Strona 1 z 1
Czyszczenie kierownic
: pn lut 08, 2010 18:48
autor: gregorian21
Witam
Postanowiłem temat wrzucić do dyskusji dotyczący czyszczenia kierownic. Wiem, że to mechanizm podatny na awarie, ale do przesady. Przejechałem moim golfem ok. 60tyś km i robiłem to trzy razy, teraz czeka mnie kolejny zabieg, bo turbo pompuje jak szalone, na wskaźniku dobija do 2 Bar. Od ostatniej naprawy minęło ok.2tyś km. Powiedzcie możliwe przyczyny takiej sytuacji. Zawór n75 wymieniony przy pierwszym czyszczeniu, czyli ok. 50tyś temu. Czy przyczyną może być zawór, który źle wysterowuje turbo?? sam już nie wiem. Dodam, że egr zaślepiony a odma wyrzucona na zewnątrz. Powoli mnie to męczy, pod vagiem błędów brak, no oprócz przeładowania oczywiście, a i nie zawsze autko wpada w tryb awaryjny. Samochód jeździ od prawie roku na zmienionym sofcie...
Pozdrawiam
Re: Czyszczenie kierownic
: pn lut 08, 2010 21:05
autor: psikuta19
gregorian21 pisze:Witam
Postanowiłem temat wrzucić do dyskusji dotyczący czyszczenia kierownic. Wiem, że to mechanizm podatny na awarie, ale do przesady. Przejechałem moim golfem ok. 60tyś km i robiłem to trzy razy, teraz czeka mnie kolejny zabieg, bo turbo pompuje jak szalone, na wskaźniku dobija do 2 Bar. Od ostatniej naprawy minęło ok.2tyś km. Powiedzcie możliwe przyczyny takiej sytuacji. Zawór n75 wymieniony przy pierwszym czyszczeniu, czyli ok. 50tyś temu. Czy przyczyną może być zawór, który źle wysterowuje turbo?? sam już nie wiem. Dodam, że egr zaślepiony a odma wyrzucona na zewnątrz. Powoli mnie to męczy, pod vagiem błędów brak, no oprócz przeładowania oczywiście, a i nie zawsze autko wpada w tryb awaryjny. Samochód jeździ od prawie roku na zmienionym sofcie...
Pozdrawiam
wyrzuć kata i będzie spokój
: pn lut 08, 2010 22:52
autor: Przewodnik
dzisiaj rozruszałem sztangle za zimno by demontować turbo. Własnie byłem sie przejechac i noutlafa nie ma ale pewnie to tylko na jakis czas
: pn lut 08, 2010 22:56
autor: gregorian21
psikuta19 , o kurde teraz to podsunąłeś pomysł...Ale skąd takie przypuszczenie, że przez kata?? Nigdy bym nie powiedział...Może ktoś mi to wyjaśnić, że niby spaliny mają za wolny wylot??czy tak to trzeba rozumieć??
: pn lut 08, 2010 23:24
autor: leon79
Jakims stopniu kat zakłóca swobodny wylot, ale przyczyn notlaufu moze byc wiele.
: pn lut 08, 2010 23:32
autor: gregorian21
Auto jest w dobrej kondycji, fakt, że przebieg to 260tyśkm,ale nieszczelności nie ma w dolocie, staram się doglądać go najlepiej. Jeździ na paliwie shell vpower, szczególnie zimą.Czytałem tematy o wycinaniu kata. U mnie niby puszka katalizatora jest, ale cały czas podejrzewałem, że kata nie mam. Opieram się tylko na tym, że jak stanę z tyłu auta to słychać wyraźnie jak turbina pogwizduje dosyć wyraźnie, co przy kacie by raczej nie występowało, tak przypuszczam. Może ktoś w rajchu już kata usunął. Jest możliwość sprawdzenia czy kat jest, czy trzeba zdemontować i zajrzeć??
: pn lut 08, 2010 23:38
autor: mariusz75
Moim skromnym zdaniem są dwie przyczyny zacierania (przycinania się) kierownic.
1. jazda trybem emeryta, a co za tym idzie brak bardzo wysokiej temperatury turbo która powstaje przy ostrym butowaniu auta i powoduje wypalanie się osadzonej na ściankach strony gorącej turbiny sadzy
2. bardzo złej jakości paliwo, które w czasie spalania wydziela tyle sadzy że nawet ostre butowanie nie pomaga.
: wt lut 09, 2010 11:37
autor: mahos
skup się na wtryskach, głównie na korpusach. Wykręć wtryski i goń do pompiarza niech sprawdzi Ci jak rozpylają i pod jakim cisnieniem.
: wt lut 09, 2010 12:39
autor: gregorian21
mahos, zrozumialbym jezeli na vagu byloby cos nie tak z wtryskami, ale wszystko jest w normie.
: wt lut 09, 2010 14:34
autor: mahos
Witam ja rozumiem że Vagiem moge sprawdzic korekcje wtysków ,nastawnik ,kąt wtrysku stat. dyn. itp jednak jeśli wtrysk źle pyli, czyli zaniża o jakieś nawet nieznaczne ciśnienie (czego nie zaważy VAG) to w komorze tworzy sie niedopał który syfi kierownice. Są to jednak tylko moje skromne sugestie i mam nadzieje, że będą pomocne jeśli nic nie pomoże.
pozdrawiam
: wt lut 09, 2010 20:44
autor: perki
mariusz75 pisze:Moim skromnym zdaniem są dwie przyczyny zacierania (przycinania się) kierownic.
1. jazda trybem emeryta, a co za tym idzie brak bardzo wysokiej temperatury turbo która powstaje przy ostrym butowaniu auta i powoduje wypalanie się osadzonej na ściankach strony gorącej turbiny sadzy
2. bardzo złej jakości paliwo, które w czasie spalania wydziela tyle sadzy że nawet ostre butowanie nie pomaga.
jak lepiej przedmuchac turbo ? 2 ,3 ,4 gaz do dechy na troche czy np 3 but i potrzymac go na wysokich obrotach spory kawalek?
: wt lut 09, 2010 20:44
autor: gregorian21
Wszystkie rady wydają się być sensowne. Muszę zastanowić się od czego zacząć...
: śr lut 10, 2010 00:58
autor: RZT
Ja palnuje wyczyscic turbo bo mam zasyfione fest zdam fotki jak wygladalo czyszczenie

: śr lut 10, 2010 18:27
autor: Przewodnik
nie wiem czy to pomoże ale ja ostatnio po rozruszaniu gruszki bez czyszczenia kierownic. jak sie rozgrzał to przeciągłem go tak ostrzej później dolałem litr miksolu na 10 litrów paliwka i do baku. i narazie mam spokój. do starego aaz tez lałem miksol od czasu do czsu. I Chodził jak marzenie. Miksol ma własciwości wypalajace nagar, przynajmniej ten zgromadzony na zaworach i końcówkach wtryskiwaczy.