Strona 1 z 2
Szarpie przy pierwszym zapaleniu po nocy.
: czw lut 04, 2010 20:27
autor: michal_$
Witam. Problem występuje przy pierwszym uruchomieniu silnika po mroźnej nocy. Przez pierwsze 5-6 sekund silnik szarpie, ma trochę wyższe obroty niz normalnie (tak jakby nie palił na wszystkie cylindry) , po chwili wszystko wraca do normy. Dodam tylko , że wymieniłem wszystkie świece. Sprawdziłem napięcie na przewodzie zasilającym świece i jest OK ( odłączyłem czujnik temp. ). Nie zauważyłem specjalnie jakiegoś dziwnego dymienia z wydechu. Co moge jeszcze sprawdzić ?
: czw lut 04, 2010 20:31
autor: To_mas
powietrze w przewodzie paliwowym ?
: czw lut 04, 2010 20:32
autor: marcin999
Szarpie Ci przy dojezdzaniu do świateł?? Mi tez tak potrafi odrazu po odpaleniu poszarpac wystarczy gazu delikatnie dodać i przestaje.
Mamy problem z nastawnikiem a konkretnie z pompa. Poprostu pompa sie sypie i brudzi nastawnik stad te szarpania.
: czw lut 04, 2010 20:46
autor: To_mas
marcin999 pisze:Szarpie Ci przy dojezdzaniu do świateł??
OMG przecież kolega pisze po odpalenie po postoju !!!
marcin999 pisze:Mi tez tak potrafi odrazu po odpaleniu poszarpac wystarczy gazu delikatnie dodać i przestaje.
tak nie ma to jak wciskać gaz zaraz po odpalenie zimnego TDI
szacun
: czw lut 04, 2010 21:21
autor: marcin999
OMG przecież kolega pisze po odpalenie po postoju !!!
Jakbyś czytał uważniej to byś zauważył znak zapytania takie coś "?"
To_mas pisze:szacun
zostaw komentarze dla siebie. Nie wiem w czym problem delikatnie gazu nie można dotknać bo co? coś się stanie turbina padnie czy o co chodzi?
Zaraz pewnie strzelisz gadke o nie pałowaniu na zimny ojojo zapewne jezdzisz nie dodajac gazu może pchasz samochod?
Jak tylko się zagrzeje to mu w piz...e dajesz hmmm ciekawe co jest zdrowsze.
Szerokości
: czw lut 04, 2010 22:00
autor: michal_$
To_mas pisze:powietrze w przewodzie paliwowym ?
sprawdziłem teraz po 30km trasie i nie ma bąbla powietrza w wężyku miedzy filtrem a pompą.
marcin999 pisze:Szarpie Ci przy dojezdzaniu do świateł?? Mi tez tak potrafi odrazu po odpaleniu poszarpac wystarczy gazu delikatnie dodać i przestaje.
Mamy problem z nastawnikiem a konkretnie z pompa. Poprostu pompa sie sypie i brudzi nastawnik stad te szarpania
troche trzesie przy dojeżdżaniu do świateł ale wiązałem to raczej z dwumasem. Problem pojawia się tylko przy porannym uruchomienie silnika później nawet po kilkugodzinnym postoju pali ok.
: czw lut 04, 2010 22:07
autor: marcin999
michal_$ pisze:troche trzesie przy dojeżdżaniu do świateł ale wiązałem to raczej z dwumasem. Problem pojawia się tylko przy porannym uruchomienie silnika później nawet po kilkugodzinnym postoju pali ok.
To ja wiem że tylko na zimnym:) mamy te same silniki i pewnie z tym samym uszkodzeniem.
Żeby zdiagnozować czy to dwumas czy nie to odłącz wtyczkę od impusatora w skrzyni biegów jeżeli szarpanie ustąpi to jest to co mowie czyli pompa jezeli nie to dwumas.
Swoja droga powietrze też może tu odgrywać znaczną rolę u mnie np jest powietrze i cały czas zasuwa zmieniałem filtr itp ale nie chce mi sie całego samochodu rozkręcać żeby to usunąć tym bardziej ze nie mam problemów z odpaleniem.
: czw lut 04, 2010 22:27
autor: michal_$
marcin999 pisze:Żeby zdiagnozować czy to dwumas czy nie to odłącz wtyczkę od impusatora w skrzyni biegów jeżeli szarpanie ustąpi to jest to co mowie czyli pompa jezeli nie to dwumas.
OK sprawdze.
Mamy problem z nastawnikiem a konkretnie z pompa. Poprostu pompa sie sypie i brudzi nastawnik stad te szarpania.
Co sie z tym robi ?:P i jaki koszt :>
: czw lut 04, 2010 22:48
autor: marcin999
Można czyścić nastawnik, ale to pomoże na chwile. Problem jest w pompie wtryskowej jakas część się przyciera i sypią się opiłki z niej które zakłócają pracę nastawnika.
W grę wchodzi czyszczenie nastawnika co jakis czas, albo wymiana pompy używka kosztuje jakies 600zł ew. regeneracja regenerują już od 450zł.
: pt lut 05, 2010 08:56
autor: Neoarti
czyszczenie nastawnika nic nie da jeśli to pompa to jest to wina zacinającego się pierścienia ustalającego dawkę mam u siebie to samo drgawki przy dojeżdzaniu do świateł zdejmowaliśmy nastawnik i czuć wyraźny opór przy przesuwaniu pierścienia tak samo mam przy odpalaniu przez chwile chodzi jak by nie na wszystkie gary
: pt lut 05, 2010 11:01
autor: marcin999
No właśnie więc trzeba albo pompę zmieniać albo regenerować. Ciekawe co lepsze.
[ Dodano: 05 Lut 2010 10:01 ]
Z grugiej strony czy w silnikach ASV tez są takie problemy? chyba nie a przeciez to prawie to samo. najwyraźniej coś poprawili.
: pt lut 05, 2010 11:52
autor: damian-ppp
Widzę, że mój problem jest dość powszechny
Próbował już ktoś regenerować pompę w związku z tym problemem?
: pt lut 05, 2010 12:24
autor: podruc
Mi rok temu padł nastawnik i był robiony. Wtedy tez zaleceniem była regeneracja pompy przy najbliższej wymianie rozrządu. Koszt około 500 zł. Mam też podobno rdzę w pompie dlatego tak się stało że padł nastawnik. I jak wam wszystkim szarpie przy porannym uruchomieniu. Po wymianie nastawnika zniknęły drgawki przy dojeżdżaniu do świateł, choć ostatnio co jakiś czas czuję znowu lekkie drgawki. Czekam też w takim razie na opis kogoś, kto regenerował pompę - jakie wrażenia przy odpalaniu, dojeżdżaniu do świateł - czy wszystko ustąpiło?
: pt lut 05, 2010 13:38
autor: damian-ppp
U mnie akurat z rozruchem problemu nie ma, występują tylko drgania przy dojeżdżaniu do świateł, lecz nie zawsze... Problemem jest jeszcze błąd, który pokazuje się na VAGu dotyczący nastawnika... Oczywiście był on czyszczony i niestety okazało się, że przycina się pierścień... Nie da się tego jakoś rozebrać i rozruszać? Konieczna jest regeneracja pompy?