Strona 1 z 7
turbina k14 bezpieczne ciśnienie
: pn lut 08, 2010 21:42
autor: maniek8855
Witam
Planuje założyć zawór Mbc w moim silniku 1v z pompą z grzybem i ori Ic-em, mam pytanie jak jest bezpieczne ciśnienie dla tej turbiny garret k14,żeby jej zbyt nie przesilić?
: pn lut 08, 2010 22:27
autor: Toshiba
Magicy z naszego forum mówią, że najlepsze jest do 1.3 bara, bo to mała turbinka.
: pn lut 08, 2010 22:39
autor: Bartek_R
maniek8855 pisze:garret k14
nie ma takiej
jak garett (nie wiem czy dobrze napisałem nazwe) to t2
albo KKK k14 do kt€rej nie koniecznie potrzeba mbc bo można zwiększyś ciśnienie wkręcając śrubę na WG
: pn lut 08, 2010 23:36
autor: Dziku VR6
VireWolf88 pisze:maniek8855 napisał/a:
garret k14
nie ma takiej
Dokladnie nie ma takiej..
masz KKK k-14 turbine i jesli masz taką gruszke z taką srubą jak na foto to nie muszisz zakladac zaworu BMC tylko za pomoca wlasnie tej sruby mozesz podnosic cisnienie doladowania.
A co do bezpiecznego cisnienia to jak napisal kolega
Toshiba,
Toshiba pisze:do 1.3 bara
nie wiem czy ta turbina tyle nadmucha, a i przy zwyklej uszczelce pod glowicą nie jest to bezpieczne cisnienie, 1bar-1,1bara mysle ze ori uszczelka to wytrzyma, chodz u mnie na k24 przy ori uszczelce cisnienie winduje do 1.7 bara i znosi to jak narazie
(u znajomego jazda na 1,5bara tez k24 po miesiącu uszczelka puscila
)
: pn lut 08, 2010 23:47
autor: jarekkoval
maniek8855, pytanie pierwsze seryjna uszczelka czy metal ?
ori uszczelka przy 1,5 bara pusci na momencie , przy 1,2 mozna troche polatac ale jak planujesz cos grubiej to laduj metala i dmuchaj
jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac
wiecej bym nie ryzykowal
jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej , do 1,5 bara mozesz dmuchac smialo a ona sama 2 bary potrafi dac
: wt lut 09, 2010 00:58
autor: Dziku VR6
jarekkoval pisze:jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac
wiecej bym nie ryzykowal
slyszalem wlsnie ze niektore k14 nie mają tej sruby na gruszce i bmc jest wskazane
jarekkoval pisze:jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej
A to wlasnie k24 jest na 100% podkrecana taką srubą jak na foto wyzej i nie wiem po co tam BMC
: wt lut 09, 2010 13:12
autor: grandi
Od jakiego silnika podejdzie uszczelka metalowa do 1V i z jakim momentem to dokręcać
: wt lut 09, 2010 13:26
autor: Michał_1977
grandi, od AAZ i AFN...
Dokręcanie:
Krok 1.-40Nm
Krok 2.-60Nm
Krok 3.-90*
Krok 4.-90*
: wt lut 09, 2010 13:32
autor: Bartek_R
Od 1.9 TD lub TDI np VICTOR REINZ
dokręcanie
1 etap wszystkie śruby 40 nm
2 e. 60 nm
3 e. dociąganie kluczem sztywnym o 180 stopni lub 2x90 stopni
spóźniłem się
: wt lut 09, 2010 13:44
autor: piotrekgal
jarekkoval pisze:, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac
jak najbardziej
swojego czasu nie mialem IC a zawor byl zapieczony to i pompowala 1,8 bara, np jazda ekspresowka 160km/h to i te 1,7 bylo i nie schodzilo...no ale to juz przeszlosc
: wt lut 09, 2010 13:51
autor: grandi
Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej
: wt lut 09, 2010 14:13
autor: Bartek_R
grandi pisze:Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej
chyba nie głowic a uszczelek pod głowicę bo są 3 grubości oznaczone karbkami na boku uszczelki po prostu zakładaj z taką ilością karbów jaka jest u ciebie tylko nie wiem czy przy metalowych uszczelkach karby oznaczają identyczne wartości grubości uszczelki co w zwykłej więc niech sie wypowie ktoś kto ma taką uszczelkę u siebie
: wt lut 09, 2010 15:27
autor: maniek8855
Dzięki Panowie za odpowiedzi, czyli Mbc nie ma sensu tam wpakowywać dlatego,ze nie ma jak wcisnąć czy dlatego,ze to zbędny wydatek, pytam, gdyż kolega ma na zbyciu taki zawór w rozsądnej cenie? teraz kolejny pytanie czy bez wskaźnika doładowania mogę ustawić tą wspomnianą śrubą turbo na 1bar, jeśli tak w jaki sposób ile obrotów i w którą stronę, dodam,ze śruba jest wkręcona na maksa? ciśnienie teraz dmucha jedynie 0,5bara przy tej wkręconej śrubie, wiem bo sprawdzałem. uszczelka pod głowicą jest seryjna jak ustawie na 1bar to będzie to bezpieczne dla uszczelki?
: wt lut 09, 2010 15:38
autor: Toshiba
MBC nie ma sensu pakować, bo przy K-14 zwiększasz ciśnienie na gruszce wkręcając śrubę.
Bez wskaźnika doładowania to raczej nie ustawisz odpowiedniego dla Ciebie ciśnienia, bo możesz przesadzić i wydmucha uszczelkę. 1 bar dla uszczelki seryjnej to już dość mocny wysiłek z tego co się dowiedziałem z tego forum, jeśli będziesz rozsądnie jeździł to na pewno Ci jej szybko nie wydmucha. Aczkolwiek na pewno o wiele mniej wytrzyma niż jakbyś nie zwiększać ciśnienia.
Co do tego ciśnienia które maksymalnie masz, to... może jest zapieczony zawór? Niech koledzy się wypowiedzą lub mnie poprawią w mojej wypowiedzi, bo nie wiem tyle co oni