pompa wtryskowa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

pompa wtryskowa

Post autor: maniek8855 » ndz sty 31, 2010 10:16

Witam
Dla znających się w temacie mam pytanie, zapewne banalne, chodzi mi o pracę pompy wtryskowej tzn co się stanie jak zdejmę wężyk z grzyba pompy, który idzie do kolektora ssącego, czy z pompy będzie leciało paliwo czy zadaniem kolektora jest zassanie paliwa z pompy? Pytam dlatego,ze ta pompa była wcześniej w silniku 1,6d, i z grzyba pompy nie wychodziła rurka i paliwo też nie uciekało, i dlatego takie pytanie, bo nie wiem czy trzeba coś przestawić w pompie czy jest wszystko ok. Jeszcze mam pytanie jak domowym sposobem podkręcić turbo abym nie przesadził, silnik jest 1v ale dołożyłem ori Ica i wyżej opisaną pompę, i jeszcze jedna sprawa po wymianie pompy turbo przy przyspieszaniu charakterystycznie gwiżdż, ale gdy nie przyspieszam jest ok, czy to normalne czy może są to objawy zużycia się turbiny czekam na odpowiedź, na zdjęciu zaznaczyłem rurkę, o której mowa, proszę o pomoc.


Obrazek



vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » ndz sty 31, 2010 10:21

ten przewodzik to przewodzik do LDA, zawor ten zwieksza dawke paliwa wraz ze wzrostem cisnienie doladowania, paliwa tam nie na jedynie powietrze :) a co do modow to wiele jest w wyszukiwarce juz nie jeden temat bym o tym :)



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » ndz sty 31, 2010 10:24

Wielkie dzięki, zależało mi na szybkiej odpowiedzi, wiem,ze pytanie banalne, jeszcze chciałem zapytać jaka ma być średnica otworu w wężyku lda, taka jak w połączeniu między wtryskami :P
'



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz sty 31, 2010 14:20

jeśli ci gwiżdże turbo w 1V to nie są dobre oznaki bo to małe turbo i w zasadzie go nie słychać no może cichutko ale tylko przez jakąś sekundę jak się buja sprawdź jakie daje ciśnienie bo możesz mieć tak jak ja miałem zapieczony zawór upustowy i ładowało max ciśnienie wepnij manometr w ten przewód od kolektora, najlepiej przez trójnik


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 31, 2010 15:21

maniek8855 pisze:co się stanie jak zdejmę wężyk z grzyba pompy, który idzie do kolektora ssącego,
Nic się nie stanie
maniek8855 pisze:czy z pompy będzie leciało paliwo
Nie
maniek8855 pisze:zadaniem kolektora jest zassanie paliwa z pompy
Nie.
Powietrza.
maniek8855 pisze:ta pompa była wcześniej w silniku 1,6d,
Dziwne,ale możliwe...
maniek8855 pisze:jak domowym sposobem podkręcić turbo abym nie przesadził
Do 2 obrotów max.śrubą regulacyjną.Dalej to już tylko z manometrem...
maniek8855 pisze:po wymianie pompy turbo przy przyspieszaniu charakterystycznie gwiżdż
Zbyt późny kąt wtrysku.
maniek8855 pisze:ale gdy nie przyspieszam jest ok,
Bo turbo ciśnie tylko pod obciążeniem
maniek8855 pisze:czy to normalne czy może są to objawy zużycia się turbiny
Albo zużycie,albo w/w kąt wtrysku,albo nieszczelność kanalizacji IC i gwiżdże przez nią...

[ Dodano: 31 Sty 2010 14:22 ]
maniek8855 pisze:jaka ma być średnica otworu w wężyku lda, taka jak w połączeniu między wtryskami :P
Ja mam tej samej średnicy :bigok: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » ndz sty 31, 2010 17:09

Wielkie, dzięki za pomoc. wiec powiem tak gwiżdże ale nie jakoś bardzo głośno, dzieje się jak pisałem przy przyspieszaniu, zrobiło się tak zaraz po wymianie pompy, a po założeniu Ic gwizd nie był głośniejszy tylko taki sam jak po wymianie pompy wiec myślę, ze Ic jest szczelny, jaki jest koszt ustawienia kata wtrysku?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sty 31, 2010 17:16

maniek8855 pisze:Wielkie, dzięki za pomoc. wiec powiem tak gwiżdże ale nie jakoś bardzo głośno, dzieje się jak pisałem przy przyspieszaniu, zrobiło się tak zaraz po wymianie pompy, a po założeniu Ic gwizd nie był głośniejszy tylko taki sam jak po wymianie pompy wiec myślę, ze Ic jest szczelny, jaki jest koszt ustawienia kata wtrysku?
a masz jakieś problemy z zapalanie że chcesz regulować kąt wtrysku , gwizd zazwyczaj świadczy o nieszczelności dolot / wydech
a wiem gdzie w wawie jest jetta syncro zdekompletowana ale ma du pogrzanie na ala kubełki jasny welur
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 17:18 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » ndz sty 31, 2010 17:19

Problemów z zapalaniem nie mam chyba,ze przy tych wielkich mrozach ale to już z winy akumulatora, po prostu ten gwizd się pojawił po zmianie pompy i stad podejrzenie na zły kąt wtrysku, chyba,że jak piszesz może być jakaś nieszczelność w dolocie, chociąż sam nie wiem bo gwizd pojawił się po zmianie pompy..



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sty 31, 2010 17:20

masz nieszczelność na bank , turbo odżyło po założeniu lepszej pompy i tyle a efekty pompy odczułeś ty i turbo i zapewne jadący za tobą
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 17:24 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » ndz sty 31, 2010 17:27

Chyba,ze może jeszcze jakaś nieszczelność przy kolektorze ssącym może być, czyli sam się powinienem z tym uporać, jeśli to tylko to co piszesz :)

[ Dodano: 31 Sty 2010 16:29 ]
vision pisze:wiem gdzie w wawie jest jetta syncro zdekompletowana ale ma du pogrzanie na ala kubełki jasny welur
Mi same maty by się przydały, przekaźniki i przełącznik, bo do recaro chcę grzanie wpakować, chyba,ze da radę wyciągnąć te elementy?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sty 31, 2010 18:37

maniek8855 pisze:Chyba,ze może jeszcze jakaś nieszczelność przy kolektorze ssącym może być, czyli sam się powinienem z tym uporać, jeśli to tylko to co piszesz :)
szukaj nieszczelności i sam se spokojnie poradzisz i oblukaj kolektor dolotowy tak jw. pod spodem lubi puszczać szukaj zapoceń olejowych i wydech sprawdź
maniek8855 pisze:Mi same maty by się przydały, przekaźniki i przełącznik, bo do recaro chcę grzanie wpakować, chyba,ze da radę wyciągnąć te elementy?
nie wiem dowiem się ile ceni i czy sprzeda bo chciałem całą ale zdekompletowane ma właśnie to co bym chciał czyli napęd a reszta jest cała i jeździ ale jest puknięta
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 18:43 przez vision, łącznie zmieniany 3 razy.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » wt lut 02, 2010 12:52

to nie nieszczelnosc, ja tez mam silnik 1v i turbine k14 po zmianie pompy mialem to samo zresztą dalej mam turbina glosno gwizdze i gdy sprawdzalem pompuje spokojnie 1.5 bara przy jakiejsc nieszczelnosi raczej nie dalaby rady. Po zalozeniu ic jest to samo , moze minimalnie ciszej ale niewiele. Moja turbina juz troszke polyka oleju wiec moze tu lezy przyczyna choc watpie. Zrobilem juz tak 50tys km i nic sie nie dzieje, auto nie slabnie , turbina nie gwizdze ani glosniej ani ciszej a tdik 90konny dalej niema szans :helm: moze poprostu k14 juz tak ma ?? bo tak naprawde na eko pompie nigdy nie dostala w dupe no bo jak ??



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » wt lut 02, 2010 13:24

Panowie mam pytanie troche poza konkursem :P

Zmienilem pompe w 1V na pompe z JRa i mam problem :P
Obecnie sa problemy z odpalaniem ale to jeszcze kat wtrysku jest zle ustawiony raczej. Martwi mnie bardziej to ze kopci mi strasznie na siwo. Doslownie jak star jakis. Gdy silnik nagrzeje sie do optymalnej temperatury to nie kopci.


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 02, 2010 13:50

skibszczok, to tylko para wodna...gdy jest mróz,to zachodzi takie zjawisko...
Mam tu nawet taki artykulik :bigok:
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości