Bierze olej. Tylko co ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Bierze olej. Tylko co ?

Post autor: SvR » pt lut 05, 2010 21:52

Witam. Od pewnego już czasu na moim silniku znalazły się miejsca w których widać wycieki oleju.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Widoczne na zdjęciach wycieki raczej nie są przyczyną tak dużego ubytku oleju (300-500ml na 4k km).
Więc co może być tego przyczyną?
Czy powinienem się obawiać jakiś większych skutków tych wycieków na silniku ? Poradźcie co robić.



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » pt lut 05, 2010 21:56

SvR pisze:dużego ubytku oleju (300-500ml na 4k km).
4000tys ? czy 400km ?


Jak 4000tys >> czyli wychodzi okolo 100ml na 1000km czyli jak dla mnie jest dobrze...
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 21:56 przez K@mil_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 05, 2010 21:58

4000 km = 4k

Co zrobić aby pozbyć się tych wycieków ?
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 22:04 przez SvR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lut 05, 2010 22:09

SvR pisze:Witam. Od pewnego już czasu na moim silniku znalazły się miejsca w których widać wycieki oleju.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Widoczne na zdjęciach wycieki raczej nie są przyczyną tak dużego ubytku oleju (300-500ml na 4k km).
Więc co może być tego przyczyną?
Czy powinienem się obawiać jakiś większych skutków tych wycieków na silniku ? Poradźcie co robić.
Na pierwszej fotce cieknie ci z chłodnicy oleju- wymiana oringu załatwi sprawę


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt lut 05, 2010 22:23

Na odmie też cieknie... Oring nowy i opaska ...



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 05, 2010 22:26

Rozumiem że oring jest na końcu(początku) tego wężyka? Bo wydaje mi się że z obu stron jest brudny. Czy to normalny objaw ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Bierze olej. Tylko co ?

Post autor: doggie » pt lut 05, 2010 22:27

SvR pisze: tak dużego ubytku oleju (300-500ml na 4k km).
oj zaraz dużego, dla niektórych to normalne zużycie



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 05, 2010 22:29

Jeszcze niedawno nie miałem problemem z uciekającym olejem. :/

A co z zaworem EGR ?
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 22:30 przez SvR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lut 05, 2010 22:54

A co z zaworem EGR ?
Tu jest wyjaśnione
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250635

Na razie wytrzyj to miejsce do sucha i obserwuj czy wyciek się ponowi..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 05, 2010 22:59

Pojawia się ale chyba po bardzo dynamicznej jeździe.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob lut 06, 2010 21:18

Witam w chłodnicy oleju jest oring do zmiany a na tym ostatnim zdjęciu cieknie z zaworu egr

[ Dodano: 06 Lut 2010 20:20 ]
Zeby powstrzymać wyciek z egr zastosuj dłuzszy przewód odmy a drugi koniec tego przewodu daj w butelke umocuj to pod podwoziem



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz lut 07, 2010 15:22

Rozumiem. A co może być przyczyną zabrudzenia EGR i co ma do tego odma ?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » ndz lut 07, 2010 15:55

SvR pisze: A co może być przyczyną zabrudzenia EGR i co ma do tego odma ?
Jak odma przepuszcza, to sie Egr zasyfia.


User

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz lut 07, 2010 18:22

Słyszałem ze to ze EGR się zasyfia (czyli zatyka?) to wcale nie jest złe dla silnika. Więc jeżeli EGR jest zapchany to jest pewne ze odma będzie wypluwać olej. Hm dziwne bo odma to jakby układ dolotowy a EGR to rozumiem że też jest dolotem ? Tak w ogóle to skąd idzie rura podłączona do EGR ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości