Strona 1 z 1

Zaczął kopcić na czarno i stracil moc

: pn lut 08, 2010 20:51
autor: musiel1
Witam.Od jakiegos czasu szukam pomocy ale zaden temat nie pasuje do mojego problemu.Otóż dzis w poludnie odpalilem mojego golfa dodalem gazu do okolo 3 tys obrotow a on puscil czarna chmure i zaczal chodzic jakby na dwa gary przestajac regowac na pedal gazu.poza tym jakies dwa dni temu przy wyprzedzaniu okolo 130 na godzine stracil na chwile moc jakby przestal reagowac na gaz.co sie moglo stac?jest to golf 3 1.9 tdi z 1996 roku.z gory dzieki za pomoc

Re: Zaczął kopcić na czarno i stracil moc

: pn lut 08, 2010 21:01
autor: psikuta19
musiel1 pisze:Witam.Od jakiegos czasu szukam pomocy ale zaden temat nie pasuje do mojego problemu.Otóż dzis w poludnie odpalilem mojego golfa dodalem gazu do okolo 3 tys obrotow a on puscil czarna chmure i zaczal chodzic jakby na dwa gary przestajac regowac na pedal gazu.poza tym jakies dwa dni temu przy wyprzedzaniu okolo 130 na godzine stracil na chwile moc jakby przestal reagowac na gaz.co sie moglo stac?jest to golf 3 1.9 tdi z 1996 roku.z gory dzieki za pomoc

największa bolączka tdi starszych tzn 1z afn ahu
zawiesza Ci się hydraulika
jaki olej lejesz??
pewno czeka Cie wymiana pompy oleju
pozdrawiam

: pn lut 08, 2010 21:06
autor: musiel1
nie wiem jaki jest olej bo kupiłem go jakieś dwa tygodnie temu i jeszcze nie wymienialem.ale jakos nie chce mi sie wierzyć ze to pompa oleju bo kontrolka od ciśnienia gasnie zaraz po odpaleniu.

: pn lut 08, 2010 21:08
autor: psikuta19
musiel1 pisze:nie wiem jaki jest olej bo kupiłem go jakieś dwa tygodnie temu i jeszcze nie wymienialem.ale jakos nie chce mi sie wierzyć ze to pompa oleju bo kontrolka od ciśnienia gasnie zaraz po odpaleniu.
kontrolka świeci jak niema ciśnienia a nie jak jest za duże
i tak się dzieje bo jest za wysokie ciśnienie oleju pompa nie zbija ciśnienia tylko daje ile może popychacze staja się twarde i nie domykają się zawory

: pn lut 08, 2010 23:27
autor: musiel1
bylem.przed chwila jeszcze raz go uruchomic i teraz jest wszystko w normie.najwidoczniej cisnienie oleju spadlo i popychacze puscily.co mam zrobic zeby to sie nie powtorzylo?wymiana oleju na rzadszy pomoze?

: wt lut 09, 2010 08:54
autor: psikuta19
możesz spróbować wymienić może pomoże choć trochę
najlepszy sposób to jeździć delikatnie puki olej nie osiągnie 80-90"
a jeszcze lepszy kupić nowa pompę w aso (tylko tam dostępna porządna pompa) ok 800zl
pozdrawiam

: wt lut 09, 2010 12:41
autor: ciachotdi
musiel1 pisze:puscil czarna chmure i zaczal chodzic jakby na dwa gary
mialem to samo tyle ze w td ale naszczescie przeszło mu :bigok:

: wt lut 09, 2010 12:55
autor: antojuja
moja rada nie deptaj mu dopuki sie nie rozgrzeje, u mnie w ASV jest to samo kilka razy sie zdarzylo kiedy ktos inny kierowal

: śr lut 10, 2010 12:28
autor: lucasss
u nie od wczoraj są podobne objawy i na zegarze boost jak normalnie ładowało przy piku 2 bary a później 1,25 przy 1700 obr/min tak teraz dokręca do 3000-4000 obr/min i ciężko ma dopompować 0,5 bara.., to też może być wina pompy oleju?:> aha..., i z tyłu czarna chmura..., a po chwili mu przejdzie i jedzie normalnie...

: ndz lut 14, 2010 16:10
autor: abrams
lucasss pisze:u nie od wczoraj są podobne objawy i na zegarze boost jak normalnie ładowało przy piku 2 bary a później 1,25 przy 1700 obr/min tak teraz dokręca do 3000-4000 obr/min i ciężko ma dopompować 0,5 bara.., to też może być wina pompy oleju?:> aha..., i z tyłu czarna chmura..., a po chwili mu przejdzie i jedzie normalnie...
co pompa oleju ma do boosta ?? no fakt oleum do bani da wolniejsze wkręcanie się turbulum... czarna chmura dlatego ze może za dużo paliwa za mało powietrza ?? ??

pompa oleju która daje małe ciśnienie 1 wykończy panewki niż turbulum :P