Strona 1 z 1
Do czego służy ta osłona na pompie w AAZ?
: czw sty 28, 2010 21:29
autor: maruder
Witajcie. Do czego może służyć ta plastikowa jakby osłonka (chyba jakiejś śruby) z takim lejkiem z otworkiem na końcu, którą zaznaczyłem na czerwono? U mnie jej brakuje; czy ma to jakiś wpływ na funkcjonowanie pompy?
URL=
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d8 ... c3672.html]

[/URL]
I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju...

Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem? Jeśli ktoś wie, to z góry dziękuję

Pozdrawiam wszystkich:)
: czw sty 28, 2010 22:41
autor: J.B.S.
To jest najprawdopodobniej odpowietrzenie do systemu LDA pozwala mu na prawidłowe działanie.Przez ten otworek membrana ma połączenie z atmosferą.
Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.
: pt sty 29, 2010 00:28
autor: munior
jbs-78 pisze:Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.
Pod gumką jest jeszcze sruba z otworkiem tak że nic się tam nie dostanie
agneziaj pisze:I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju...

Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem?
w rozregulowanym wydatku szczątkowym
[ Dodano: 28 Sty 2010 23:31 ]
jbs-78 pisze:Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.
Pod gumką jest jeszcze sruba z otworkiem tak że nic się tam nie dostanie
agneziaj pisze:I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju...

Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem?
Najprawdopodobniej w rozregulowanym wydatku szczątkowym
: ndz sty 31, 2010 14:03
autor: maruder
Witam ponownie. Wziąłem się za tą regulację, jeszcze do końca nie wyregulowałem jak należy...Jednak jak wykręcałem tą srubę od wolnych obrotów oznaczoną zieloną strzałką to zapędziłem się trochę i wykręciłem ją do końca, tak że wyleciała mi sprężynka, którą zaznaczyłem na różowo.

Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy? Swoją drogą to ktoś grzebał już w tej pompie, bo ten amortyzatorek co jest zamontowany od przodu pompy (na ukos, na tym ramieniu co trzyma linkę w i obroty na jałowym) to też był założony od zewnętrznej strony a powinien od wewnętrznej... Nie wiem czy to miało jakiś wpływ ną fukcjonowanie pompy, ale go przełożyłem do wewnątrz.

A może ktoś na forum ma dane fabryczne, jak powinne być ustawione poszczególne śruby regulacyjne na pompie (np. licząc na milimetry albo gwint od końca śruby do nakrętek...)

? Pozdrawiam wszystkich

: ndz sty 31, 2010 15:04
autor: Michał_1977
agneziaj pisze:A może ktoś na forum ma dane fabryczne, jak powinne być ustawione poszczególne śruby regulacyjne na pompie
Niestety nie ma takich danych...teraz to albo stół probierczy,albo metodą prób i błędów ustawić...
agneziaj pisze:Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy?
Jeśli ona tam była,to lepiej niech tam wróci

...
Tego amortyzatora może nie być wcale i też będzie pracować...
: ndz sty 31, 2010 18:50
autor: arwam
agneziaj pisze:Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy?
nie będzie działać prawidłowo bo będzie się ciągle wykręcać śruba regulacji wolnych obrotów. musisz mieś i tą sprężynkę i ten pierścionek bo pełni on rolę "zatrzasku" który zabezpiecza przed wykręcaniem się śruby pod wpływem drgań
: ndz sty 31, 2010 19:12
autor: maruder
O kurcze, to chyba gdzieś mi się zgubił ten pierścionek, bo została tylko sprężynka i podkładka, taka mała. Swoją drogą to i ta sprężynka mi się gdzieś zapodziała, bo robiłem po ciemku i tak myślałem żeby jakąś podobną dopasować.... Może dopasuję i będzie działało?

A ten pierścionek to jak mniej więcej wygląda?
: ndz sty 31, 2010 19:18
autor: arwam
agneziaj pisze:Może dopasuję i będzie działało?
jak znajdziesz podobną to też będzie. a pierścionek ma takie dwie jakby krzywki które mają za zadanie utrudniać ruch obrotowy dzęki czemu uniemożliwiają odkręcanie się śruby regulacji obrotów pod wpływem drgań