Strona 1 z 1

Pomiar sprężania prosze oceńcie wynik

: pn lut 08, 2010 15:50
autor: Neoarti
Witam
mam problem z porannym odpaleniem mojego klekota tzn. zapala lecz jak by z rozbiegu i chodzi nierówno jak by nie na wszystkie gary
pożyczyłem dziś przyrząd niestety miałem tylko 1h na pomiar i wykonany bym na silniku po postoju ok 3h na w temp ok -3
wiem że powinno się mierzyć na zupełnie zimnej motorni ale nie mam takiej możliwości
wynik pomiaru załączam i proszę o ocenę czy jest bardzo źle ? czy da się jeszcze jeździć czy szykować się do remontu jakie jest nominalne sprężanie w tym silniku ?
Obrazek

: pn lut 08, 2010 16:53
autor: coval
Witam.
Co prawda sa to wartości dla silnika AHF ale AGR będzie to samo:
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,1 MPa
- minimalne 1,9 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa.

: pn lut 08, 2010 17:17
autor: Neoarti
czyli co jest prawie jak nominał ? słyszałem że aby dobrze palił musi być co najmniej 36 a u mnie ok 31

: pn lut 08, 2010 17:42
autor: wesol
jak ma ponizej 27 atmosfer(2,7MPa) to mozna przypuszczac ze albo silnik ma ostro nakulane albo olej dupny byl stosowany. Pomiar coprawda powinien byc robiony na cieplym silniku i w benach oczewiscie przepustnica na maxa otwarta( w dieslu tego nie ma wiec spoko) to wydaj emis ie ze wyniki jakie masz sa jaknajbardziej okej. Sam mam taki przyrzad z tymi wykresami to jeszcz enie robilem. Nie wiem czy mam gdzies koncowke do wkrecenia zamiast swieczki zarowej. Moze sam cos wymodze z upalonej swiecy od tdika.
Najgorsze sa roznice miedzy cylindrami bo jakby na kazdym jeszcze nawet bylo 25 atm to jest git.

: pn lut 08, 2010 17:53
autor: munior
Neoarti pisze:słyszałem że aby dobrze palił musi być co najmniej 36
Ten od kogo to słyszałeś najdelikatniej mówiąc plecie głupoty .Wartości powyżej 3,0 Mpa są zbliżone do fabrycznych a 36 to nie wiem czy w nówce uzyskasz .Większośc z nas może jedynie pomarzyć o takim ciśnieniu jak twoje tzn.3,1Mpa .

: pn lut 08, 2010 17:58
autor: Neoarti
kolega właśnie miał przerobiona końcówkę świecy od tdi i dla tego nie musiałem wywalac wtrysków, tylko mówił mi że musi mieć co najmniej 35
wiec po tym pomiarze się trochę załamałem :)
myślałem że pomiar robi się na silniku zupełnie zimnym myślę że na ciepłym silniku było by troszkę więcej
czyli znaczy że z silnikiem nie jest źle i muszę szukać innej przyczyny kiepskiego odpalania rano prawdopodobnie winna jest pompa wtryskowa
silnik po pierwszym rannym uruchomieniu pali na dotyk cały dzień

[ Dodano: Czw Lut 18, 2010 20:33 ]
Wyczytałem na forum że diesel w MK2 powienien mieć nominalnie 36 bar a tdi nominalnie 31bar czegoś tu nie rozumiem starszy silnik z komora wstępną a musi być w nim większe ciśnienie niż nowszym TDi ?