Strona 1 z 3

mk 2 1.6 Tdic Sb sie przegrzewa!! pomocy!!

: czw lut 11, 2010 23:02
autor: Wisnia601
witam. a wiec wszystko było pieknie do momentu wydmuchania uszczelki pod głowica. po wymianie uszczelki. przy okazji pierscieni, uszczelniaczy itp. wtedy tez została wymieniona pompa wody i termostat. i od tej pory przy normalnej jezdzi temp jest ok. ale jak sie depnie 140-150 od razu wskazówka leci na ponad 100 stopni i po chwili zapala sie kontrolka płynu i brakuje prawie litra płynu chłodniczego.
została wymieniona też nagrzewnica na nowa. i włozyny drugi termostat.
i dalej to samo. i teraz pytanie:
Czy pompa wody jest zbyt słaba??
Czy moze zapchana chłodnica??

: czw lut 11, 2010 23:29
autor: Ł-u-k-a-s-z
Wisnia601, ja stawiam na chłodnice z tego co czytałem to reszta wymieniona :chytry: moze byc zasrana i nie bedzie dobrze chłodzić a jak to nie pomoze to nie chcialbym cie martwic ale moze uszczelka pod głowica przepuszczac przy wiekszym cisnieniu , wywala do układu chłodzenia i dlatego ubytki w płynie i tem. skacze

: czw lut 11, 2010 23:38
autor: CrocodileReggae
głowica splanowana?
węże nie są twarde?

: czw lut 11, 2010 23:41
autor: wojtas7054
CrocodileReggae pisze:węże nie są twarde?
przy takiej temperaturze na pewno twarde ....

: czw lut 11, 2010 23:55
autor: Wisnia601
węże sa twarde, głowica splanowana. a płynu to ubywa ponad litr tylko wtedy jak mu sie depnie i tepmeratura podskoczy. no i zaóważylem ze ze zbiorniczka wtedy troche paruje. czyli pompa raczej.??? nie. no nic jutro chyba bede wyciagał chłodnice i czyscił.

[ Dodano: 11 Lut 2010 23:04 ]
a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
jesli tak to ja miałem wyjechane kółko alternalora i mi sie pasek slizgał, czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?

: pt lut 12, 2010 00:20
autor: munior
Wisnia601 pisze:czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?
Przez to że się pasek slizgał to napewno nie ,ale te nowe pompy mają najczęściej wirnik z tworzywa i zdarza się że przy wysokich temperaturach puszcza osadzenie wirnika na osi

: pt lut 12, 2010 00:23
autor: wojtas7054
munior pisze:ale te nowe pompy mają najczęściej wirnik z tworzywa i zdarza się że przy wysokich temperaturach puszcza osadzenie wirnika na osi
tak jak kolega pisze:)

: pt lut 12, 2010 00:25
autor: Dziku VR6
Wisnia601 pisze:a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
Dokladnie
Wisnia601 pisze:jesli tak to ja miałem wyjechane kółko alternalora i mi sie pasek slizgał, czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?
Zajachac raczej nie ale mogles mies wtedy problemy z wydajnoscią pompy jak pasek byl luzny i sie zlizgal,
A co ze starą pompą? jak byla ok to wstaw spowrotem i sie przekonasz czy to wina nowej pompy

: pt lut 12, 2010 08:23
autor: Ł-u-k-a-s-z
Wisnia601, jak pasek slizgał to mogła przy takiej predkosci nie wyrabiac,przeczysc chłodnice i bedziesz widział,jak nie pomorze to ja stawiam ze uszczelka przepuszcza kłania sie jeszcze raz wymiana

: pt lut 12, 2010 09:40
autor: Michał_1977
Wisnia601 pisze:a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
I tak i nie :bajer: ...
Otóż jak jest zamontowane wspomaganie kiery,to jest napędzana paskiem od wspomy.Na pompie wody jest wtedy podwójne koło pasowe,ale obydwa kółka są niezależne od siebie i tak na prawdę to właśnie pasek wspomy napędza.Jeżeli np.ktoś zdemontował wspomę i zostawił to podwójne koło koło na pompie wody,to owa pompa może się obracać pod wpływem paska alternatora,ale tak na prawdę może się zatrzymać lub obracać wolniej.
Wisnia601, sprawdź jakie masz koło na pompie...
Masz wspomę?Bo jeśli nie,to koło masz mieć pojedyncze napedzane paskiem od altka :bajer: ...

