Żadna świeca nie działa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Żadna świeca nie działa

Post autor: karolp85 » pt sty 29, 2010 17:49

właśnie przed chwilą byłem u gościa żeby sprawdzić jak jest ze świecami, bo rano auto się telepało przez 5 sek.wyczytałem że wtedy nie pali na jeden gar i sprawdzaliśmy omomierzem, i jak się okazało ŻADNA świeca nie działa ??!! czy jest możliwe że auto odpali przy -20 bez ani jednej sprawnej świecy ?? dodam że odpala za niemal pierwszym razem, po jednym grzaniu świec, tylko że z tym krótkim telepaniem.

a nie jest może tak że jak jedna świeca padłą to żadna nie wskazuje napięcia ??

mierzył to w ten sposób że jeden kabel z krokodylkiem przypinał do masy a trugi do trzpienia świecy, jak jest sprawna to piszczało a jak nie sprawna to nie piszczało, i okazało się że każda jest padnięta


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt sty 29, 2010 17:57

Pewnie spalone doszczętnie nie były - ale grzały słabiej... wymień na nowe i po kłopocie. :bigok: U brata w Audi C4.2,5 tdi na 5 świec też tylko jedna była sprawna jak się dziś okazało --- odpalał ... ale po dłuuuugich męczarniach w te ostatnie mrozy. :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt sty 29, 2010 18:07

Steinway pisze:ja jak miałem 1 świecę spaloną to nie zapalił, więc wątpię żeby be żadnej świecy zapalił... to chyba niemożliwe...
Przeczytaj :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271228


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » pt sty 29, 2010 18:18

Steinway pisze:ja jak miałem 1 świecę spaloną to nie zapalił, więc wątpię żeby be żadnej świecy zapalił... to chyba niemożliwe...
bez jednej świecy jak najbardziej odpali, bez dwóch...silnik jak jest w bardzo dobrej kondycji i ma idealną kompresje to tez odpali ale bez 3 czy tym bardziej 4 już chyba niema bata


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 29, 2010 18:18

to zes chlopie cos zle pomierzyl
siwca ma jakasrezystancje i raczej buzer nie bedzie brzeczal na niej
buzer w mierniku sie odzywa kiedy jest zawarcie na przeowdach, jezeli jest jakas wieksza rezystancja to se nie odezwie
swieca bedzie miala kilka ohm, jezeli robila by za zwarcie to polecialyby ci bezpieczniki
przyloz mienik jeszcze raz i zobacz co pokazuje wyswietlacz
jezeli nie masz dostepu do miernika to wystaczy wziac kawalek grubszego przewodu i jeden koniec podpiac pod plus akumulatora a drugi do kazdej swiecu pokolei
oczywiscie przydaloby sie odlaczyc swiece tak zebys mogl zasilic kazda pokolei a nie wszytskie na raz
przy podawaniu plusa na swiece powinno sie zaiskrzyc
pomiar rezystancji i to co napisalem wyzej nie daje pewnosci ze siwce jest w 100% zdrowa - wiadomo tylko ze daje jakies oznaki zycia



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » pt sty 29, 2010 18:22

agrala,

czyli jeśli dobrze rozumiem ( a mogę rozumieć zle ponieważ mechanikiem nie jestem ) jeśli ten buzer nie brzęczy to znaczy że świeca może być dobra ?? bo kupiłem narazie jedną świecę i teraz nie wiem czy kupić następne 3


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » pt sty 29, 2010 18:22

Rok temu jak mialem jeszcze paska w TDI-ku to takze mi ciezko palil jak bylo -15 ale za trzecim razem zaskakiwal.Okazalo sie ze wszystkie swiece byly spalone,sam mechanik nie mogl wyjsc z podziwu ze on wogole odpalal.Po wymianie na nowe tykal od pierwszego :helm:



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » pt sty 29, 2010 18:26

ale właśnie rzecz w tym że nawet teraz i przy mrozach -20 pali od pierwszego zakręcenia


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » pt sty 29, 2010 19:05

Potwierdzam, ze to nic dziwnego ze wszystkie swiece spalone. Silniki tdi sa o tyle dobre pod wzgledem odpalania ze swiece potrzebuja tylko przy temp. ponizej +5st, a nawet jak ich nie ma to po prostu troche dluzej krecisz o ile silnik w dobrym stanie. Wiec zanim ktos sie zdecyduje na wymiane to przewaznie juz wszystkie spalone.

I nie ma co oszczedzac nawet jak jest jakas dobra to najlepiej sobie wszystkie wymieniac w komplecie masz wtedy spokoj na jakis czas i wszystkie cylindry maja tak samo dobre grzanie.

A sprawdzac najlepiej kabelkiem + z aku prosto na swiece na chwilke dotknac i jak nie ma zadnego iskrzenia to na pewno uszkodzona.. Tylko trzeba uwazac zeby przypadkiem gdzie indziej masy nie dotykac..
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 19:10 przez silesian_boy, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 29, 2010 19:48

karolp85 pisze:agrala,

czyli jeśli dobrze rozumiem ( a mogę rozumieć zle ponieważ mechanikiem nie jestem ) jeśli ten buzer nie brzęczy to znaczy że świeca może być dobra ?? bo kupiłem narazie jedną świecę i teraz nie wiem czy kupić następne 3
nie do konca, moze byc tez takze rezystancja jest zbyt duza i swieca nie bedzie grzac
musisz zaobserwowac co pokazuje miernik
ma byc kilka ohmow a nie kilka set badz kilka kilo ohmow



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości