Strona 1 z 2

Potrzebuje opinii mechanika na temat tych zdjec.

: śr lut 03, 2010 17:24
autor: Ron2n
Witam serdecznie
Dzisiaj po wymianie zarowek swiatel postojowych skusilo mnie abym zajrzal do zbiornika z woda, co zobaczylem mozecie obejrzec na zdjeciach zalaczonych do tematu, to co na nakretce i w zbiorniku nie daje mi spokoju, czy to peknieta uszczelka? Juz drugie auto, w ktorym mam ten problem. Widzial to kiedys znajomy mechanik i powiedzial mi ze auto moglo miec juz kiedys robiona uszczelke i to sa pozostalosci po poprzedniej naprawie. Po odpaleniu samochod trzyma obroty, rowniez temperatura nie przekracza 90°C. Prosze Was o opinie na ten temat.

: śr lut 03, 2010 17:29
autor: sadlaczek
Jakiego płynu używasz?

: śr lut 03, 2010 17:32
autor: Ron2n
Nic tam nie wlewalem od czasu zakupu samochodu. W zbiorniku jest to co auto mialo juz wlane w komisie, a co wlewali nie wiem.

: śr lut 03, 2010 17:40
autor: trelik
To jest napewno jakis syf typu zamulacz ukladu chlodzenia ,lepij czasami nie wyplukuj tego

: śr lut 03, 2010 17:40
autor: suhhar
hehe to tylko czekac az przyjda mrozy po -25 stopni i ci sie lekko blok rozszczelni ;) a moze juz ci sie rozszczelnil i stad ta maź pod korkiem ?

: śr lut 03, 2010 17:47
autor: Ron2n
Obecnie mieszkam w Anglii, samochod raczej nie doswiadczy mrozow -25 stopni. Prawde mowiac przez to ze mialem poprzednie auto z peknieta uszczelka pod glowica to taka maz jednoznacznie kojarzy mi sie z wymiana uszczelki. Mozecie mi cos poradzic w tej sytuacji?

: śr lut 03, 2010 18:22
autor: trelik
nic nie rob na 100% wlal ktos jakiegos uszczelniacza to musi byc geste bo plywa w po obiegu i uszczelnia wszystkie dziury

[ Dodano: 03 Lut 2010 17:25 ]
jak bys mial olej w zbiorniczku wyrownawczym albo maz taka jak majonez na korku od wlewu oleju to wtedy mozna mowic o wywalonej uszczelce ja bym sie nie przejmowal

: śr lut 03, 2010 18:59
autor: suhhar
aaa widzisz nie napisales wczesniej ze mieszkasz w anglii. Ja na twoim miejscu poprostu zmienił bym plyn i wyczyscil korek i pojezdzil troche. Jak maz ciagle bedzie powracac to bym sie zaczal martwic.

: śr lut 03, 2010 19:07
autor: sadlaczek
Dokładnie lepiej wyczyść cały układ zalej płyn i zobacz co się będzie działo. Oleju Ci nie ubywa?

: śr lut 03, 2010 19:09
autor: trelik
Nic nie wymieniaj tylko kontroluj stan plynu chlodniczego jak wylejesz stary plyn to wyleci tez ten uszczelniacz ktory pewnie ktos wlal ja tak mialem w mk2 i potem padla mi pompa wody bo tez ktos kazal mi wylac plyn i nalac nowego
nierob narazie nic tylko sprawdzaj co jakis czas poziom plynu

[ Dodano: 03 Lut 2010 18:12 ]
jak cos sie juz tam zamulilo w ukladzie chlodzenia to teraz nie odmulal bym tego wyplukujac uklad i zalewajac go nowym plynem
:bajer:

: śr lut 03, 2010 20:03
autor: oldstaszek
Korek - wskazuje na nalot oleju i całkiem możliwe że była uszkodzona uszczelka głowicy.Zawsze coś pozostanie w układzie chłodzenia i prędzej czy później zjawi się na korku. Wyczyść i załóż z powrotem. Na fotce nie widać czy w zbiorniczku pływają oczka oleju - jeżeli tak to spróbuj je usunąć np. patyczkiem gdy będzie zimny(przykleją się).
Co jakiś czas sprawdzaj czy się znowu nie pojawiają.
Gdyby się ich ilość zwiększała to będzie wskazywać że uszczelka głowicy przy kanale olejowym puszcza.
Nie panikuj - sprawdzaj - na wydatki masz czas.... :pub:

: śr lut 03, 2010 20:30
autor: erikt65
A może to objaw nieszczelnej chłodnicy oleju ???

: śr lut 03, 2010 20:46
autor: Ron2n
Dziekuje ze wypowiedzi, w zbiorniczku sa oczka oleju, z tego co pamietam oleju nie ubywa. Bede musial czesciej tam zagladac. Czy jest mozliwe ze ten silnik nie koniecznie mial robiona uszczelke glowicy a byl poprostu przegrzany?

: śr lut 03, 2010 21:25
autor: szumek
Jak dla mnie jest to olej w ukł. chłodzenia, miałem tak w dwójce. Nawet po wymianie uszczelki i płukaniu układu zawsze coś gdzieś zostanie (blok, chłodnica, nagrzewnica ) i wylezie na nowo do wyrównawczego i na korek. Sprawdzaj olej czy na korku się piana nie pojawi bo to ważniejsze. Spróbuj wyczyścić zbiornik i korek i obserwuj.