Strona 1 z 3

Sprzęgło się kończy najprawdopodobniej ?

: ndz sty 31, 2010 10:03
autor: sebastian1901
Postów było sporo w tym temacie i większość przeczytałem ale zastanawiam sie od czego zacząć.

Wszystko wskazuje na to ze w moim aucie konczy sie sprzeglo.
Golf MK4 TDI silnik AHF. Niestety siedzi w nim nieszczesny dwumas.

Moje spostrzezenia sa takie:
-ciezko wbic 1 bieg zwykle na rozgrzanym silniku a wsteczny czasem zgrzytnie
-przy ostrzejszym ruszaniu badz zmiany biegow z dodaniem wiecej gazu slychac dziwny jęk
-pedal bierze nisko i trzeba go wdusic max do podłogi zeby wszedł bieg
-auto ma charakterystyczne drgawki przy zwalnianiu na jałowym biegu (choć w AHF to normalne i nie jest powiedziane, że to sprzęgło ale niektórym pomogła wymiana)

Mam pytanie.
Czy bawić się w jakieś: wymiany wysprzęglika, płynu hamulcowego bo jest ten sam co w wysprzęgliku, regulowanie linek wybieraka skrzyni, wymiane tulejek tego mechanizmu czy po prostu kupić jednomas od G60, ABFa bądź 1Z + nowe sprzęgło pod to koło i to wymienić ? Nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty.

Prosze o rade Panowie.

: ndz sty 31, 2010 10:14
autor: psikuta19
sprawdz czy masz olej w skrzyni
jeśli olej masz to dźwięki mogą świadczyć o kończącym się dwumasie
czuc uslizgi sprzegla jak depniesz mocniej? jesli nie to jest oki

: ndz sty 31, 2010 10:16
autor: doggie
psikuta19, nawet przy padniętym dwumasie uślizgi nie muszą występować

[ Dodano: Nie 31 Sty, 2010 ]
najczęstszym szłyszalnym objawem padniętego dwumasu są hałasy/stuki z okolic skrzyni na biegu jałowym oraz poszarpywanie podczas przyśpieszania na wyższych biegach - najczęściej 4 i 5

: ndz sty 31, 2010 10:44
autor: davidson6
ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?

: ndz sty 31, 2010 10:52
autor: psikuta19
mettenos pisze:psikuta19, nawet przy padniętym dwumasie uślizgi nie muszą występować

[ Dodano: Nie 31 Sty, 2010 ]
najczęstszym szłyszalnym objawem padniętego dwumasu są hałasy/stuki z okolic skrzyni na biegu jałowym oraz poszarpywanie podczas przyśpieszania na wyższych biegach - najczęściej 4 i 5
chodzilo mi ze jesli niema uslizgow to sprzeglo jest ok a dwumasa moze byc na wykonczeniu (odglosy przy przyspieszaniu)

[ Dodano: 31 Sty 2010 09:57 ]
davidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
co do śrub nie będą pasować do sztywnego kola w dwumasie są z główka na klucz spline a w sztywnym kole zamachowym sa na klucz 17 z mała główką cena ok 7 zl sztuka w aso potrzeba 6 sztuk
trzeba również nowe śruby do docisku w kole sztywnym są dłuższe cena ok 10 zl komplet 6 sztuk

: ndz sty 31, 2010 12:26
autor: arwam
davidson6 pisze:tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
jak Ci się odkręci zamach i narobi burdelu to wtedy zobaczysz czy opłacało Ci się oszczędzać na sześciu śrubkach.

: ndz sty 31, 2010 12:39
autor: sebastian1901
psikuta19 pisze:sprawdz czy masz olej w skrzyni
jeśli olej masz to dźwięki mogą świadczyć o kończącym się dwumasie
czuc uslizgi sprzegla jak depniesz mocniej? jesli nie to jest oki
sprzęgło się nie ślizga, nawet jak wbije 5 od 30km/h i gaz w podłoge to nic sie nie dzieje tzn nie ma żadnycg dziwnych dźwięków ani się nie ślizga

[ Dodano: 31 Sty 2010 11:42 ]
davidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
nie oszczedzałbym na Twoim miejscu na śrubach, nowe z servisu + wkręcanie na klej

: ndz sty 31, 2010 13:06
autor: doggie
może wystarczy wymienić samą tarczę, docisk + łożysko - bez dwumasu

: ndz sty 31, 2010 13:08
autor: psikuta19
sebastian1901 pisze:
psikuta19 pisze:sprawdz czy masz olej w skrzyni
jeśli olej masz to dźwięki mogą świadczyć o kończącym się dwumasie
czuc uslizgi sprzegla jak depniesz mocniej? jesli nie to jest oki
sprzęgło się nie ślizga, nawet jak wbije 5 od 30km/h i gaz w podłoge to nic sie nie dzieje tzn nie ma żadnycg dziwnych dźwięków ani się nie ślizga

[ Dodano: 31 Sty 2010 11:42 ]
davidson6 pisze:ja mam dokładnie to samo w swoim AHF na wiosne biore sie za wymiene na jednomasa, tylko powiedzcie mi jedno: co z tymi nowymi srubami do zamachu, czytałem ze musza byc nowe,a stare nie beda pasowac?
nie oszczedzałbym na Twoim miejscu na śrubach, nowe z servisu + wkręcanie na klej
przecież pisałeś na początku ze przy ostrzejszym ruszaniu badz zmiany biegow z dodaniem wiecej gazu slychac dziwny jęk
teraz zaprzeczasz?

: ndz sty 31, 2010 13:40
autor: davidson6
ok a jaki koszt tych srub w serwisie

: ndz sty 31, 2010 13:43
autor: sebastian1901
kolega napisał wcześniej
cena ok 7 zl sztuka w aso potrzeba 6 sztuk
trzeba również nowe śruby do docisku w kole sztywnym są dłuższe cena ok 10 zl komplet 6 sztuk

: ndz sty 31, 2010 13:46
autor: davidson6
sory nie zauważyłem :chytry:

: ndz sty 31, 2010 14:03
autor: wesol
i jakies niecale 4 zl za wszystkie w sklepie metalowym takie same bo twardosc sobie wybierasz. Mozesz tez kupic nierdzewki (drozsze) albo niklowane. Ja bede wymienial dwumas ale na wiosne w zasadzie wszystko juz mam i sruby kupilem wlasnie tak jak pisalem.

: ndz sty 31, 2010 15:10
autor: psikuta19
te śruby do docisku i do kola zamachowego maja twardość 12,9!!
nie wiem czy w zwykłym sklepie metalowym takie kupisz bo ja się jeszcze nie spotkałem ogólnie to bardzo rzadko takie twarde się stosuje
pozdrawiam