Strona 1 z 2

Odplyw oleju z Turbo k14

: śr lut 10, 2010 12:34
autor: xAda$x
Witam
W moim AAZ z tylu silnika jest duzo sadzy i oleju, oraz na wezu odprowadzajacym olej z Turbo, chyba jest nieszczelny, czy taki waz mozna dostac w sklepie??

: śr lut 10, 2010 13:56
autor: Dziku VR6
Chodzi Ci o tą rurke olejową od turba do miski olejowej? nr czesci: 068 145 736 F

mysle ze daloby rade cos takiego kupic, a jak nie to jakąś uzywke

: śr lut 10, 2010 14:52
autor: xAda$x
Dokladnie, o ta rurke, ma zamiar wyczyscic caly silnik od strony przegrody i poczekac skad zacznie wyplywac olej, ale na 70% bedzie ta rurka i chyba uszczelka pod pokrywa, ale czy to mozliwe zeby z tylu silnika Cieklo a z przodu nie?? Jesli by to byla uszczelka pod pokrywa??

: śr lut 10, 2010 16:14
autor: Dziku VR6
No mozliwe, u mnie tez tyl i boki ciekna a przod nie z tej uszczelki z pod pokrywy zaworow i caly silnik z tylu jest upaprany, ale kapac nie kapie tylko sie poci

: śr lut 10, 2010 16:37
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:Chodzi Ci o tą rurke olejową od turba do miski olejowej?
Dzikuvip, w AAZ nie ma spływu do misy,tylko do bloku.To jest inna rurka niż w 1,6TD.
xAda$x, jeżeli cieknie z tej rurki,to najprawdopodobniej z plecionki,a jeśli gdzieś z okolic głowicy,to uszczelka pod pokrywą zaworów pod lupę,bo to słaby punkt tych silników...

: śr lut 10, 2010 16:40
autor: t0mal
Spływ oleju możesz dostać w ASO, kosztuje około 150 zł, jeśli to uszczelka pod pokrywą to między kolektorem dolotowym a głowicą będzie olej.

: śr lut 10, 2010 16:42
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:Dzikuvip napisał/a:
Chodzi Ci o tą rurke olejową od turba do miski olejowej?

Dzikuvip, w AAZ nie ma spływu do misy,tylko do bloku.To jest inna rurka niż w 1,6TD.
Dobrze wiedziec :grin: ale ogolnie chodzi o powrot oleju z turbo do silnika,

to czyli do sprawdzenia ta plecionka lub uszczelka pokrywy zaworow

: śr lut 10, 2010 22:41
autor: xAda$x
Dzikuvip pisze:No mozliwe, u mnie tez tyl i boki ciekna a przod nie z tej uszczelki z pod pokrywy zaworow i caly silnik z tylu jest upaprany, ale kapac nie kapie tylko sie poci
Dokladnie ten sam przypadek, oleju mi ubywa okolo 0,3-0,5l na 5 tys km. Czyli to moze byc ta uszczelka pod pokrywa??
drogi ten odplyw, rzeczywiscie wyglada to tak jakby przez ta plecionke przesiakalo

: śr lut 10, 2010 23:49
autor: Toshiba
Ta plecionka to jest najsłabszy punkt tego węża. Moja też była nieszczelna i po jakimś czasie dopiero doszedłem, że to przez nią spitala olej :helm:

: czw lut 11, 2010 11:12
autor: xAda$x
I co zrobiles?? Wymieniłes??

: czw lut 11, 2010 11:47
autor: t0mal
Można zawieść przewód do zakładu w którym zajmują się hydrauliką siłową, zazwyczaj dorabiają też przewody.

: czw lut 11, 2010 12:22
autor: Toshiba
Można zawieść przewód do zakładu w którym zajmują się hydrauliką siłową, zazwyczaj dorabiają też przewody.
I dokładnie tak zrobiłem :) Wąż zbrojony, olejo-odporny i tak dalej. Czołg bym mógł na tym podnieść :grin:
Ale zrobili mi za długi niestety i musiałem go oprzeć na sankach.
Poza tym, mam tylną łapę od JP, bez tej wnęki na rurkę i wąż puściłem bokiem.

: czw lut 11, 2010 12:34
autor: xAda$x
Ile kosztowal ten waz??

: czw lut 11, 2010 13:31
autor: Toshiba
xAda$x, pojęcia nie mam ile kosztuje, bo kolega, który tam pracował zrobił mi za free :) Ale myślę, że w 50 zł się zmieścisz...
Może niech wypowie się ktoś to miał do z tym bardziej do czynienia.