Strona 1 z 2

Vw golf 4 1.9 tdi AJM plamy oleju, a nie ubywa...POMOCY!!

: ndz lut 07, 2010 13:19
autor: pavo71
Witam mam problem z moim samochodem. Auto było naprawiane u Evolution Motorsport we Wrocławiu. Pod autem pojawiały sie plamy oleju. Została wymieniona uszczelka pod głowicą, klawiatura uszczelniacze zaworów i wszystkie praktycznie możliwe które przy okazji sie wymienia. Została splanowana głowica nowy olej filtry. Wczoraj zauwazylem ze plamy znów pojawiają sie pod autem. Co najciekawsze auto trzyma moc a oleju nie ubywa ani kropli. To samo było przed naprawa. Po naprawie zrobiłem około 1300 km i oleju nie ubyło miarka jest pełna natomiast po około 30 minut stania pojawiają sie takie plamy [foto plam jasniejsze slady koło jednej nogi to po oponach a ciemne to slady oleju ]: Obrazek Obrazek

Mam auto bardzo krótko i jestem tym bardzo zmartwiony. dodam jeszcze ze na glowicy nie ma siadów wycieków moge porobic fotki silnika. Auto miało około pół roku temu wymieniane turbo. Od zakupu zrobiłem 3 tys km. Pozdravwiam i z góry dziekuje za pomoc !!

: ndz lut 07, 2010 13:23
autor: Dziku VR6
Jak wykluczasz silnik, to ze skrzyni biegow moze Ci cieknie?

: ndz lut 07, 2010 13:35
autor: michszym11970
trudno określić skąd ten olej, może być wiele przyczyn, może lecieć z uszczelniacza na wale korbowym od strony sprzęgła, z uszczelniacza na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, z uszczelniaczy przy przegubach, a może ze wspomagania, sprawdź poziom oleju w zbiorniczku od wspomagania, zdjęcia są patrząc od przodu auta? czy odwrotnie?

: ndz lut 07, 2010 13:36
autor: pavo71
Na skrzyni jest sucho. Plamy pojawiają sie pod spodem w okolicach miski oleju bardzo blisko koła pasażera i druga mam wrazenie jakby wyciekała z okolic miejsca gdzie jest ta dysza czy jak to sie nazywa od pompo wtrysków :)

[ Dodano: 07 Lut 2010 12:48 ]
Foto jest zrobione tak jakby z pozycji pasażera. Blisko nogi jest koła od strony pasażera dalej od strony kierowcy. A plamy sa tak jakby miedzy kołem a zderzakiem:)

: ndz lut 07, 2010 15:55
autor: Sztomel
wyciek pewnie ma miejsce przy szybkozłączce przed intercoolerem, skręć maksymalnie koła w prawo i zajrzyj od strony nadkola.

: ndz lut 07, 2010 15:58
autor: michszym11970
pavo71 pisze:Foto jest zrobione tak jakby z pozycji pasażera. Blisko nogi jest koła od strony pasażera dalej od strony kierowcy. A plamy sa tak jakby miedzy kołem a zderzakiem:)
no to skrzynia napewno odpada, stawiam na pompę wspomagania ewentualnie jakiś przewód od niej lub uszczelniacz na wale korbowym od strony koła pasowego, najlepiej byłoby wjechać gdzieś na kanał i obejrzeć dokładnie

: ndz lut 07, 2010 17:14
autor: pavo71
Głowica jest czyściutka. Ze wspomagania tez nie sadze bo zbyt czarny i zbyt duzo tego płynu a w zbiorniczku od wspomagania tez nie brakuje oleju :) Predzej mysle czy to nie zebrało sie w intercoolerze po poprzednim turbo które było niedawno wymienione.. Ehh jade jutro do EVO :)

[ Dodano: 07 Lut 2010 16:56 ]
Zrobiłem pare fotek silnika moze to cos pomoze. Wszystkie płyny są na maxa chłodniczy, kierowniczy i oleju w silniku. Uszczelka pod klawiatura nowa a na fotkach tamte okolice bardzo brudne. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: pn lut 08, 2010 03:42
autor: Sztomel
z fotek wynika, że jednak są przecieki oleju przed intercoolerem jak również z otworka wyrównującego ciśnienie pod membraną zaworu EGR pod grzybkiem jego siłownika. Są to normalne objawy i nie ma co panikować, jeśli jednak chodzi o wycieki z otworka obudowy zaworu EGR to problem nie ustąpi dopóki nie wywalisz wężyka odmy z dolotu (tu poczytaj o zastosowaniu Oil Catch Tanka lub butelki na odmę) i nie wyczyścisz dolotu z resztek oleju, nie jest to nic niepokojącego poza tym, że efekt wizualny jest ciulaty ale w każdym razie silnikowi to w żaden sposób nie zaszkodzi.

: pn lut 08, 2010 12:17
autor: arturo
Nie wiem czy ta informacja komuś sie przyda ale ostatnio zagladałem do passata B5 00r silnik ATJ również z wyciekami oleju i to dość znacznymi i okazało się że olej wyciekał z pod kołnierza chłodnicy oleju. Cała chłodnica się poluzowała, wystarczyło dokręcić od spodu i przestało wyciekać.
A z tym olejem z zworu EGR to chyba większość ma tak że cieknie.

: pn lut 08, 2010 12:39
autor: wielblad2
U mnie też pojawiły się plamy i przyczyną był wyciek z chłodnicy oleju na miarce cały czas stan auto chodzi jak zawsze ale plamy pojawiały się. Po wymianie oringów w chłodnicy oleju problem zniknął.Aby sprawdzić skąd dokładnie leci na noc pod auto karton a rano po odpaleniu nie ruszając kartona określić miejsce wycieku. :pub:

: pn lut 08, 2010 13:39
autor: arturo
wielblad2 pisze:Aby sprawdzić skąd dokładnie leci na noc pod auto karton a rano po odpaleniu nie ruszając kartona określić miejsce wycieku. :pub:
Pod autem jest osłona plastikowa to chyba nie bardzo w ten sposób sprawdzisz. Zresztą wystarczy popatrzeć (na tej chłodnicy aż krople oleju wisiały).

: pn lut 08, 2010 20:15
autor: PELE
pavo71, ja mam dla Ciebie proste rozwiązanie, jedziesz do Jacka, opisujesz co się dzieje i szukacie miejsca wycieku.... miejsc wycieku może być sporo ale nie ma co kombinować tylko trzeba jechać do EVO :bigok:

: wt lut 09, 2010 23:10
autor: pavo71
Sprawa wyjaśniona :) Evo już wie co jest nie tak. Niestety auto znów idzie do Evo na kolejne pare dni ;( Osoba która planuje dla Evo głowice zrobiła jakiś błąd i jest zle uszczelniona i tam wycieka sobie gdzies po tyle a oprócz tego przy korku wlewu oleju lekko cieknie;(

: śr lut 10, 2010 21:57
autor: evolution
glowka juz zdjeta, w zyciu tak szybko nie rwalem glowicy z auta :helm:, nie ma jak byc zmotywowanym naprawa gwarancyjna, ogolnie czas dobry 1h 20m. jutro wioze na poprawke i powinienem kolo poludnia juz skladac wiec moze uda mi sie na jutro oddac... mam nadzieje ze klient bedzie zadowolony z naprawy mimo tego wycieku i koniecznosci oddania auta na dzien w najgorszym przypadku 2... zdam relacje po zakonczonej robocie.