Problemy z dogrzewaniem - ciężka sprawa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

beyontruh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 14:00
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z dogrzewaniem - ciężka sprawa

Post autor: beyontruh » czw lut 04, 2010 17:40

Witam,

piszę na forum bo już mi ręce opadają z bezradności. Posiadam golfa IV 1.9 TDI z silnikiem AXR (pompowtrysk). Moje problemy z dogrzewaniem silnika zaczęły się jeszcze kiedy było ciepło. Z dnia na dzień wskazówka przestała wskazywać 90 stopni i zaczęła pokazywać prawie 90. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, który zajmuje się tylko VW i wymienił mi termostat. Niestety naprawa nie przyniosła rezultatów. W tracie zimy autko kompletnie przestało się nagrzewać. Ogrzewanie działa raczej normalnie, chociaż upału w środku nie ma. Problem polega na tym ,że samochód może stać 3dni na wolnych obrotach i wskazówka ani drgnie. To samo dzieje się gdy jeżdżę do 10-12km. Po ok 15km wskazówka wychodzi poza 3 kreski i jest to maksymalne jej wychylenie . Żeby było mało na postoju przy chodzącym silniku wskazówka wędruje w strone początku skali gdzie finalnie się zatrzymuje. Jeździłem z podpiętym vagiem i z odczytow wynikało ,że silnik faktycznie traci temperature. Na dodatek wystarczy ,że wyjde z auta na 3 minuty i silnik kompletnie wytraca wcześniej osiągniętą temperature. Oddałem auto do ASO gdzie wymieniono mi po raz kolejny termostat :/ po czym sprawdzono wszystkie czujniki oraz świece od podgrzewacza płynu. Wszystko niby jest ok a autko dalej nie łapie temperatury. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może dolegać mojemu golfikowi ?

Aha i jeszcze jedno. Termostat 100% sprawny nie puszcza płynu na duży obieg jak sądzę ze względu na zbyt chłodny płyn.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw lut 04, 2010 17:57

Kurcze, rzeczywiscie ciężka sprawa. Miałem klienta w skodzie również walczyliśmy prawie tydzień... Nie wiem czy to dobra metoda ale w końcu jak wyrwałem ostatni włos z głowy to poprosiłemkolegę o pomoc (mechanik z VW).Za jego namową kupiłem na swój koszt termostat wahlera i nowy płyn. Po spuszczeniu starego i odpowietrzeniu (bez termostatu), osiągnoł po godzinie pracy 90 st.C. Po tym załozyliśmy nowy termostat uprzednio sprawdzając jego działania (gorąca woda i termometr). Wtedy kolegę olśniło i założył korek odpowietrzający od swojego VW. Niby jedno z drugi nie ma nic wspólnego a samochód do tej pory pracuje idealnie...
Na starym korku płyn po podgotowaniu dziwnie się zachowywał cos jakby nieszczelność. Nie wiem co zrobiliśmy dobrze a co źle ale skoda też do nas zjechała z serwisu a wyjechała z sprawnym układem.

A i jeszcze jedno, jak zakładasz przysłonke (nawet tekturkę), na chłodnicę to również masz problemy z temp?


Dziki

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 04, 2010 17:58

A może po prostu czujnik jest padnięty od temperatury ? Przecież nie ma prawa ci nie łapać temperatury jak termostat sprawny.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw lut 04, 2010 18:14

również na 1000% stawiam na czujnik temp - ten z 4 pinami.

Radzę kupić nowy w ASO - bo na zamiennikach Topran/Hans Pries będzie efekt taki sam :)



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw lut 04, 2010 18:16

No ale niby był sprawdzany VAGiem i był w serwisie a błąd czujnika wyjdzie na VAGu...? Chyba...


Dziki

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw lut 04, 2010 18:18

maryjan pisze:No ale niby był sprawdzany VAGiem i był w serwisie a błąd czujnika wyjdzie na VAGu...? Chyba...
wyjdzie na 100%

elementy które mają wpływ na szybkość grzania: termostat, czujnik temp. cieczy chłodzącej, płyn, wyłączony wentylator podczas nagrzewania auta no i świece wspomagające wpięte w układ
z tym korkiem mnie to zaciekawiło - nie ukrywam
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 18:21 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 04, 2010 18:19

maryjan pisze:No ale niby był sprawdzany VAGiem i był w serwisie a błąd czujnika wyjdzie na VAGu...? Chyba...
Może tak było sprawdzane ...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw lut 04, 2010 18:21

Kulon pisze: wyjdzie na 100%
jako błąd niekoniecznie, jedynie w blokach pomiarowych



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw lut 04, 2010 18:23

jeżeli to czujnik temp. cieczy chłodzącej to błąd numer 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
jako błąd niekoniecznie, jedynie w blokach pomiarowych
może przypadek ale w kilku autach wyszedł ten błąd jak czujnik był niesprawny
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 18:24 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw lut 04, 2010 18:25

Kulon, no tak, ale u kumpla w A4 B6 podłączałem VAG-a i błędu nie było, a w bloku wskazywał - 23 st.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 04, 2010 20:39

wystarczy przecież złapać ręką za górny wąż idący od silnika do chłodnicy i sprawdzić w jakim stopniu jest nagrzany jeśli wskazówka na zegarach pokazuje ewidentne niedogrzanie i stoi na początku skali, wskazówka wychylać zaczyna się dopiero jeśli płyn chłodzący osiągnie temperaturę 30*C więc łatwo rozpoznać czy wąż jest gorący czy ma temperaturę niższą niż naszego ciała ;) a wtedy proponuję porównać wskazania obydwu czujników tj. G62 i G2 Vagiem bo za serwis to ja nie byłbym pewny, któryś z czujników będzie walnięty i to z pewnością ten G2.


Obrazek

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » czw lut 04, 2010 22:07

klimatronik niema błędów ?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw lut 04, 2010 23:24

przerabiałem temat 2 razy już w różnych mk4. Za każdym razem wskaźnik albo latał po skali, albo nie pokazywał nic - błedów zero, a po wymianie wszystko działa ok ! :)



beyontruh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 14:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyontruh » pt lut 05, 2010 01:51

Z zasłoniętą chłodnicą auto udało mi się maksymalnie nagrzać do 80stopni,ale nie ukrywam ,że pałowałem pod czerwone pole żeby osiągnąć ten efekt. Oczywiście na postoju wskazówka powoli zaczęła zjeżdżać w stronę zera. Auto chodzi na małym obiegu bo płyn jest zbyt chłodny żeby otworzyć termostat. Czujnik G62 już raz był wymieniany. Z uszkodzony czujnikiem wskazówka raz pokazywała temp a raz nie - tak jakby coś nie stykało. Obecnie temperatura powoli spada tak jakby rzeczywiście auto wytracało temperature. Na kompie błędów brak. Autko stoi teraz w ASO - niech się męczą chłopaki. Dzięki za liczny odzew.

Żeby tego było mało aktualne spalanie przy spokojnej miejskiej jeździe to 10-11 L jak przypuszczam ma to związek z wyżej wymienioną usterką.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości