Strona 1 z 2

AJM Umarł !!!!!!

: pn lut 08, 2010 18:28
autor: Malek25
Witam, dzis rano gdy zapalalem mojego ajm zapalil jak zawsze bez problemu, pochodzil chwile dalem na wsteczny po czym zgasl i juz nie odpalil. :( Po pierwsze nie ma kontrolki swiec zarwych(tej sprazynki) po drugie jak krece chwile rozrusznikiem pojawia sie kontrolka od opleju i miga na czerwono po czym wyskakuje komunikat oil presure stop motor, po trzecie po podlaczeniu do kompa nie moge nawiazac komunikacji z autem, tak jakby interface nie byl podlaczony.Wczesniej łaczyl sie bez problemu. Na wszeli wypadek podlaczylem go do innego autka i bez problemu sie polaczyl za pierszym razem a do ajm nie. Ktos ma jakies pomysly??

: pn lut 08, 2010 18:29
autor: Sztomel
Wyjmij przekaźnik 109 i go zregeneruj lub wymień na nowy i silnik odpali.

: pn lut 08, 2010 18:44
autor: Malek25
Witam gdzie sie znajduje ten przekaznik w borze??

: pn lut 08, 2010 18:49
autor: Sztomel
w tym samym miejscu co w Golfie Mk4, pod deską rozdzielczą od strony kierowcy nad pedałem sprzęgła, trzeba się porządnie schylić, dojrzeć też go możesz pomiędzy deską rozdzielczą a kolumną kierownicy : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9a86d54a0b http://images30.fotosik.pl/205/1a74b3423d36697dm.jpg http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 423d36697d

: sob lut 13, 2010 13:40
autor: Malek25
Witam, wrocilem ze szkolenia i dzis kupilem nowy przekaznik 109 podlaczylem i dalej nic brak kontrolki od swiec zarowych, a rozrusznik kreci tak jakby silnik nie dostawal paliwa, zaraz jeszcze raz sprubuje sie podlaczyc kompem do niego moze teraz sie uda. ma ktos jeszcze pomysły, sprawdzilem i nie moge sie podlaczyc do autka z kompem brak komunikacji

.

: sob lut 13, 2010 14:18
autor: JarosF3
Jak kręcisz rozrusznikiem wskazówka od obrotomierza rusza sie czy stoi w miejscu ??

: sob lut 13, 2010 14:45
autor: Malek25
nawet nie dygnie, rozrusznik kreci tak jakby pompa nie podawala paliwa

.

: sob lut 13, 2010 14:54
autor: JarosF3
a sprawdzałeś ten czujnik położenia wału korbowego on jest chyba taki szary z przodu silniki są dwa kolo siebie jeden jest czarny a drugi szary ale jak sa dwa jeden niżej drugi wyzej to tan wyzej.

: sob lut 13, 2010 14:55
autor: Sztomel
proponuję zapytać na forum www.elektroda.pl o rozpiskę pinów ECU w Twoim samochodzie, koniecznie podaj rocznik samochodu oraz fakt, iż podmiana przekaźnika 109 nic nie dała, jeśli dostaniesz odpowiedź na który pin ECU dochodzi plus po stacyjce i jakim kolorem kabelka to wtedy wypnij wtyczkę od ECU i sprawdź wpinając się próbnikiem jednym końcem w pin ECU a drugim przyłóż do masy - jeśli nie będzie zasilania to trzeba przegrzebać kabelki wg schematu elektrycznego ewentualnie psiknąć sprejem na piny wtyczki i ECU.

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:32 ]
Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze bezpieczniki z boku lewej strony deski rozdzielczej, zwłaszcza o nr 29 (10A), 32 (15A), 37 (10A) i 43 (10A) - przed wyjmowaniem bezpieczników upewnij się, że znasz kod PIN do radioodtwarzacza samochodowego bo trzeba będzie go wprowadzić po tym zabiegu.

: sob lut 13, 2010 22:35
autor: Malek25
najleprze jest to ze byl u mnie dzis znajomy mechanik ze swoim sprzetem bo moj nie polaczyl sie z autem, ale jego tez nie, wniosek jaki jest, brakuje zasilania na sterownikach. bo na zaden nie raguje i nie mozna sie podlaczyc do autka.

Znalazlem taki temat objawy takie same jak u mnie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1165951-30.html

: ndz lut 14, 2010 09:14
autor: Sztomel
Objawy takie same ale w Twoim przypadku (jak pisałeś) podmianka przekaźnika 109 nie dała oczekiwanego rezultatu więc przerwa w zasilaniu musi być pomiędzy kostką stacyjki, przekaźnikiem a ECU. Poza tym u Ciebie nie można podpiąć na "krótko" elektrozaworu N109 bo takowego w silniku PD nie ma a pompowtryskiwacze zasilane są impulsami więc nie można podpiąć na stałe 12V na cewki pompowtryskiwaczy bo będą cały czas otwarte i pompowtryski nie będą działały wcale. Musisz niestety rozgrzebać osłonę deski rozdzielczej i albo samemu poszukać przerwy albo zdać się na elektryka, ponadto zapytaj o schemat zasilania ECU i jego piny, na elektrodzie koledzy dysponują takimi rzeczami. Temat, do którego podałeś link to akurat jedna wielka przepychanka na wzór obrad sejmu więc ...

: ndz lut 14, 2010 17:28
autor: MRCZ
Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik od zasilania ECU.

: ndz lut 14, 2010 20:59
autor: Malek25
Witam
moge sie pochwalic, bora dzis zapalila. Przyczyna, moze banalna a moze nie. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, wyjolem i przeczyscilem kazdy przekaznik w aucie. A bora dalej nie chciala zapalic. Dobrałem sie do sterownika silnika, wyjołem rozkreciłem i na pierwszy rzut oka wszystko ok sami zobaczcie Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a jednak nie, przesunołek leciutko blokade tasmy i chip mi wyskoczyl, mialem zagadke jak do umiescic spowrotem. Rozlutowałem połaczenie i wsadziłem na swoje miejsce. Poskładałem wszystko do kupy. Przekrecam zapłon i widze szczesliwy jest sprezynka, pstryk i moj ajm reanimowany. CHODZI :):)
Mam teraz jeszcze pytanie czy ten chip jest oryginalny czy juz ktos robil w nim modyfokacje???

: ndz lut 14, 2010 21:55
autor: MRCZ
Fabrycznie program powinien być zapisany na 29F400 ale wygląda na to, że coś był grzebane, jest jakaś podstawka + prawdopodobnie, jakiś kontroler zabezpieczający przed odczytem... Nie bardzo rozumiem i widzę na zdjęciu co Ci wyskoczyło... Flash 29F400 ma 42 nóżki ten miałeś na myśli?