Strona 1 z 1

Problemy z gruszką sterująca turbo

: pn lut 01, 2010 19:16
autor: Piotr300
Witam.
Ostatnio miałem problemy z turbinką ( silnik AJM 1.9 PD ) przestała się odzywać, padło na zapieczone kierownice lecz gdy zabrałem się do pracy okazało się że mam dziurawą gruszkę sterującą. Man pytanie, od jakiego silniczka mogę wrzucić zawór turbiny ??
Znalazłem na allegro od Skody i VW TOURAN 1.9TDI 2005 ROK lub Pasat silnik AWX.
Rozumiem że niektóre zawory turbo różnią się miejscem podłączenia wężyka ale czymś jeszcze ? może skokiem membrany ?

: pn lut 01, 2010 19:20
autor: Kulon
Piotr300 pisze:Rozumiem że niektóre zawory turbo różnią się miejscem podłączenia wężyka ale czymś jeszcze ?
z tego co wiem to nie ma różnicy z której strony podłączasz wężyk - oczywiście różnica w wielkości gruszki jest - jeżeli jest mniejsza od ori to może sobie nie poradzić z kierowniczkami

: pn lut 01, 2010 19:50
autor: Mirek39m
musisz mieć taką samą gruszke uważaj na alegro bo sprzedają chińskie podróbki
http://moto.allegro.pl/item892305690_za ... 9_tdi.html tu masz gościa od którego ja kupiłem i jestem zadowolony

: pn lut 01, 2010 19:53
autor: Lukas-182
Najlepiej montować identyczną gruszkę !! Zaoszczędzisz sobie kłopotu... Hmmm, odezwij się na PW to moze cos poszukamy ;)

: czw lut 04, 2010 20:23
autor: Piotr300
Zawór turbiny kupiony z VW Tourana z 2005 r za całe 100 zł, stan idealny więc myśle że się opłacało. Niestety jest troche zabawy z włożeniem gruszki od góry ale jak się chce to się zrobi.
Turbinka pracuje idealnie, skok gruszki ustawiłem identycznie jak w starej, więc mam nadzieje że doładowanie będzie ok. Jak znajde chwile i zrobi się cieplej to sprawdze doładowanie na vagu.