Pomiar sprężania prosze oceńcie wynik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pomiar sprężania prosze oceńcie wynik

Post autor: Neoarti » pn lut 08, 2010 15:50

Witam
mam problem z porannym odpaleniem mojego klekota tzn. zapala lecz jak by z rozbiegu i chodzi nierówno jak by nie na wszystkie gary
pożyczyłem dziś przyrząd niestety miałem tylko 1h na pomiar i wykonany bym na silniku po postoju ok 3h na w temp ok -3
wiem że powinno się mierzyć na zupełnie zimnej motorni ale nie mam takiej możliwości
wynik pomiaru załączam i proszę o ocenę czy jest bardzo źle ? czy da się jeszcze jeździć czy szykować się do remontu jakie jest nominalne sprężanie w tym silniku ?
Obrazek


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: coval » pn lut 08, 2010 16:53

Witam.
Co prawda sa to wartości dla silnika AHF ale AGR będzie to samo:
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,1 MPa
- minimalne 1,9 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa.
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 17:00 przez coval, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn lut 08, 2010 17:17

czyli co jest prawie jak nominał ? słyszałem że aby dobrze palił musi być co najmniej 36 a u mnie ok 31


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn lut 08, 2010 17:42

jak ma ponizej 27 atmosfer(2,7MPa) to mozna przypuszczac ze albo silnik ma ostro nakulane albo olej dupny byl stosowany. Pomiar coprawda powinien byc robiony na cieplym silniku i w benach oczewiscie przepustnica na maxa otwarta( w dieslu tego nie ma wiec spoko) to wydaj emis ie ze wyniki jakie masz sa jaknajbardziej okej. Sam mam taki przyrzad z tymi wykresami to jeszcz enie robilem. Nie wiem czy mam gdzies koncowke do wkrecenia zamiast swieczki zarowej. Moze sam cos wymodze z upalonej swiecy od tdika.
Najgorsze sa roznice miedzy cylindrami bo jakby na kazdym jeszcze nawet bylo 25 atm to jest git.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn lut 08, 2010 17:53

Neoarti pisze:słyszałem że aby dobrze palił musi być co najmniej 36
Ten od kogo to słyszałeś najdelikatniej mówiąc plecie głupoty .Wartości powyżej 3,0 Mpa są zbliżone do fabrycznych a 36 to nie wiem czy w nówce uzyskasz .Większośc z nas może jedynie pomarzyć o takim ciśnieniu jak twoje tzn.3,1Mpa .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn lut 08, 2010 17:58

kolega właśnie miał przerobiona końcówkę świecy od tdi i dla tego nie musiałem wywalac wtrysków, tylko mówił mi że musi mieć co najmniej 35
wiec po tym pomiarze się trochę załamałem :)
myślałem że pomiar robi się na silniku zupełnie zimnym myślę że na ciepłym silniku było by troszkę więcej
czyli znaczy że z silnikiem nie jest źle i muszę szukać innej przyczyny kiepskiego odpalania rano prawdopodobnie winna jest pompa wtryskowa
silnik po pierwszym rannym uruchomieniu pali na dotyk cały dzień

[ Dodano: Czw Lut 18, 2010 20:33 ]
Wyczytałem na forum że diesel w MK2 powienien mieć nominalnie 36 bar a tdi nominalnie 31bar czegoś tu nie rozumiem starszy silnik z komora wstępną a musi być w nim większe ciśnienie niż nowszym TDi ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości