Strona 1 z 1

Wymiana oleju w skrzyni

: wt lut 09, 2010 18:51
autor: lukker
Witam. Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni? Silnik AHF, przegieg 160tyś

: wt lut 09, 2010 19:27
autor: bongo
lukker pisze:Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni? Silnik AHF, przegieg 160tyś
Przy takim przebiegu?Po kiego diabła...

: wt lut 09, 2010 19:33
autor: marcin999
Jeżeli biegi ciężko wchodzą możesz wymienić olej, ale nie jest to konieczne. Producent nei przewiduje wymiany oleju w skrzyni, ale pewnie tez nie przewidział że jego samochody będą eksploatowane po 20 lat.

: wt lut 09, 2010 20:46
autor: michszym11970
lukker pisze:Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni?
jeśli poziom oleju jest prawidłowy, to nie ma takiej potrzeby, ja u siebie wymieniłem, ale to tylko z racji wieku auta, napewno ze sprzęgłem warto wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika od strony sprzęgła i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, bo jak to ci poleci, to będziesz drugi raz rozkładał sprzęgło

: śr lut 10, 2010 09:25
autor: lukker
Dziękuje za odp. Czasem jest problem z wrzuceniem 1 i R ale czytałem na forum że więcej osob ma taki problem i zastanawiam się czy cos próbować robić czy tak być musi. Teraz biegi wchodzą z lekkim 'trzaskiem' ale jest to raczej spowodowane sypiącym się sprzęgłem.

wymian oleju w skrzyni

: śr lut 10, 2010 11:04
autor: cruse
odkręć śrubę inspekcyjną i sprawdź stan oleju:
poziom, kolor (nowy olej VW: G 060 726 A2 jest przezroczysty ) i lepkość
Ja wymieniłem u siebie ( kolor był brąz "mętny" ) i poprawa pracy skrzyni jest nie wielka - ale zauważalna.
Weszło ok 1,75 L

: śr lut 10, 2010 12:23
autor: Shmatan
cruse, robiłeś to sam, czy oddawałeś gdzieś? jaki koszt?

: śr lut 10, 2010 13:51
autor: cruse
@ Shmatan
Operacja jest dziecinie prosta - wykonałem ją sam.
potrzebny:
- klucz imbusowy na 17 lub nasadka imbusowa 17.
- pojemnik na olej
- nowy olej: 2 L - najlepiej oryginał z ASO: G 060 726 A2 ( synchronizatory )
- kanał lub podnośnik
- lejek z rurka
Przebiega to niej więcej tak:
1. Rozgrzewamy silnik i skrzynie biegów
2. Odkręcamy imbusem korek inspekcyjny
3. Odkręcamy poziomy korek spustowy - zlewamy olej zacieka długo ( można ruszyć jeszcze dźwignią zmiany biegów)
4. Zakręcamy wyczyszczony korek spustowy i przez otwór inspekcyjny za pomocą węza (rurki) z lejkiem wlewamy nowy olej aż do stanu - poziom rantu okna inspekcyjnego)
5. Odbywamy jazdę próbna ( rozgrzewamy silnik ) i e/w uzupełniamy poziom.

Wszystko