Strona 1 z 1
rozrząd
: pt sty 29, 2010 12:58
autor: danfan
Witam Czy ktos wie jak ustawić rozrząd jak nie ma na kole zamachowym nie ma znaczka O prosze o pomoc.
: pt sty 29, 2010 13:18
autor: Haki
Będziesz potrzebował specjalnych przyrządów by to zrobić ... jeśli ich nie kupisz to pozostaje podjechanie do kogoś kto w VW siedzi i niech ustawia,
Poszukaj na forum bo było jak to się robi w Twoim silniku.
: pt sty 29, 2010 13:21
autor: t0mal
A nie ma takiego trójkątnego nacięcia na kole, jakby po udeżeniu dużym przecinakiem?
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:21 ]
Zaraz obok jest wypustka z wyciśniętym Z
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:22 ]
Najlepiej wykręć cały ten plastik ze skrzyni, będzie lepiej widać.
: pt sty 29, 2010 13:27
autor: danfan
Własnie jest takie nacięcie jak po przecinaku tylko jak poustawiam wszystko jak ma byc to zaraz sie blokuje silnik a niby jest wszystko ok
: pt sty 29, 2010 13:35
autor: t0mal
To może wałek masz obrócony o 180 stopni?
: pt sty 29, 2010 13:35
autor: danfan
Ale Wał czy wałek rozrządu ?
: pt sty 29, 2010 13:37
autor: t0mal
Jak ustawisz rozrząd na znak to pierwszy cylinder (od rozrządu) jest tuż przed GMP i powinien mieć zamknięte zawory (kończy się suw sprężania)
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:37 ]
wałek rozrządu, wału się nie da źle założyć
: pt sty 29, 2010 13:39
autor: danfan
to tak mam i na wałku rozrządu jest wyciecie na listwe i jest ok moze wał korbowodu jest obrócony o 180 stopni ?
: pt sty 29, 2010 13:46
autor: t0mal
Wał korbowy nie może być źle założony bo się nie da inaczej przykręcić koła zamachowego, jeśli masz koło zamachowe od benzyny to będą dwa znaki, ale po mojemu masz źle ustawiony wałek rozrządu.
Możliwości są dwie, albo zablokujesz go listwą tak jak teraz jest, albo obrócisz go o pół obrotu i będzie ok.
Oczywiście musisz zbić koło rozrządu z wałka (do odkręcania śruby nie można używać blokady, bo się omieli) założyć pasek, odrobinę napiąć i dopiero dokręcić koło do wałka, bo inaczej może się rozrząd rozjechać.
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:49 ]
Jeśli silnik ma dobrą kompresję to normalne że będzie stawiał opór, nawet dość duży, dla pewności możesz wykręcić świece, albo wtryski (przy okazji posprawdzasz) wtedy nie będzie przeszkadzać kompresja przy kręceniu kluczem.
: pt sty 29, 2010 13:51
autor: danfan
mowiąc o kole zamachowym z benzyny na moim jest taki znak od przecinaka i obok po jednej i drugiej stronie sa takie języczki nie sptkałem sie takim czymś ,wyglada to w okienku mniejwiecej tak I V I języczek -nacięcie -jeczyczek .
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:53 ]
dzis spróbuje wykręcić wtrysk i zobacze kiedy tlok jest w górze moze te koła zamachowe jest żle założone nie mam juz pojecie juz 3 dni walcze z tym i kapa
: pt sty 29, 2010 13:56
autor: t0mal
danfan pisze:koła zamachowe jest żle założone
Jeszcze raz piszę, to nie jest możliwe, bo jedna śruba na wale jest przesunięta, nie da się inaczej przykręcić. Na jednym z tych języczków jest oznaczenie (trzeba go przetrzeć bo słabo widać) i oznacza ono że tłok pierwszego cylindra jest w GMP
: pt sty 29, 2010 13:59
autor: danfan
Poszukam zobaczymy . Dziękuję Ci za pomoc. Pozdrawiam
: ndz sty 31, 2010 21:44
autor: Maślak
i co kolego dałeś rade? jak nie to daj znac, robiłem to u siebie bo kupiłem takiego z popiepszonym rozrzadem. sam sobie poustawiałem