: pt lut 12, 2010 14:55
autor: emssi20
Wisnia601,
miałem to samo. Gniazda śrub głowicy w bloku silnika były mocno zabrudzone i szpilki opierały się o ten syf przy dokręcaniu głowicy, przez co ciśnienie z cylindrów leciało do układu chłodzenia i wywalało wodę ze zbiorniczka. Wyczyściłem te gniazda gwintownikiem, bo nawet sprężone powietrze nie pomogło i mam spokój. Co do przegrzewania się auta to też tak mam, że się przegrzewa przy mocniejszym butowaniu -nie wiem dlaczego i co jest przyczyną, być może nie podłączony IC, źle ustawione wtryski lub kąt wtrysku albo wszystko razem.

: pt lut 12, 2010 19:56
autor: Wisnia601
emssi20 pisze:Wisnia601,
miałem to samo. Gniazda śrub głowicy w bloku silnika były mocno zabrudzone i szpilki opierały się o ten syf przy dokręcaniu głowicy, przez co ciśnienie z cylindrów leciało do układu chłodzenia i wywalało wodę ze zbiorniczka. Wyczyściłem te gniazda gwintownikiem, bo nawet sprężone powietrze nie pomogło i mam spokój. Co do przegrzewania się auta to też tak mam, że się przegrzewa przy mocniejszym butowaniu -nie wiem dlaczego i co jest przyczyną, być może nie podłączony IC, źle ustawione wtryski lub kąt wtrysku albo wszystko razem.
tylko najgordze jest to ze zanim mi sie silnik zagotował i wydmuchało mi uszczelke pod głowica to wszystko było wporzadku. jeżdziłem odcinki ok 100KM z predkoscie 160km/h i wiecej i nicsie nie działo. wszystko zaczeło sie od momentu jak sie troche przegrzał silnik i uszczelke wydmuchało.

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:57 ]
Michaś_1977 pisze:Masz wspomę?Bo jeśli nie,to koło masz mieć pojedyncze napedzane paskiem od altka ...
Wspomaganie zakładałem jakies pół roku temu. bo nie było.

[ Dodano: 12 Lut 2010 19:03 ]
PROXII pisze:Wisnia601, jak pasek slizgał to mogła przy takiej predkosci nie wyrabiac,przeczysc chłodnice i bedziesz widział,jak nie pomorze to ja stawiam ze uszczelka przepuszcza kłania sie jeszcze raz wymiana
a wiec dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem który mi cały czas robi ten samochód i w poniedziałek mu zaprowadzam i bedzie czyścił chłodnice. a jesli mówi ze to nie pomoże to najprawdopodobniej jest PĘKNIĘTY BLOK?? bo głowica była planowana. jest taka możliwośc??
jutro jeszcze jestem umówiony z innym mechanikiem, bardziej fachowcem od Vw i jestem ciekaw co on powie. czy czasem temten mechanik nie zrobił czegos nie tak :grrr: :grrr:
teraz np jak jezdze z predkościa 70-80 bo warunki drogowe nie pozwalaja na wiecej. to temperatura nawet nie przekracza 70 stopni :grrr: i jest załozony nowy termostat. drugi juz. aaa i górny wąż jest twardy i gorący dolny tak samo i cała chłodnica gorąca

: pt lut 12, 2010 21:56
autor: djmatys
Wisnia601 pisze:aaa i górny wąż jest twardy i gorący dolny tak samo i cała chłodnica gorąca
...w takim razie ja stawiam 100% na chłodnice. Właśnie przez nią teoretycznie zajechałeś uszczelkę.

Najlepiej wymień na inną, bo takie czyszczenie nic nie daje...

Po prostu musi być tak zapchana ze jest zbyt słaby przepływ wody. A może coś do niej wpadło ?

: pt lut 12, 2010 23:47
autor: t0mal
Czy ktoś wspominał już o "kochanym" plastikowym króćcu przy głowicy?