Ubytek oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Ubytek oleju

Post autor: Exted » czw lut 04, 2010 16:23

Witam.
Jakies 2 mc temu wymienialem olej, nie wiem jaki byl wlany wczesniej wiec zalalem auto Castrolem 10w40. Obecnie przejechalem po tych 2 mc jakies 6000 km i ubylo go tak mniej wiecej 4-5 mm. Auto ma przejechane (chyba, bo licznik idzie od nowa) jakies 315000 km (obecnie mam na liczniku ~15000. Jak myslicie, przy takim przebiegu taki ubytek to norma?



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » czw lut 04, 2010 16:43

4-5mm tzn ile?? ile musiałes dolac zeby bylo tyle co po wymianie ?? pół litra ? litr??


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » czw lut 04, 2010 16:46

Od wymiany nic nie dolewałem. Jak wymieniałem olej to wlałem troszeczkę więcej niz na skali pokazuje max o jakies 2 mm, teraz jest (po ponad 5000 km) jakies 2 mm mniej niż max na skali, czyli ubyło jakieś 4-5 mm.



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » czw lut 04, 2010 16:50

sprawdź rure prowadząca z turbo do IC , a najlepiej zobacz ile w IC oleju jest.
Jak bedzie sporo to moze turbina troche juz puszczac , Odme odłacz zobacz moze to pomoze.
Kopci na niebiesko jak odpalasz ?
uszczelniacze tez moga juz byc stare i puszczają na zimno.
jest sporo mozliwosc , oblukaj na początek to co napisałem
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 17:56 przez wronek1, łącznie zmieniany 1 raz.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » czw lut 04, 2010 16:54

Auto nie sprawia żadnych problemów. Smiga jak talala, nic nie kopci, odpalalo przy ostatnich -30 stopniach bez wiekszych problemow. Raz mi sie zdarzylo, ze na trasie troche mu mocy brakowalo (w sensie, pedal w podlodze a ten 125 km/h i ni km wiecej), ale nastepnego dnia wszystko wrocilo do normy.



golfi16TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 15, 2009 15:07
Lokalizacja: kalwaria Zeb

Post autor: golfi16TDI » czw lut 04, 2010 17:11

no właśnie dlatego pytam, jesłi miałeś przedtem mineralny czyli15W40 a teraz zalałeś półsyntetykiem 10W40 , to lepszy olej mogł rozpuscic nagar zabrudzenia itd co doprowadziło np no rozszczelninia jakichs połaczen... np pierscini itd,,, możliwosci jest wiele...


1.6 TDic

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » czw lut 04, 2010 17:41

Exted pisze:Obecnie przejechalem po tych 2 mc jakies 6000 km i ubylo go tak mniej wiecej 4-5 mm.
nie zaszkodzi sprawdzić to, co napisał wronek1, ale myślę, że jeszcze nie ma powodów do niepokoju, 4-5mm to nie jest dużo na 6000km, do wymiany masz jeszcze 4000km, więc ubędzie ci jeszcze ze 4mm, to razem 8-9mm, a podziałka na bagnecie ma ok. 10mm, czyli praktycznie od wymiany do wymiany nie musisz dolewać oleju, a to bardzo dobrze jak na taki przebieg, u mnie jest podobnie, zaraz po wymianie mam max. a po 10000km mam min. na bagnecie i tak jeżdżę już 2 lata


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 04, 2010 17:54

Exted pisze:Od wymiany nic nie dolewałem. Jak wymieniałem olej to wlałem troszeczkę więcej niz na skali pokazuje max o jakies 2 mm, teraz jest (po ponad 5000 km) jakies 2 mm mniej niż max na skali, czyli ubyło jakieś 4-5 mm.
Zacznijmy od tego, że oleju nie zalewa się nawet na MAX, a o zalaniu więcej jak max to nie ma WCALE MOWY!! Myślę, że sam sobie mogłeś narobić szkody. Za dużo oleju = większe ciśnienie w komorze. Mogło ci wywalić uszczelkę albo coś innego mogło się stać. Nie leje ci olejem gdzieś pod silnikiem? Mogło odmą wywalić olej. Na przyszłość zalewaj w połowie między min i max. Poobserwuj ten olej może nie będzie więcej ubywać.



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » czw lut 04, 2010 18:37

Cały czas go obserwuje, sprawdzam mniej więcej co 1000 km. Hmm, to dziwne co piszesz, bo kiedy wymieniałem olej i pisałem tutaj na forum, że trochę przelałem, to panowie pisali, że nic sie nie dzieje i troszeczkę więcej może być.
michszym11970 pisze:
Exted pisze:Obecnie przejechalem po tych 2 mc jakies 6000 km i ubylo go tak mniej wiecej 4-5 mm.
nie zaszkodzi sprawdzić to, co napisał wronek1, ale myślę, że jeszcze nie ma powodów do niepokoju, 4-5mm to nie jest dużo na 6000km, do wymiany masz jeszcze 4000km, więc ubędzie ci jeszcze ze 4mm, to razem 8-9mm, a podziałka na bagnecie ma ok. 10mm, czyli praktycznie od wymiany do wymiany nie musisz dolewać oleju, a to bardzo dobrze jak na taki przebieg, u mnie jest podobnie, zaraz po wymianie mam max. a po 10000km mam min. na bagnecie i tak jeżdżę już 2 lata
Czyli rozumiem, że lepiej nic nie dolewać nawet jak będzie przy minimum, tylko poczekać na kolejna wymiane?
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 18:39 przez Exted, łącznie zmieniany 1 raz.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 04, 2010 18:50

To ja nie wiem gdzie się o to pytałeś... Na min też nie jest wskazana jazda, ale min możesz ewentualnie mieć ale jak będzie mniej jak min to dolej. Jak masz min to wystarczy dolać ze 100ml i ci sporo wzrośnie na bagnecie.
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 18:52 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lut 04, 2010 19:15

Exted, nawet na korku lub pokrywie zaworów jest info,że przelanie oleju może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości