Strona 1 z 2

napiecie w zaworkach n75 i n18

: pt sty 29, 2010 22:22
autor: erie85
Witam, sprawdzałem właśnie napiecia przy czujnikach. Ten co na zdjeciach jest wyglada identycznie jak u mnie i ma taki nr 7.21895.00 - napiecie 5,97V- czy to jest n75 czy n18?? Bo troche nizej jest tez podobny zaworek o nr 7.21903.20 i 1H0 906 627 i do niego dochodzi praktycznie 12V-nie wiem co to za zaworek. Podpowiedzcie Obrazek Obrazek

: pt sty 29, 2010 22:31
autor: Sztomel
obydwa elektrozawory to N75 (ciśnieniowe) i obydwa mają być sterowane napięciem 12V tzn. napięcie mają podpięte na stałe a sterownik steruje nimi masą.

: pt sty 29, 2010 22:36
autor: erie85
Sztomel pisze:obydwa elektrozawory to N75 (ciśnieniowe) i obydwa mają być sterowane napięciem 12V tzn. napięcie mają podpięte na stałe a sterownik steruje nimi masą.
Oba zdejcia dotycza tego samego zaworka tylko w innych ujeciach. Czyli napiecie w obydwu zaworkach powinno miec~12V?? Mierzylem na wylaczonym silniku przy wlaczonym zaplonie. A w ktorym miejscu znajduje sie n18?? dotyczy silnika 1Z 1,9tdi 90km 96rok. Ewentualnie jakis schemat moze ktos ma??

: pt sty 29, 2010 22:55
autor: munior
erie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworek

: pt sty 29, 2010 23:34
autor: erie85
munior pisze:
erie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworek
ale stojac przodem do autka to na lewo od filtra czy tuz pod rura ktora wchodzi do filtra bo tam tez jest jakis zaworek?? n75 to ten z tym czerwonym przewodem na rysunku(to nie moj silnik ale wydaje mnie sie ze taki sam)??Moze jednak pierw jeszcze przed wymiana tego zaworka wymienic przewody ktore wchodza do tego zaworka?? Obrazek

: sob sty 30, 2010 00:14
autor: Sztomel
na tej fotce co wkleiłeś, z lewej strony kolektora ssącego widać taki srebrny grzybek, z którego też z lewej strony wychodzi wężyk (ten grzybek jest dokładnie nad tą srebrną nalepką na pokrywie zaworów pomiędzy wężem odmy a wężykiem wychodzącym z kolektora ssącego, idąc za tym wężykiem z tego grzybka trafisz do elektrozaworu N18 bo ten srebrny grzybek to siłownik zaworu EGR.

: sob sty 30, 2010 00:24
autor: bradley
erie85, to zdjecie co dales jest blednie opisane.
Wezyk od n18 biegnie od vacum pompy.
A od n75 to masz z rury ssacej ktora idzie od filtra do turbiny.

Podpisy N18 i n75 trzeba zamienic miejscami.

: sob sty 30, 2010 00:50
autor: erie85
bradley pisze:erie85, to zdjecie co dales jest blednie opisane.
Wezyk od n18 biegnie od vacum pompy.
A od n75 to masz z rury ssacej ktora idzie od filtra do turbiny.

Podpisy N18 i n75 trzeba zamienic miejscami.
to ta kostka z m.in. czerwonym przewodem na rys. co idzie obok filtra powietrza to n18? mnie bo kodzie spisanym z obudowy wychodzi ze to n75- 028 906 283 oraz 7.21895.00

: sob sty 30, 2010 00:59
autor: Sztomel
tak to N75, bradley napisał przecież, że ktoś błędnie opisał fotkę.

: sob sty 30, 2010 14:49
autor: erie85
Sorki ze ten temat tak draze ale pewne rzeczy mnie interesuja a nie moge do konca pojac. Na rysunku opisalem moj silnik 1Z 1,9tdi, a raczej zaworki. mam nadzieje ze juz dobrze zaznaczylem :) Zastanawia mnie taka rzecz. Przeczyscilem ten zaworek oznaczony na zdjeciu jako N75 preparatem WD40 oraz przedmuchałem sprezonym powietrzem, silnik podczas przyspieszania przestał sie zacinac ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
I jeszcze jedna sprawa.
Mierzylem napiecia:
1) akumulator + oraz - ~14V,
2) - z czujnika n75, + z akumulatora, wyłączony zapłon, pomiar 12,6V
3) - z czujnika n75, + z akumulatora, włączony zapłon, pomiar 6,5V
4) - i + w czujniku N75, włączony zapłon 6,5V
5) - i + w czujniku N75, wyłączony zapłon 0V
6) - i + w czujniku N18, włączony zapłon 11,8V

Czy to "cykanie" oraz takie wartosci napiecia sa prawidłowe??
Obrazek Obrazek Obrazek

: sob sty 30, 2010 20:32
autor: munior
erie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest ok

: sob sty 30, 2010 21:41
autor: erie85
munior pisze:
erie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest ok
ale to musi cykac?? mnie na diagnostyce powiedzieli ze nie powinien. Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.

: sob sty 30, 2010 22:32
autor: bradley
To jest elektrozawor i sobie cyka. U mnie przestaje cykac tylko wtedy jak przekrece na zaplon i nie bede odpalal samochodu to po jakims czasie przestanie cykac.
Cyka, dziala, jezdzi.


btw. tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?

: sob sty 30, 2010 23:13
autor: munior
bradley pisze:tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?
No własnie?
erie85 pisze:Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.
lepiej czyli co ?Masz problemy z przeładowaniem ?Czy z cykaniem.Bo jezeli tylko z cykaniem i nic się poza tym nie dzieje to że tak powiem szukasz dziury w całym