turbina k14 bezpieczne ciśnienie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

turbina k14 bezpieczne ciśnienie

Post autor: maniek8855 » pn lut 08, 2010 21:42

Witam
Planuje założyć zawór Mbc w moim silniku 1v z pompą z grzybem i ori Ic-em, mam pytanie jak jest bezpieczne ciśnienie dla tej turbiny garret k14,żeby jej zbyt nie przesilić?
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 22:14 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pn lut 08, 2010 22:27

Magicy z naszego forum mówią, że najlepsze jest do 1.3 bara, bo to mała turbinka.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn lut 08, 2010 22:39

maniek8855 pisze:garret k14
nie ma takiej
jak garett (nie wiem czy dobrze napisałem nazwe) to t2
albo KKK k14 do kt€rej nie koniecznie potrzeba mbc bo można zwiększyś ciśnienie wkręcając śrubę na WG
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 22:41 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 1 raz.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn lut 08, 2010 23:36

VireWolf88 pisze:maniek8855 napisał/a:
garret k14

nie ma takiej
Dokladnie nie ma takiej..

masz KKK k-14 turbine i jesli masz taką gruszke z taką srubą jak na foto to nie muszisz zakladac zaworu BMC tylko za pomoca wlasnie tej sruby mozesz podnosic cisnienie doladowania.

Obrazek

A co do bezpiecznego cisnienia to jak napisal kolega Toshiba,
Toshiba pisze:do 1.3 bara
nie wiem czy ta turbina tyle nadmucha, a i przy zwyklej uszczelce pod glowicą nie jest to bezpieczne cisnienie, 1bar-1,1bara mysle ze ori uszczelka to wytrzyma, chodz u mnie na k24 przy ori uszczelce cisnienie winduje do 1.7 bara i znosi to jak narazie :grin: (u znajomego jazda na 1,5bara tez k24 po miesiącu uszczelka puscila :crazy: )


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn lut 08, 2010 23:47

maniek8855, pytanie pierwsze seryjna uszczelka czy metal ?

ori uszczelka przy 1,5 bara pusci na momencie , przy 1,2 mozna troche polatac ale jak planujesz cos grubiej to laduj metala i dmuchaj

jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac :) wiecej bym nie ryzykowal

jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej , do 1,5 bara mozesz dmuchac smialo a ona sama 2 bary potrafi dac



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt lut 09, 2010 00:58

jarekkoval pisze:jesli masz KKK K14 to MBC tam raczej nie wcisniesz, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac :) wiecej bym nie ryzykowal
slyszalem wlsnie ze niektore k14 nie mają tej sruby na gruszce i bmc jest wskazane
jarekkoval pisze:jesli masz KKK K24 MBC jak najbardziej
A to wlasnie k24 jest na 100% podkrecana taką srubą jak na foto wyzej i nie wiem po co tam BMC
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 00:59 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 09, 2010 13:12

Od jakiego silnika podejdzie uszczelka metalowa do 1V i z jakim momentem to dokręcać


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 09, 2010 13:26

grandi, od AAZ i AFN...
Dokręcanie:
Krok 1.-40Nm
Krok 2.-60Nm
Krok 3.-90*
Krok 4.-90*


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt lut 09, 2010 13:32

Od 1.9 TD lub TDI np VICTOR REINZ
dokręcanie
1 etap wszystkie śruby 40 nm
2 e. 60 nm
3 e. dociąganie kluczem sztywnym o 180 stopni lub 2x90 stopni


spóźniłem się
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 13:33 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 2 razy.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt lut 09, 2010 13:44

jarekkoval pisze:, bezpieczne cisnienie to 1,2-1,3bar ale na 1,5 tez mozna polatac :)

jak najbardziej :helm: swojego czasu nie mialem IC a zawor byl zapieczony to i pompowala 1,8 bara, np jazda ekspresowka 160km/h to i te 1,7 bylo i nie schodzilo...no ale to juz przeszlosc :blush:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 09, 2010 13:51

Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt lut 09, 2010 14:13

grandi pisze:Pytanie , takie jeszcze ponoc były 3 rodzaje głowic czym się kierować w dopasowaniu tej właściwej
chyba nie głowic a uszczelek pod głowicę bo są 3 grubości oznaczone karbkami na boku uszczelki po prostu zakładaj z taką ilością karbów jaka jest u ciebie tylko nie wiem czy przy metalowych uszczelkach karby oznaczają identyczne wartości grubości uszczelki co w zwykłej więc niech sie wypowie ktoś kto ma taką uszczelkę u siebie


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » wt lut 09, 2010 15:27

Dzięki Panowie za odpowiedzi, czyli Mbc nie ma sensu tam wpakowywać dlatego,ze nie ma jak wcisnąć czy dlatego,ze to zbędny wydatek, pytam, gdyż kolega ma na zbyciu taki zawór w rozsądnej cenie? teraz kolejny pytanie czy bez wskaźnika doładowania mogę ustawić tą wspomnianą śrubą turbo na 1bar, jeśli tak w jaki sposób ile obrotów i w którą stronę, dodam,ze śruba jest wkręcona na maksa? ciśnienie teraz dmucha jedynie 0,5bara przy tej wkręconej śrubie, wiem bo sprawdzałem. uszczelka pod głowicą jest seryjna jak ustawie na 1bar to będzie to bezpieczne dla uszczelki?
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 15:29 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » wt lut 09, 2010 15:38

MBC nie ma sensu pakować, bo przy K-14 zwiększasz ciśnienie na gruszce wkręcając śrubę.
Bez wskaźnika doładowania to raczej nie ustawisz odpowiedniego dla Ciebie ciśnienia, bo możesz przesadzić i wydmucha uszczelkę. 1 bar dla uszczelki seryjnej to już dość mocny wysiłek z tego co się dowiedziałem z tego forum, jeśli będziesz rozsądnie jeździł to na pewno Ci jej szybko nie wydmucha. Aczkolwiek na pewno o wiele mniej wytrzyma niż jakbyś nie zwiększać ciśnienia.
Co do tego ciśnienia które maksymalnie masz, to... może jest zapieczony zawór? Niech koledzy się wypowiedzą lub mnie poprawią w mojej wypowiedzi, bo nie wiem tyle co oni :bigok:
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 15:40 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości