Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matutu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 25, 2009 17:06
Lokalizacja: lubuskie

Sprzęgło lub skrzynia - pytania laika.

Post autor: matutu » pn lut 08, 2010 23:03

Cześć. Po primo to jestem technicznym laikiem, i dopiero wszystkiego się uczę, także bez nerwów proszę;P
Mam pewien problem. Ogólnie golfik śmiga bez zarzutu ale zauwazylem pewna rzecz, otóż czesto mimo wcisniecia sprzegla do konca przy wbijaniu z luzu na jedynkę skrzynia zgrzyta, np dotaczam się do świateł i wrzucam luz, auto staje, i potem gdy wbijam jedynkę objaw się pojawia (krotki zgrzyt przy zmianie biegu, potem wszystko okej, na innych biegach objawów brak). Co może być tego przyczyną? Silnik 1,9tdi, 90km



rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Post autor: rafxxx » pn lut 08, 2010 23:28

ja tez mam tak wiec sie nie przejmuj i to na 1 i 2 jak za szybko wrzuce bieg;) troche delikatnie nie na sile wrzucaji bedzie ok



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 09, 2010 00:15

Moim zdaniem to synchronizator pierwszego biegu powolutku pada.
Zrób tak: - jak będziesz chciał włączyć Jedynkę tak jak zawsze to robisz to najpierw włącz dwójkę, a potem Jedynkę.
Stoisz na światłach , sprzęgło, włanczasz dwójkę potem zaraz Jedynkę i ruszasz.

Jak zgrzyt ustanie i nie będzie problemu z wbiciem jedynki to na bank synchronizator pierwszego biegu.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

matutu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 25, 2009 17:06
Lokalizacja: lubuskie