[A6 1,9 TDI AFN] Silnik czasami gaśnie na wysokich obrotach
: pn lut 08, 2010 23:12
Witam.
Mam taki problem, że silnik w moim aucie czasami gaśnie gdy go podkręce np na 3cim biegu do 3,5 tys rpm i zechcę zmienić bieg lub wcisnę sprzęgło. Nie zawsze gaśnie a jak zgaśnie nie da się go odpalić bez dodania gazu w podłogę. Bez dodawania gazu rozrusznik kręci wałem tak jakby silnik nie dostawał paliwa a gdy dam gaz w podłogę zaczyna powoli łapać to na jednym później na dwóch cylindrach aż wreszcie odpali.
Immobiliser nie ma błędów....
Vag wypluwa błąd 00575 czyli przeładowania oraz pod tym błędem jeszcze wyskakuje 17-100....
Dodam, że auto ostatnio przeładowuje, gdy kilka razy je przegonie problem z przeładowaniem mija ale następnego dnia znowu to samo. Kolejna sprawa to to, że czasami n podczas logowania na 3cim biegu od 1,5 tys rpm do 4,3 tys rpm w przedziale około 3 do 3,8 tys rpm jakby turbo nie dawało rady dmuchać później nagły przyrost mocy i ciągnie dalej, nie przeładowuje.
Czytałem na necie i taki stan rzeczy może oznaczać uszkodzony czujnik ciśnienia doładowaniainczej map sensor (N75 podmieniałem - nic to nie daje)
Pacjent: Audi A6 C5
Silnik: 1,9 TDI AFN 110KM+
Logi dynamiczne grupy 010 oraz 011
grupa 010 pierwsza próba:
grupa 010 druga próba:
Grupa 011
Druga próba 011
Dlaczego wartości zadane w grupie 011 w pierwszym logu, kolumna żółta wynoszą 2152 a w drugim logu już 2172 ?? Przecież skoro zadane jest ciśnienie doładowania więc chyba musi "trzymać" tą wartość i nie może się ona zmieniać? ?
Logi prawie sprzed roku grupy 011 i tu zadane ciśnienie 2193 było odkąd jest chip aż do dziś kiedy to wartości sobie się zmieniają...
Gdyby były zapieczone kierownice sprężarki raczej auto nie powinno gasnać po depnięciu mu powyżej 3 tys rpm ??
PS. czy prawdą jest, że ten czujnik G71 w AFN jest przy ECU? Jeśli tak to gdzie go szukać i czy taki lamer jak ja da rady samemu go wymienić?
Jakieś pół roku temu dalm rady moim kopciuchem zrobionym na 131KM i 290Nm dla A4 1,8 125KM a ostatnio ledwo mi się udaje dotrzymać kroku dla Audi 80 1,9 TDI 1Z 90KM :/
(sorki jeśli nie w tym dziale, temat jednak pasuje do Diagnostyka VAG i silniki diesla...)
Mam taki problem, że silnik w moim aucie czasami gaśnie gdy go podkręce np na 3cim biegu do 3,5 tys rpm i zechcę zmienić bieg lub wcisnę sprzęgło. Nie zawsze gaśnie a jak zgaśnie nie da się go odpalić bez dodania gazu w podłogę. Bez dodawania gazu rozrusznik kręci wałem tak jakby silnik nie dostawał paliwa a gdy dam gaz w podłogę zaczyna powoli łapać to na jednym później na dwóch cylindrach aż wreszcie odpali.
Immobiliser nie ma błędów....
Vag wypluwa błąd 00575 czyli przeładowania oraz pod tym błędem jeszcze wyskakuje 17-100....
Dodam, że auto ostatnio przeładowuje, gdy kilka razy je przegonie problem z przeładowaniem mija ale następnego dnia znowu to samo. Kolejna sprawa to to, że czasami n podczas logowania na 3cim biegu od 1,5 tys rpm do 4,3 tys rpm w przedziale około 3 do 3,8 tys rpm jakby turbo nie dawało rady dmuchać później nagły przyrost mocy i ciągnie dalej, nie przeładowuje.
Czytałem na necie i taki stan rzeczy może oznaczać uszkodzony czujnik ciśnienia doładowaniainczej map sensor (N75 podmieniałem - nic to nie daje)
Pacjent: Audi A6 C5
Silnik: 1,9 TDI AFN 110KM+
Logi dynamiczne grupy 010 oraz 011
grupa 010 pierwsza próba:
grupa 010 druga próba:
Grupa 011
Druga próba 011
Dlaczego wartości zadane w grupie 011 w pierwszym logu, kolumna żółta wynoszą 2152 a w drugim logu już 2172 ?? Przecież skoro zadane jest ciśnienie doładowania więc chyba musi "trzymać" tą wartość i nie może się ona zmieniać? ?
Logi prawie sprzed roku grupy 011 i tu zadane ciśnienie 2193 było odkąd jest chip aż do dziś kiedy to wartości sobie się zmieniają...
Gdyby były zapieczone kierownice sprężarki raczej auto nie powinno gasnać po depnięciu mu powyżej 3 tys rpm ??
PS. czy prawdą jest, że ten czujnik G71 w AFN jest przy ECU? Jeśli tak to gdzie go szukać i czy taki lamer jak ja da rady samemu go wymienić?
Jakieś pół roku temu dalm rady moim kopciuchem zrobionym na 131KM i 290Nm dla A4 1,8 125KM a ostatnio ledwo mi się udaje dotrzymać kroku dla Audi 80 1,9 TDI 1Z 90KM :/
(sorki jeśli nie w tym dziale, temat jednak pasuje do Diagnostyka VAG i silniki diesla...)