Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matutu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 25, 2009 17:06
Lokalizacja: lubuskie

Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.

Post autor: matutu » pn lut 08, 2010 23:03

Cześć. Po primo to jestem technicznym laikiem, i dopiero wszystkiego się uczę, także bez nerwów proszę;P
Mam pewien problem. Ogólnie golfik śmiga bez zarzutu ale zauwazylem pewna rzecz, otóż czesto mimo wcisniecia sprzegla do konca przy wbijaniu z luzu na jedynkę skrzynia zgrzyta, np dotaczam się do świateł i wrzucam luz, auto staje, i potem gdy wbijam jedynkę objaw się pojawia (krotki zgrzyt przy zmianie biegu, potem wszystko okej, na innych biegach objawów brak). Co może być tego przyczyną? Silnik 1,9tdi, 90km



rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Post autor: rafxxx » pn lut 08, 2010 23:28

ja tez mam tak wiec sie nie przejmuj i to na 1 i 2 jak za szybko wrzuce bieg;) troche delikatnie nie na sile wrzucaji bedzie ok



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 09, 2010 00:15

Moim zdaniem to synchronizator pierwszego biegu powolutku pada.
Zrób tak: - jak będziesz chciał włączyć Jedynkę tak jak zawsze to robisz to najpierw włącz dwójkę, a potem Jedynkę.
Stoisz na światłach , sprzęgło, włanczasz dwójkę potem zaraz Jedynkę i ruszasz.

Jak zgrzyt ustanie i nie będzie problemu z wbiciem jedynki to na bank synchronizator pierwszego biegu.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

matutu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 25, 2009 17:06
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: matutu » śr cze 02, 2010 01:20

Witam,

minęło trochę czasu, do przebiegu można dodać jakieś 6 tysięcy. niestety problem nie zniknął, za to dość mocno się nasilił, dodatkowo pojawiły się problemy z wbijaniem 4 biegu (czasem nie chce wejść z 3 na 4), oraz problemy z wbijaniem wstecznego (albo sie blokuje, albo czasem wchodzi 1 zamiast wstecznego). czy to synchronizatory?
słyszałem że doraźną pomocą pozwalającą przejechać jeszcze kilkadziesiąt tysięcy kilometrow może być wymiana oleju w skrzyni na 75W90 GL-4, czy to prawda?

pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » śr cze 02, 2010 08:30

Poziom oleju w skrzyni sprawdzany?



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » śr cze 02, 2010 11:03

matutu pisze: minęło trochę czasu, do przebiegu można dodać jakieś 6 tysięcy. niestety problem nie zniknął, za to dość mocno się nasilił, dodatkowo pojawiły się problemy z wbijaniem 4 biegu (czasem nie chce wejść z 3 na 4), oraz problemy z wbijaniem wstecznego (albo sie blokuje, albo czasem wchodzi 1 zamiast wstecznego). czy to synchronizatory?
słyszałem że doraźną pomocą pozwalającą przejechać jeszcze kilkadziesiąt tysięcy kilometrow może być wymiana oleju w skrzyni na 75W90 GL-4, czy to prawda?
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów czy nie jest zużyta. Proponuję też sprawdzić ilość płynu hamulcowego, jak jest za mało to dolać. Można też sprawdzić czy obwód sprzęgła nie jest zapowietrzony. Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów jak radzili koledzy. Jakie masz auto bo w MK3 olej o tej specyfikacji którą podałeś jest dopuszczalny.



arwam

Post autor: arwam » śr cze 02, 2010 11:21

matutu, nasilające się problemy z włączaniem wszystkich biegów jeśli masz poziom oleju w skrzyni biegów jak potrzeba wskazuje albo na zapowietrzenie sprzęgła lub lub zwichrowaną tarczę sprzęgłową.
także najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i jak tu jest wszystko w porządku to trzeba się za sprzęgło zabrać.



Awatar użytkownika
Dahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Dahoo » śr cze 02, 2010 14:55

A u mnie pomogło coś całkiem innego!

Okazało się, że śruby trzymające linki idące od dźwigni biegów do skrzyni były poluzowane. Poluzowane były przy samej skrzyni biegów przy tym czarnym metalowym "cygngwajsie".

Do wyregulowania tego potrzebne są dwie osoby. Jedna sprawdza i ustawia dźwignię wewnątrz samochodu, a druga dokręca linki.

Po wyregulowaniu ustały problemy.



kom23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 28, 2010 21:13
Lokalizacja: ogloszenia

Post autor: kom23 » pn cze 28, 2010 21:23

witam panowie mam problem ze wstecznym biegiem przyjechalem dzisiaj z pracy i nie umialem wjechac pod male wzniesienie na wstecznym biegu zaczelo mi szarpac autem tak jakby cos slizgalo Na rownej powierzchni jedzie ale tez z problemami Za jakies 4godziny poszedlem sprobowac jeszcze raz i auto jechalo bez problemu a wiec pojechalem przejchalem jakies 8kilometrow i znowu problem z cofaniem wyglada tak jakby sie auto zagrzalo i robia sie te problemy prosze o pomoc Z GORY DZIEKUJE POZDRAWIAM



pepsik1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lis 09, 2009 19:42
Lokalizacja: Sworne

Post autor: pepsik1 » pn cze 28, 2010 21:49

spróbuj najpierw po kombinować z linką od zmiany biegów nieraz wystarczy przestawić ja o kilka milimetrów i wszystko gra , tylko delikatnie odkręcaj żeby nie ułamać plastiku który jest odpowiedzialny za bieg wsteczny jedynkę i bodajże 3, jak nie pomoże to pewnie sprzęgło się kończy albo synchronizator



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skkr_lodz » pn cze 28, 2010 21:56

moim zdaniem to tarcza sprzęgła, skoro jak jest zimne to jest ok a jak się nagrzeje to nie daje juz rady...

kom23
jak będziesz wiedział co i jak to zapodaj ewentualne koszty naprawy - tak z ciekawości pytam


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

pepsik1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lis 09, 2009 19:42
Lokalizacja: Sworne

Post autor: pepsik1 » pn cze 28, 2010 21:57

jak sprzegło to jakieś 500 zł



kom23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 28, 2010 21:13
Lokalizacja: ogloszenia

Post autor: kom23 » śr cze 30, 2010 22:05

GOLF IV 1,9TDI; ROK PROD.1998; 90KONI; sprzęgło hydrauliczne.

Potrzebuję porady i pomocy w zdiagnozowaniu problemu z biegiem wstecznym. Skrzynia biegów oraz wbijanie biegu wstecznego na zimnym silniku nie sprawia żadnych kłopotów, wszystko funkcjonuje bez zarzutu. Jednak po przejechaniu kilkudziesięciu km (powyżej 10km) po zatrzymaniu i przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle "wrzucenie" biegu wstecznego powoduje powstanie słyszalnego zgrzytu oraz lekkie szarpnięcie. Pozostałe biegi od 1 do 5 "wchodzą" bez problemu i bezobjawiowo. Gdy samochód "ostygnie" ponownie bieg wsteczny jest wbijany bez problemu i bezobjawiowo. Wymiana oleju w skrzyni biegów również nie przyniosła rozwiązania problemu.Prosze o opinię i pomoc.



arwam

Post autor: arwam » czw lip 01, 2010 00:22

kom23, albo lekko zapowietrzony układ wysprzęglania i korek powietrzny powiększa swoją objętość pod względem temp albo zwichrowana tarcza może dawać podobne objawy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 188 gości