Strona 1 z 1

ZNOW ODNOSNIE BRAKU MOCY

: pn lut 15, 2010 15:23
autor: pala81
Witam
Na poczatek sie przywitam,chociaz to nie ten dzial.
Mianowicie moj problem wyglada tak.
Pozyczylem VW golf 1.9 TDI - 90 km od znajomego.Zauwazylem ze chwilami brakuje mu mocy-nawet jak na 90km .Poradzilem mu wizyte u mechanika i on powiedzial ,zczytujac bledy ze turbina jest po prostu zabrudzona!!
Ok ,diagnoza jest wiec czyscimy.Mechanior uwinol sie w 2 dni i mowi ze jest oki.Bledy tez nie wyskakiwaly.
Nawet mial podobna moc jak kiedys.Jednak juz nastepego dnia kolega mowi ze znow cos nie tak!!
U mechanika zostawil 600zl a tu znacznie zadziej ale cos nie tak.
Po telefonie ,mechanior mowi ze turbina jest wyczyszczona i na pewno oki.Jednak jest jeszcze podobno cos takiego jak czujnik turbiny (250zl bez robocizny)i to trzeba w takim razie wymienic.
W tym czasie wybralem sie kolegi wspomnianym golfem do niemiec-nagly wyjazd.No i po dluzszej trasie stwierdzilem ze faktycznie ,do 2500 obr na min ciagnie.Pozniej delikatnie sie zadlawi i koniec - turbina jakby sie wylanczala.Jak zgasze auto i zapale ,jest oki.Oczywiscie do 2500 obr.

Moja prosba i pytanie do forumowiczow ktorzy maja wiecej doswiadczenia ode mnie.

1)czy uwazacie ze mechanik mial racje czyszczac turbine-czy to powinno wystaczec?
2)jak wg was wygladaja koszty,czy takie czyszczenie nie jest za drogie?
3)no i jak wyglada temat tego czujnika?mozliwe jest to co mowi?ze to jego wina ?
4)za 3 dni musze wracac do polski tym autem i przyznam ze sie troszeczke boje-czy cos sie moze stac-jakos temu mozna zapobiec?
Wydaje mi sie ze trafilem z kolega na nie uczciwego mechanika ,tylko nie do konca wiem jak temu zaradzic.
Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi i przepraszam za moja pisownie .Nie polska klawiatura .

: pn lut 15, 2010 15:31
autor: doggie
wpierw trza zrobić diagnozę - logi statyczne i dynamiczne, ponadto szukaj słowa notlauf - wyszukiwarka

: pn lut 15, 2010 15:33
autor: Haki
1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT - więc tam łopatek które się brudzą nie znajdziesz.

Mechanik podejrzewam - nawet palcem nie kiwnął... a wystarczyło zrobić logi dynamiczne i zapodać na forum - do oceny kolegom w dziale Diagnostyka.

Ten włącznik turbiny to chyba N75 heheh

: pn lut 15, 2010 15:36
autor: doggie
Haki pisze:1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT
qrcze Haki, gdzie wycztytałeś że chodzi o 1Z ???

: pn lut 15, 2010 15:50
autor: Haki
mettenos pisze:
Haki pisze:1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT
qrcze Haki, gdzie wycztytałeś że chodzi o 1Z ???
aj chol... tematy mi się pogrzybiły ....

wybaczcie i nie bijcie :prayer: :axe:

Jeśli 90 ... to AGR ... ALH .. ale ten motor praktycznie taki sam - przynajmniej AGR ( zwykła dmuchawa)

: pn lut 15, 2010 15:52
autor: pala81
dziekuje koledzy,ale nie mam pojecia o mechanice wiec prosze o pisanie ze tak powiem cepologia.
moge zczytac vin wieczorem jezelic os by to pomoglo

: pn lut 15, 2010 15:59
autor: doggie
przyczyną notlaufu mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek (jeżeli są)
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...

: pn lut 15, 2010 16:04
autor: Haki
pala81 pisze:dziekuje koledzy,ale nie mam pojecia o mechanice wiec prosze o pisanie ze tak powiem cepologia.
moge zczytac vin wieczorem jezelic os by to pomoglo
Oznaczenie silnika znajdziesz na kielichu albo na wlepie w bagażniku pod wykładziną.

Zrobienie logów - wykluczyłoby wiele rzczy i dużo by nam powiedziało.
Do zrobienia logi dynamiczne. :bigok:

: pn lut 15, 2010 17:48
autor: munior
Ja stawiam na to
mettenos pisze:niesprawny zaworek N-75
koszt nowego n75 pierburga 140zł na allegro .Wystarczy jak kolega zmierzy w czasie jazdy ciśnienie doładowania .Przy niesprawnym n75 przy 2,5 tys obr ciśnienie przekracza 1,2 bara i mamy piekny notlauf.Zrób sobie kolego bajbasa to się przekonasz od razu czy to wina uszkodzonego zaworka .A swoją drogą to ci ''naprawiacze "pożal się boże ,bo nazywanie ich mechanikami to nieporozumienie ,schodzą już na psy skoro zamiast sprawdzić ciśnienie doładowania biorą się od razu za wywlekanie i czyszczenie turbiny zwykłej o zgrozo :bajer: bo ze zmienną geometrią to rozumiem ale kolega pala81, pisze że 90koni więc zmienna geometria odpada.

: pn lut 15, 2010 23:07
autor: doggie
munior, a ALH 90 konny nie ma przypadkiem VNT???

: pn lut 15, 2010 23:34
autor: mateo86
mettenos pisze:munior, a ALH 90 konny nie ma przypadkiem VNT???
Tak to VNT :cool:

: wt lut 16, 2010 00:06
autor: munior
mateo86 pisze:Tak to VNT :cool:
no to :panna: coś mi się po.....ło bo byłem przekonany że 90 konne nie miały turbin ze zmienną geometrią