

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Oba zdejcia dotycza tego samego zaworka tylko w innych ujeciach. Czyli napiecie w obydwu zaworkach powinno miec~12V?? Mierzylem na wylaczonym silniku przy wlaczonym zaplonie. A w ktorym miejscu znajduje sie n18?? dotyczy silnika 1Z 1,9tdi 90km 96rok. Ewentualnie jakis schemat moze ktos ma??Sztomel pisze:obydwa elektrozawory to N75 (ciśnieniowe) i obydwa mają być sterowane napięciem 12V tzn. napięcie mają podpięte na stałe a sterownik steruje nimi masą.
Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworekerie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
ale stojac przodem do autka to na lewo od filtra czy tuz pod rura ktora wchodzi do filtra bo tam tez jest jakis zaworek?? n75 to ten z tym czerwonym przewodem na rysunku(to nie moj silnik ale wydaje mnie sie ze taki sam)??Moze jednak pierw jeszcze przed wymiana tego zaworka wymienic przewody ktore wchodza do tego zaworka??munior pisze:Przy filtrze powietrza ,odpuść sobie sprawdzanie n18 bo czy działa czy nie to nie ma wielkiego znaczenia .Steruje tylko recyrkulacją spalin.Natomiast N75 jest bardzo ważny .Jego niewłaściwe działanie powoduje przeładowywanie turbiny i przechodzenie kompa w stan awaryjny .Zasilanie zaworka raczej nigdy nie zawodzi ,zawodzi za to sam zaworekerie85 pisze:A w ktorym miejscu znajduje sie n18??
to ta kostka z m.in. czerwonym przewodem na rys. co idzie obok filtra powietrza to n18? mnie bo kodzie spisanym z obudowy wychodzi ze to n75- 028 906 283 oraz 7.21895.00bradley pisze:erie85, to zdjecie co dales jest blednie opisane.
Wezyk od n18 biegnie od vacum pompy.
A od n75 to masz z rury ssacej ktora idzie od filtra do turbiny.
Podpisy N18 i n75 trzeba zamienic miejscami.
U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest okerie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
ale to musi cykac?? mnie na diagnostyce powiedzieli ze nie powinien. Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.munior pisze:U jednych cyka u innych nie cyka .U mnie też cyka i jest okerie85 pisze:ale cały czas slychac takie jakby "cykanie"-obojetne czy na wlaczonym samym zaplonie czy uruchomionym silniku.
No własnie?bradley pisze:tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?
lepiej czyli co ?Masz problemy z przeładowaniem ?Czy z cykaniem.Bo jezeli tylko z cykaniem i nic się poza tym nie dzieje to że tak powiem szukasz dziury w całymerie85 pisze:Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości