic...prawda ??


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:06

no i ecu inne troszke, ale generalnie silniki podobne dosc do siebie ;p
hmm tylko dorwac zdrowego afn to tez sztuka :D


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » wt lut 16, 2010 00:07

Najlepsze to nowe turbo :grin: ale jesli chcesz wzmacniac 1Z to turbo z AFNa wystarczy max do 150KM a od AWX,AVF do 170KM to tak w skrócie bo jeszcze dochodzą wtryski 205,216,230 kolektor dolotowy,fmic i co najważniejsze w robionym 1Z pompa,to tak w skrócie bo jak poszukasz na forum to jest wszystko o przejściu z 1Z wzwyż



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości