Strona 1 z 3

Pada Turbo co dalej robic??

: wt lut 02, 2010 19:39
autor: Balugass
witam!!
otóż od niedawna jadąc moim golfem zauważyłem ze gdy wskazówka doladowania przekroczy 0,1-0,2 bar czyli jak zaczyna pompowac słyszałem taki dziwny świst(troche inny niz jak zwykle)póżniej cichł i nie było nic słychac. Teraz mam troche wolnego wiec wziełem mojego AAZ na warsztat i najpierw sicagnełem przewód od filtra do turbo zeby zobaczyc luz na wirniku no i jest tak z 2mm pionowo i poziomo i było troche oleju w tej rurze nie duzo ale był wiec postanowiłem zdjac przewód od turbo do kolektora i tu LIPA;/ duzo oleju ze z tej krótkiej rurki ciekło normalnie a jak patrzyłem pół roku temu to mozna było zauwazyc delikatny film olejowy :crazy: no mysle pieknie, odpaliłem ze zdjeta rurą do kolektora podeszłem przed silnik i dałem gazu dzwignią na pompie jak mi nie pierdyknie po gębie olejem to cały piegowaty byłem i tu moje nadzieje sie skonczyły na happy end :(
i teraz co tu robic??
mam zamiar sprzedac golfa w lato a z turbina plującą olejem nie sprzedam zeby ktos problemów nie miał...
kupywac uzywke K03?? Regenerowac?? wstawic k14??
ogólnie nie chce wydac na to duzo kasy bo mam tearaz inne wydatki a nie wiem czy mozna tak smigac;/
wstawiajac k14 na kolektor od k03 to duzo rzeźby??bo moj znajomy ma z omegi A k14 wiec moze podpasuje

Najlepsze jest to ze golf wogółe nie kopci rano przy odpaleniu minimalny czarny dymek niezaleznie od temperatury podczas jazdy tylko czasami czarnym NIGDY nie zaobserwowałem niebieskiego dymu który by wskazywał na spalany olej poza tym ciagnie jak dawniej czyli fajnie sie zawija a oleju ubyło mi na 5 tys km z 4mm na miarce, zawsze delikatnie rozgrzewany olej 10w-40 starałem sie jezdzic tak jak trzeba w TD:(
prosze poradzcie co mam zrobic??
prosze o porade oraz ewentualne koszty jakie bede musiał poniesc:(:(

: wt lut 02, 2010 19:54
autor: brynol
ja mam TDI 1Z i tez szlysze swist chwilowy przy ok 2.6k obr, hmm to z tego co piszesz to dosc powazny problem, oleju poki co wogole nie ubywa. takze nie wiem co mam myslec o mojej turbawce

: wt lut 02, 2010 19:56
autor: To_mas
brynol pisze:takze nie wiem co mam myslec o mojej turbawce
jeździć doglądać oleju, wymieniać regularnie filtry i sie nie przejmować

: wt lut 02, 2010 20:05
autor: Michał_1977
Balugass, nie ma się co czarować...turbo się kończy i trzeba szukać czegoś...
Gdyby nie fakt,że opluło Cię olejem,to można by było jeszcze próbować puścić odmę pod spód,ale tutaj to już ewidentnie wina suszarki.
Moja ori K-14 też tak zakończyła kadencję pod maską :grin: ...
Skoro myślisz o sprzedaży autka,to szukaj czegoś co podejdzie bez rzeźby i pogonić gada :bajer:

: wt lut 02, 2010 20:30
autor: Balugass
To_mas, Michaś_1977, całkiem skrajne porady :bigok: heh
a jak wyglada kwestia regeneracji ile by ze mnie zdarli??
bo kupno k03 uzywanej w bdb stanie to z cudem graniczy chyba...
punkciki poleciały

: wt lut 02, 2010 20:56
autor: Michał_1977
Regeneracja to drogi szpas i nie wiadomo jak długo pojeździ...
Fakt,dostać dobrą K-03 ciężko,ale jak chcesz to mam coś co podejdzie do Twojego motorka :dol:

: wt lut 02, 2010 21:01
autor: Balugass
a czym sie rózni T2 od k03?? mogła by podpasowac??

: wt lut 02, 2010 21:02
autor: J.B.S.
Dobra regeneracja to tak od 700 do 1500 zależy co by było do naprawy.
Ja bym posmigał doglądał oleju,a jak by się coś bardziej działo to kupił bym używkę jakąś Ze wzgledu że to na sprzedaż ma być bo gdyby dla siebie to bym pewnie robił.

: wt lut 02, 2010 21:18
autor: brynol
To_mas,
no teraz to robie, filtry i olej za 2k. z tym ze mineralny leje, bo nie chce ryzykowac z pół syntetykiem jak caly czas mineralny byl lany.
a to oznaka ze konczy sie turbo?

[ Dodano: 02 Lut 2010 20:19 ]
To_mas,
a tak z innej beczki, to zajmujesz sie blacharka?
bo ja w swoim mam pare poprawek do roboty. drzwi i blotnik do lekkiego wyklepania i malowania, to moze u Ciebie bys to opanowal.
ja tez ze śląska, takze na jakims spocie sie moze spotkamy to ocenisz i wycenisz mniej wiecej ile mnie to szarpnie

: wt lut 02, 2010 23:43
autor: To_mas
brynol pisze:To_mas,
no teraz to robie, filtry i olej za 2k. z tym ze mineralny leje, bo nie chce ryzykowac z pół syntetykiem jak caly czas mineralny byl lany.
a to oznaka ze konczy sie turbo?
raczej nie :)
zresztą pooglądaj turbo dokładnie czy sie tam gdzieś nadmiernie nie poci nie oblewa olejem...
czy w przewodach IC nie ma oleju :) może być mokro ale nie powinnno być jeziora oleju a mokro na pewno będzie bo choćby przez odme zawsze coś sie tam dostanie.
jak ściągniesz rurę dolotową to chwyć za wirnik i poruszaj czy nie ma dużych luzów ... poprzecznych (minimalny na pewno będzie) wzdłużnych (nie powinno być - jeśli jest to długo nie pośmiga taka suszarka za pewne)
brynol pisze:To_mas,
a tak z innej beczki, to zajmujesz sie blacharka?
bo ja w swoim mam pare poprawek do roboty. drzwi i blotnik do lekkiego wyklepania i malowania, to moze u Ciebie bys to opanowal.
ja tez ze śląska, takze na jakims spocie sie moze spotkamy to ocenisz i wycenisz mniej wiecej ile mnie to szarpnie
bardzo chętnie poznam na jakimś spocie i rzucę okiem na to co tam jest do zdziałania :D

: śr lut 03, 2010 00:27
autor: brynol
To_mas,
hmm co to turbo to w 1Z chyba nie ma latwego dostepu do wirnika, z tego co patrzylem, choc moge sie mylic.
to rowniez przy okazji spota sie zobaczy gdzie co i jak.

co do blacharki to w lato chce zrobic. na drzwiach kierowcy kest lekkie wgniecenie i partacko to zrobione, wyglada jakby drzwi byly nie domkniete, ale to wszystko na spocie sie zobaczy, z przszczy do zywca daleka nie bede mial w razie napraw :)

: śr lut 03, 2010 00:29
autor: Balugass
brynol, ten temat to nie pogawędki co nie?? :bajer: od czego jest pw?? :bajer:

: śr lut 03, 2010 00:36
autor: brynol
Balugass, a myslisz ze moja rozmowa z To_masem, zagluszy Twoj temat?

: śr lut 03, 2010 14:54
autor: Balugass
no i :ass: dzis patrzyłem na miarke oleju i wciagnął mi 0,5l przez 250km wiec diagnoza prosta nie ma co czekac golf idzie do garazu i czeka na wymiane "płuca"