Strona 1 z 2

wysokie zużycie paliwa- spowodowane zima czy innym czynnikie

: ndz lut 07, 2010 14:36
autor: adi2905
witam
posiadam golfa 1.9tdi 110km przy spokojnej jezdzie zuzycie na komputrze pokladowym bylo w granicach 4,5-5,0l na 100km natomiast od niedawna przy takim samym styly jazdy sie podnioslo w granicy 5,1-5,8l na 100km nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane auto zagrzewa sie normalnie osiaga temperature 90stopni bez problemu.
Myslalem ze to niska temperatura powietrza ale ostatnio jak jechalem to bylo +2C i spalanie dalej bylo wyzsze.Moze trzeba poprostu poczekac az sie ociepli i spalanie znowu wroci do normy?

proszę o pomoc i doradę zorientowanych w temacie !!!

: ndz lut 07, 2010 14:47
autor: italiano_83
adi2905 pisze:witam
posiadam golfa 1.9tdi 110km przy spokojnej jezdzie zuzycie na komputrze pokladowym bylo w granicach 4,5-5,0l na 100km natomiast od niedawna przy takim samym styly jazdy sie podnioslo w granicy 5,1-5,8l na 100km nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane auto zagrzewa sie normalnie osiaga temperature 90stopni bez problemu.
komp jest niespecjalnie dokładny ... szczególnie w pomiarach łączonych..
Sprawdź spalanie inaczej.. poczekaj aż zapali się rezerwa .. skasuj licznik przebiegu dziennego w tym momencie.. zatankuj auto spisz ilość paliwa i śmigaj do momentu aż zapali się rezerwa ponownie.. potem oblicz średnią to bardziej wiarygodny pomiar..

: ndz lut 07, 2010 14:47
autor: wronek1
to normalne ze zimą pali troszke wiecej , nie ma sie czym martwić.
jakby palil Ci 7-8 a wczesniej około 5 to mozna sie zastanawiac a tak to luuz :okej:

zuzycie

: ndz lut 07, 2010 14:54
autor: adi2905
no wlasnie sie zastanawiam czy w zimie to normalne bo w sumie skok nie jest az taki duzy okolo 0,5l na 100km ale kolega ma golfa tym samym silnikiem i powiedział ze jego komputer pokazuje spalanie takei same jakie mial przy normalnej temperaturze moze o 0,2 wieksze..

: ndz lut 07, 2010 14:58
autor: wronek1
kolega Cie kłamie albo ma ocieplony garaz i ciagle 30stopni w nim :jezor:

: ndz lut 07, 2010 15:02
autor: Kristensen
Zima zawsze auta ( kazde auto) palą więcej więc nie ma się czym przejmowac, tym bardziej, że wzrost o 0.5 l.

spalanie

: ndz lut 07, 2010 15:11
autor: adi2905
no możliwe ze klamie-tego nie wiem.
Ale nawet jak mi sie auto zagrzeje do 90C to spalanie ponizej 5,1 nie chce zejsc a zazwyczaj spadalo do 4,6 jak sie zagrzal. Bo jak sie auto zagrzej to chyba bez roznicy czy stoi w cieplym garazu czy nie bo mi chodzi o rozgrzane auto wiadomo ze zanim silnik sie zagrzeje to spalanie jest duzo wyzesze. No a u mie wychodzi ze tak o 0,6l sie zwiekszylo.Wiec nei wiem czy jest cos z autem nie tak?filtr paliwa zmienialem w zeszlym togodniu bo jzu mi auto zleksza mulilo.

dzięki za wasze opinie

: ndz lut 07, 2010 20:54
autor: ordy
adi2905, wymień filtr powietrza bo on może ograniczać dopływ powietrza do dolotu.
Zalecane jest wymieniać tak co 7.000 km bo powyżej auto zaczyna palić ciut więcej (tak do 1l/100 km max.)

zuzycie

: ndz lut 07, 2010 22:56
autor: adi2905
tak tez zrobie jutro kupie filtr powietrza, zmienie i zobacze co potem bedzie grane

dzieki za wszystkie podopwiedzi

: pn lut 08, 2010 10:19
autor: Exted
ordy pisze:adi2905, wymień filtr powietrza bo on może ograniczać dopływ powietrza do dolotu.
Zalecane jest wymieniać tak co 7.000 km bo powyżej auto zaczyna palić ciut więcej (tak do 1l/100 km max.)
Co 7000 km filtr powietrza??? Czy aby kolego nie przesadzasz?

: pn lut 08, 2010 15:07
autor: popo666
Całkowicie normalny objaw, więcej spalasz na utzrymanie temperatury silnika, no i oczywiście grzejesz kabinę co też nie jest bez różnicy dla spalania.

P.S. Człowiek w mrozie też więcej spala (zjada), żeby utrzymać temperaturę ciała. :bajer:
A z tą wymianą filtra co 7kkm to trochę nadgorliwość uważam.

: pn lut 08, 2010 16:07
autor: Michał88
z tym filtrem to kolega trochę przesadza jak i z różnicom spalania pół litra to tyle co nic a ropa ropie też nierówna wiem z własnego doświadczenia lejąc na stacji auto pali 5 lejąc firmowe od szefa ciężko w 6 się zmieścić moja rada lać do pełna i nie patrzeć na spalanie

: pn lut 08, 2010 16:08
autor: adi2905
bylem dzisiaj w sklepie z czesciami i sa rozne rodzaje filtrow powietrza.
Czy musi byc firmowy z Mana czy moze byc z jakies innej firmy?
Chodzi mi o to czy firma akurat ma znaczenie? Bo ostatnio zmienialem filtr paliwa i kupilem tanszy i wszystko chodzi bez zarzutow.

: pn lut 08, 2010 18:02
autor: munior
adi2905 pisze:Chodzi mi o to czy firma akurat ma znaczenie?
Filtr ma prostą budowę :odpowiedni rodzaj papieru ,klej , gumowa uszczelka .Wszystkie bedą dobre byle nie jakaś chińszczyzna bo oni nawet to potrafią żle zrobić
adi2905 pisze:Bo ostatnio zmienialem filtr paliwa i kupilem tanszy i wszystko chodzi bez zarzutow.
Tak jak wyżej