Strona 1 z 2
LDA w TD
: śr lut 03, 2010 12:04
autor: koVWal
Witam. Wymieniłem w swoim golfie pompę. Ja miałem pompę zwykłą jak ma diesel. Założyłem pompę z LDA. Mam pytanie właśnie do czego służy ten tzw grzybek? W czym on pomaga? I jakie są różnice między zwykłą pompą a pompą z LDA.
: śr lut 03, 2010 12:11
autor: Dziku VR6
Jak zmieniles pompe na taką z grzybiem to musisz jeszcze wezyk idący z tego grzybka (LDA) podpiąć do kolektora ssącego zeby prawidlowo dzialalo LDA.
a dzialanie jest proste tego mechanizmu, jak turbina zaczyna pompowac pompa za pomocą LDA podaje wiekszą dawke paliwa w tym momencie.
Wszystko jest dokladnie opisane na forum . wystarczy poszukać

: śr lut 03, 2010 12:44
autor: guti
zapraszam do działu Diesla

: śr lut 03, 2010 13:22
autor: Michał_1977
koVWal Mk2, ciśnienie wytworzone przez turbinę i podane wężykiem z kolektora do tego właśnie grzyba,obniża membranę z boost pinem (czyli takim bolcem),który zwiększa dawkę paliwa i silnik dostaje tzw."kopa"...
Musisz jednak mieć połączenie wężykiem jak wspomniał Dzikuvip, bo bez tego to tak jak na poprzedniej pompie...
: śr lut 03, 2010 13:27
autor: koVWal
Wiem, wiem to jak montowałem to wężyk podłączyłem
[ Dodano: 03 Lut 2010 12:47 ]
Powiedzcie mi jeszcze bo mam silnik 1V i w ogóle gdy przygazuje to nie slychac prawie tubro? czy to prawda ze w 1V wlasnie tak powinno byc?
: śr lut 03, 2010 13:54
autor: Dziku VR6
koVWal Mk2 pisze:Powiedzcie mi jeszcze bo mam silnik 1V i w ogóle gdy przygazuje to nie slychac prawie tubro? czy to prawda ze w 1V wlasnie tak powinno byc?
W sumie tak jest
, wytnij kata juz bedzie roznica, i zrob wydech przelotowy to bedzie juz znaczna roznica co do seri

: śr lut 03, 2010 13:58
autor: jarekkoval
koVWal Mk2, generalnie powinno byc ciutke slychac ale jak bedzie ten gwizd zbyt donosny moze to swiadczyc o zuzyciu turbosprezarki
: śr lut 03, 2010 14:03
autor: koVWal
no tak lekko mi slychac turbo nie za glosno ale slychac.
[ Dodano: 03 Lut 2010 13:06 ]
A mam jeszcze jedno pytanie. Kiedyś ustawiałem zapłon i ustawiłem tak, że jak lekko już na pedał gazu depłem to zaraz wkręcał się na obroty tylko że kopcił na biało ale lepiej się wkręcał. Zmieniłem że teraz przy lekkim depnięciu po chwili się wkręca na obroty i kopci na czarno. Jak jest lepiej? Dla mnie było by szybsze wkręcanie się na obroty ale ten biały dym to już jakieś złe oznaki? czy tak może być?
: śr lut 03, 2010 14:07
autor: Dziku VR6
Wytnij kata bo w 1V byly katalizatory i one duszą turbine, a golf juz ma swoje lata wiec kat tez pewnie ladnie przypchany
[ Dodano: Sro 03 Lut, 2010 ]
koVWal Mk2 pisze:Kiedyś ustawiałem zapłon
jak to robiles?
koVWal Mk2 pisze:Jak jest lepiej? Dla mnie było by szybsze wkręcanie się na obroty ale ten biały dym to już jakieś złe oznaki? czy tak może być?
bialy dym to oznaki wody spalanej wraz z paliwem (ale to nie to ) lub nie spalanej ropy, zdecydowanie to wszystko miales zle ustawione jak kopcil na bialo, na czarno moze byc, nawet powinien puscic czarną chmurke jak mu porzadnie depniesz

: śr lut 03, 2010 14:26
autor: koVWal
no tak. to mechanik mi zaplon ustawial kiedys wlasnie ustawil tak ze na jasno kopcil a pozniej ze na czarno. tylko kiedys kopcil mi na czarno jak ciaglem go porzadnie a teraz kopci nie przy tak wysokich obrotach jak kiedys. to czyli ze mam zle jeszcze ustawiony zaplon?
: śr lut 03, 2010 14:29
autor: Dziku VR6
Mozesz miec zle ustawiony kąt wtrysku lub zle wyregulowaną dawke paliwa wzgledem cisnienia doladowania
: śr lut 03, 2010 14:32
autor: koVWal
aha. wlasnie chodzi mi o efekt zeby od lekkiego nacisniecia gazu zaraz wkrecal sie na obroty i zeby kopcil na czarno przy duzych obrotach:D a jak mozna latwo przy pompie zwiekszyc moc (dawke paliwa). Bo w pompie jak zwykly diesel bylo bardzo prosto a tu nie wiem hehe
: śr lut 03, 2010 14:43
autor: Dziku VR6
koVWal Mk2 pisze:a jak mozna latwo przy pompie zwiekszyc moc (dawke paliwa). Bo w pompie jak zwykly diesel bylo bardzo prosto a tu nie wiem hehe
taksamo
czerwona strzalka to ta sruba regulujaca dawke. wkrecając ją zwiekszasz dawke, ale najmniejszy ruch tą srubą daje juz efekty
: śr lut 03, 2010 14:46
autor: koVWal
najlepiej ile obrotow gdzies wkrecic? 3/4 czy ile? bo za duzo chyba tez nie mozna bo pewnie by sie juz dusil za duza dawka paliwa