Cykanie/Tykanie AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

odin87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 04, 2009 15:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Cykanie/Tykanie AHF

Post autor: odin87 » pn lut 08, 2010 23:42

Witam
Mam problem, jakieś pół roku temu wymieniałem rozrząd, przyszła zima i pojawiło się dziwne tykanie, mniej więcej coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=4S6IvpP-Njs tylko, że u mnie jest dużo głośniej. Naciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, jedynie dodanie gazu tak od 1700 obrotów wtedy cykanie znika. Auto wg mnie straciło swojego dawnego kopa, na pewno mam przestawiony kąt wtrysku, czy to może mieć jakiś związek z owym cykaniem.

Silnik AHF 1.9 Tdi 110KM, 99'

Czy ktoś się orientuje jak w tym silniku przestawia się kąt wtrysku??

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelką pomoc.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 09, 2010 00:06

W pierwszej kolejności sprawdź wolne koło alternatora, a co do ustawiania konta wtrysku to szukaj w poradach, na bank jest i to nie jedna.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » wt lut 09, 2010 00:08

cykanie? to mogą być popychacze hydrauliczne ( szklanki) do wymiany koszt z robocizną 300-400 zł w zależności od robocizny ...najlepiej nagraj dyktafonem to cykanie ...bo to z youtube to jest na nim inny silnik niż AHF..to nie VP tylko PD



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » wt lut 09, 2010 00:38

odin87, nie wiem, o który dźwięk ci chodzi, ja na tym filmiku słyszę, jak rzęzi pompa wodna, wymieniałeś ją z rozrządem? jeśli nie, to może właśnie ona się odzywa (o ile o tym dźwięku mówimy), najlepiej by było, jakbyś nagrał swoje auto i wrzucił


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
daruhe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: sob lip 11, 2009 11:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: daruhe » śr lut 10, 2010 01:20

napinacz paska? spróbuj go docisnąć i zobacz czy nadal stuka. :bigok:


Golf mk4 1.9 TDI 110PS
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr lut 10, 2010 18:24

miałem podobnie u brata w 1Z co sie okazało po ściagnieciu plastikowej osłony jeden wtrysk był nie dokrecony i puszczało obok niego. wykręcilismy go całkiem wyczyscilismy powstały nagar i skrecilismy jak ma być. własnie podobnie cykało tak na wolnych i w czasie jazdy. auto słabsze wiadomo.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

dabkin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 20:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dabkin » czw lut 11, 2010 11:34

Witam, mam to samo u siebie, silnik 1.9 TDI 110 KM AHF. Słychać stukanie/cykanie, na zimnym silniku czasem, a na ciepłym zawsze. Pompa wody zmieniana 15k km temu, przy rozrządzie. Czy coś poza szklankami może tak cykać dopiero na rozgrzanym silniku? Stukot słychać na biegu jałowym i podczas jazdy - przy wzroście obrotów wzrasta częstotliwość cykania. Z góry dzięki za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » czw lut 11, 2010 14:09

ja sie kolego podepne pod temat,,,bo ja mam tez takie cykanie tyle ze po wymianie filtra paliwa mi sie to zrobilo...i w wezach idacych do pompy widac na zimnym sulniku najlepiej powietrze,,, AHF 110km, jakby ktos wiedzial to db wdzieczny za pomoc..



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » czw lut 11, 2010 20:02

majma_golf- zrób przygazówkę (lub przegoń auto po trasie) powinno pomóc , pompa wtryskowa po wymianie filtra się pewnie lekko zapowietrzyła...miałem kiedyś to samo i mineło

dubkin- niestety to popychacze,najlepiej podjedź do kogoś kto siedzi w TDI napewno Ci dokładnie powie co mu dolega.
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 20:04 przez grzybsi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw lut 11, 2010 20:13

popychacze mozna by sprobowac rozebrac i przeczyscic. Kiedys robilem cos takiego w oplu. okazalo sie ze tam jesttaki zaworek jednokierunkowy ktory przepuszcza olej tylko w jedna strone. poprostu sie zabrudzil i nie trzymal taki popychacz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

dabkin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 20:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dabkin » pt lut 12, 2010 10:27

grzybsi pisze:dubkin- niestety to popychacze,najlepiej podjedź do kogoś kto siedzi w TDI napewno Ci dokładnie powie co mu dolega.
Tak właśnie myślałem :/ ok, dzięki za info.

ps. czy ma ktoś namiary na dobrego speca od TDI w Krakowie? Proszę o PW co by wątku nie zaśmiecać. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz lut 14, 2010 15:52

ja ostatnio w ASV miałem coś takiego - napinacz paska alternatora


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: stefan1982 » ndz lut 14, 2010 20:15

Obstawiałbym vacum pompe.Podeptaj po chamulcu czy przestacie cykać :bajer:



Awatar użytkownika
bary_24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 02, 2007 22:51
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: bary_24 » sob mar 06, 2010 22:13

mam identyczny problem z AUDI A3 1,9 TDI ASV 110KM. Dźwięk tykania/cykania słyszalny jest identycznie zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Najbardziej wyczuwalny jest ten dźwięk w kabinie, równomiernie zwiększający się z obrotami silnika. Po otwarciu pokrywy silnika ciężko jest zlokalizować ten dźwięk z którego punktu pochodzi. Mam stetoskop lekarski, po osłuchaniu całego silnika ciężko mi jest jednocześnie określić źródło tych niemiłych dźwięków. Auto kupiłem niecały miesiąc temu, wydaje mi sie że po wymianie oleju i rozrządu tykający hałas zwiększył się. Oliwa to mobil 10w40, przebieg 232 tyś, wygląda na całkiem rzeczywisty. Jeździłem po kilku znajomych warsztatach, każdy ma inną teorię, inni mówią że to tak ma być bo to diesel - jednak z tym się nie zgodzę bo słyszałem identyczny silnik w innym autku i chodzi zdecydowanie bardziej cicho i miękko. Osobiście obstawiam popychacze jednak naczytałem się wiele postów na tym forum o tym że w wielu przypadkach po ich wymianie problem pozostał nadal nie rozwiązany.
Nie wiem czy ma to jakiś związek z tykaniem, ale ostatnio zauważyłem ze podczas rozgrzewania się auta, słyszalne są pojedyncze dźwięki podobne do przeskoku iskry, lub tez strzelania rozgrzanego metalu. Ciężko mi to określić ale może jedno z drugim ma jakiś związek, dlatego proszę o pomoc i wszelkie podpowiedzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 230 gości