Strona 1 z 1

Zapowietrzona pompa wtryskowa?

: pn lut 15, 2010 12:56
autor: bladzio1
Mam dosyć poważny problem. Mianowicie po wymianie filtra paliwa chyba zapowietrzyła mi się pompa wtryskowa. Po wymianie zalałem filtr do pełna ale przewód zasilający od filtra do pompy był w połowie pusty, musiałem długo bardzo kręcić rozrusznikiem aby zapalił. Teraz nadal mam taką sytuację, że po wyłączeniu silnika przewód zasilający jest w połowie pusty i muszę długo kręcić żeby załapał-po pierwszym obrocie rozrusznika pompa zaciąga to paliwo co jest w przewodzie a potem ciągnie tylko samo powietrze! Podczas jazdy żadnych zmian nie odczuwam-jeździ tak jak jeździł ale wystarczy, że na chwilę zgaszę silnik już problem powraca. Zastanawiam się czy to możliwe żeby pompa nadal była zapowietrzona skoro raz już odpalił... Proszę bardzo o pomoc, ponieważ nie wiem już co robić...
Filtr jest firmy Mann, nowy zaworek zwrotny i oringi na nim założone nowe (były w komplecie z filtrem), przewody są szczelne i nie powinny zasysać powietrza, zawór spustowy pod filtrem też szczelny.

: pn lut 15, 2010 13:01
autor: enzo2211
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic257814.html
Poczytaj może coś ci sie przyda ;p
Pozdro

: pn lut 15, 2010 13:23
autor: pisiek.phil
Przerabiałem ten temat jak masz układ szczelny to po zapaleniu przegazuj go przez chwilę i samo się odpowietrzy. U mnie ring przepuszczał wymieniłem przegazówka i brak powietrza w układzie. Tak polecił mi kolega z tego forum.

: pn lut 15, 2010 13:28
autor: bladzio1
pisiek.phil pisze:po zapaleniu przegazuj go przez chwilę i samo się odpowietrzy
Tak też już próbowałem i niestety nie pomogło:(

: pn lut 15, 2010 13:39
autor: enzo2211
Ale jak pompa raz zaciągnie to powinna trzymać moim zdaniem...

: pn lut 15, 2010 14:46
autor: Michał_1977
bladzio1, powiadasz,że dałeś nowy zaworek nad filtrem...a na strzałkę zwróciłeś uwagę :bajer: ?
Jest na nim strzałka,określająca kierunek przepływu paliwa...

: pn lut 15, 2010 15:08
autor: bladzio1
tak, strzałka jest we właściwym kierunku.

[ Dodano: 15 Lut 2010 14:25 ]
ale czy to możliwe, żeby pompa była zapowietrzona a silnik jednak zapalił po dłuższym kręceniu?

: pn lut 15, 2010 15:25
autor: Haki
bladzio1 pisze:tak, strzałka jest we właściwym kierunku.
Wytargaj filtr - 1 co to dokręć mocno korek spustowy od wody ... 2- możesz podłączyć omijając filtr - załatw jakieś rurki - całkiem odłącz filtr . i zobaczysz czy nie pomoże.
Jak usterka minie - to masz oringi do wymiany na zaworku zwrotnym... do wymiany , ewentualnie wymiana filtra na taki bez zaworka np od MK V... mam u siebie i problemy z powietrzem zniknęły.

: pn lut 15, 2010 16:05
autor: bladzio1
Haki pisze:1 co to dokręć mocno korek spustowy od wody ... 2- możesz podłączyć omijając filtr - załatw jakieś rurki - całkiem odłącz filtr . i zobaczysz czy nie pomoże.
Jak usterka minie - to masz oringi do wymiany na zaworku zwrotnym... do wymiany
Korek spustowy sprawdzałem przed założeniem filtra i dokręciłem go mocno więc tam nie przepuszcza. Oringi na zaworku też wymieniałem podczas wymiany filtra. Muszę właśnie zrobić to ominięcie filtra wtedy się okaże czy to wina filtra czy z baku już zaciąga powietrze.