Strona 1 z 2

pomoc przy turbo :(((( nie zabardzo mu sie chce kręcić :/

: sob lut 13, 2010 00:07
autor: bob-menck
witam :grin: mam pewien mały problemik z turbo niby dmucha ale dopiero zaczyna pow 3k obrotów nie ma tego ciśnienia na wężu co wcześniej Obrazek i czy do tej pąpki da rade założyć tzw bost pina Obrazek Obrazek sory że lamie ale jestem początkujący :p

: sob lut 13, 2010 00:16
autor: Michał_1977
Zmieniałeś położenie pompy?
Zmiana kąta wtrysku ma wpływ na kręcenie sie suszarki...
Boost pina zakładaj od 1,6TD :bigok:

: sob lut 13, 2010 00:18
autor: t0mal
bob-menck pisze:nie ma tego ciśnienia na wężu
Ciśnienie na wężu to badają tylko kobiety, w sypialni.

Doposarzyć się w manometr.

: sob lut 13, 2010 00:19
autor: Michał_1977
bob-menck pisze:nie ma tego ciśnienia na wężu co wcześniej
Tak się nie sprawdza...
Turbo ciśnie tylko pod obciążeniem,czyli w trakcie jazdy,ale żeby dokładnie sprawdzić trzeba podpiąć manometr.

: sob lut 13, 2010 00:19
autor: t0mal
A i napraw EGR bo widzę że spsułeś przełącznik.

[ Dodano: 12 Lut 2010 23:22 ]
Pewnie to ma związek z twoją turbo-dziurą.

: sob lut 13, 2010 00:23
autor: bob-menck
to dopiero niedawno mi sie stało :( stał przez tydzień :crazy: przy silniku nic nie ruszane tylko dzisiaj zmieniałem pasek od alternatora, silnik był ustawiany w warsztacie i był od razu wymieniony pasek rozrządu w listopadzie, ustawiany bo mi nie pasowało pracowanie silnika, mamuśka mi podarowała golfine po 6 latach jej jeżdzenia 15km dziennie :goof: :goof: :goof:

[ Dodano: 12 Lut 2010 23:24 ]
t0mal pisze:A i napraw EGR bo widzę że spsułeś przełącznik.
jak to zpsułem ???

: sob lut 13, 2010 00:40
autor: t0mal
Żartowałem, bo oczywiście poskładałeś wszystko do kupy jak trzeba :bigok:

Jeśli masz pompę ustawioną na zegar co powinno się zrobić po wymianie rozrządu, to przyczyny mogą być jeszcze dwie, albo sprężarka powoli się psuje (zacierają się łożyska, olej się na nich spala, wirnik kręci się z wyczuwalnym oporem), albo jesyt to wina systemu recyrkulacji spalin EGR - przy kolektorze dolotowym masz taką gruszkę, która otwiera zawór recyrkulacji spalin kierując je do kolektora dolotowego. Może on się nie domykać w skutek awarii przełącznika albo (co jest bardziej prawdopodobne) zamulania smołą.

: sob lut 13, 2010 00:43
autor: bob-menck
.......nie wiem co to ale przecież pod suszarą mam siłowniczek na podciśninie zsynchronizowany jest z tym przełącznikiem i że tak powiem rusza się ....

[ Dodano: 12 Lut 2010 23:47 ]
t0mal pisze:zamulania smołą.
sprawdze jutro sąsiadowi dam do zrobienia, żeby mu sie nie nudziło tzw wymieniacz części :grin:
t0mal pisze:wirnik kręci się z wyczuwalnym oporem
no to widze że zabawa sie zacznie :grin:

: sob lut 13, 2010 08:28
autor: Michał_1977
bob-menck, sprawdź czy oś wirnika nie ma luzów.
Minimalny poprzeczny jest dopuszczalny,ale osiowego nie ma prawa być.

: sob lut 13, 2010 10:34
autor: bob-menck
ok. w poniedziałek kupie wskaźnik bost i zobacze #-o

[ Dodano: 13 Lut 2010 18:44 ]
coś widze za nie mam egr :(((((((

: sob lut 13, 2010 21:09
autor: t0mal
Jak to? Zaślepiony?

: sob lut 13, 2010 22:18
autor: Balugass
pewnie ma to samo co ja;) niby jest sterowanie egr na pompie(na zdjecu ma zaznaczone)ale jakotakiego egr nie ma u mnie tylko jest kolo filtra powietrza na kielichu taki jakby zaworek a z tego co wiem egr wyglada inaczej :bigok:

: sob lut 13, 2010 22:30
autor: bob-menck
na właśnie o to chodzi kolektor przynajmniej doczyściłem :grrr: zawalony jaknie wiem co :goof:

: sob lut 13, 2010 22:37
autor: munior
bob-menck pisze:coś widze za nie mam egr :(
Ja tam bym po nim nie płakał ,przynajmniej dolot czysty :grin: