Strona 1 z 2
MK4 nie odpala
: czw sty 28, 2010 20:53
autor: Sailor Ripley
Witam!
Pacjent to MK4, 98/99 r, ALH, 90 koni, 150k przebiegu. Auto jeździło normalnie; 4 dni temu zgaszone i już nie odpaliło. Kilka rzeczy zweryfikowanych:
- podłączone na kompa nie ma żadnych błędów,
- rozrusznik kręci normalnie (do wyjechania aku)
- wymieniony filtr paliwa, podłączony nie do baku ale do bańki (zasilanie i powrót)
- po przekręceniu kluczyka jest napięcie na zaworze pompy
- grzanie świec przebiega normalnie, jest napięcie na listwie (świece sprawdzone, iskrzą - wszystkie cztery)
- pompa podaje paliwo na wtryski (sprawdzone po poluzowaniu rurki zasilającej wtrysku)
To pierwsza tak przygoda z tym golfikiem, auto mam 2,5 roku - w ciągu tego czasu przejechane ok. 60k. Kilka dni temu wymieniany olej (półsyntetyk Motul), na bagnecie jest stan. Wężyki są dość zapowietrzone, ale wydaje się że paliwa jest na tyle że powinien zaskoczyć chociaż na chwilę - od 4 dni nie zapalił jednak nawet na sekundę.
Czekam na jakieś pomysły.
Pozdrawiam
: czw sty 28, 2010 20:57
autor: Damian-jg
A rozrząd nie przeskoczył ??
: czw sty 28, 2010 20:57
autor: Kulon
ale kręci czy nie ?
coś się dzieje podczas próby zapalenia - kontrolki gasną, czy coś ?
: czw sty 28, 2010 20:57
autor: Kamel
Sailor Ripley pisze:ale wydaje się że paliwa jest na tyle że powinien zaskoczyć chociaż na chwilę
Wydaje się czy jest?
Zalej porządnie zbiornik, bo na oparach to nie odpali na 100%
Być może podaje paliwo na wtryski, ale sikająco a nie pod właściwym ciśnieniem.
: czw sty 28, 2010 20:58
autor: Damian-jg
Czujnik obrotów sprawdzony??
: czw sty 28, 2010 21:19
autor: Sailor Ripley
Rozrząd nie przeskoczył (po pasku nic nie widać, jest właściwie napięty).
Przy próbie zapalania, po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki (w tym również świec) i gasną (zostaje oczywiście kontrolka aku). Kręci wałem bo pompa zasysa paliwo.
Na vagu nie wyrzuciło żadnych błędów - czy przy uszkodzonym czujniku obrotów nie pokazał by błędu wartości?
Wyjście i zasilanie z filtra podłączone bezpośrednio do bańki - to czy jest pusty bak czy pełny nie ma znaczenia...
: czw sty 28, 2010 21:21
autor: Kulon
zdejmij przewód z filtra paliwa i zobacz czy leci paliwo w momencie próby zapalania auta - musi ktoś Ci pomóc
miałem kiedyś taki przypadek i problemem było to że pompka w baku nie podawała paliwa
: czw sty 28, 2010 21:43
autor: Sailor Ripley
Kulon, a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy, zapowietrzenie i w konsekwencji za niskie ciśnienie wtrysku?
A w ALH jest dodatkowa pompa w baku?
: czw sty 28, 2010 21:51
autor: Kulon
Sailor Ripley pisze:A w ALH jest dodatkowa pompa w baku?
u mnie jest - właśnie nie wiem jak jest w jednostkach na pompie
Sailor Ripley pisze:a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy
nie rozumiem tego co napisałeś - chyba że to jest dla mnie zbyt skomplikowane
: czw sty 28, 2010 21:56
autor: Sailor Ripley
Kulon, na forum piszą że w ALH pompy w baku nie ma - jeszcze u siebie nie sprawdzałem.
Sailor Ripley pisze:a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy, zapowietrzenie i w konsekwencji za niskie ciśnienie wtrysku
chodziło mi o to, że teraz zarówno wężyk zasilania jak i powrotu za filtrem paliwa podłaczone są nie do przewodów z baku ale do bańki z ON. W konsekwencji w przewodzie zasilania za filtrem (przed pompą) jest spora bańka powietrza. Przy kręceniu rozrusznikiem pompa zaciąga ON, ale po przekręceniu kluczyka z powrotem paliwo cofa się z pompy.
: czw sty 28, 2010 21:59
autor: Kulon
Sailor Ripley pisze:chodziło mi o to, że teraz zarówno wężyk zasilania jak i powrotu za filtrem paliwapodłaczone są nie do przewodów z baku ale do bańki z ON
OK - teraz kumam - według mnie musi to być obieg zamknięty - dlatego często podczas wizyty na stacji słychać syczenie w momencie odkręcania korka od wlewu paliwa
Sailor Ripley pisze:na forum piszą że w ALH pompy w baku nie
więc pewnie tak jest - tak jak napisałem nie wiedziałem jak jest w jednostkach z pompą
: czw sty 28, 2010 22:05
autor: Sailor Ripley
Jutro sprawdzę przewody paliwa z baku + pompę (jeśli jest).
Czy biorąc pod uwagę powyższe można wyeliminować problem z elektroniką (czujnik wału, elektrozawór pompy etc.) a jeśli nie to co jeszcze należy sprawdzić?
: czw sty 28, 2010 22:10
autor: andrzejr2006
proponował bym sprawdzić czujnik prędkości wału korbowego
od pompy paliwa idzie wiązka w na dół silnika, na dole łączy się wtykiem, obok są jeszcze dwa wtyki, czujnika prędkosci wału i wtrysku sterującego, środkowy wtyk to ten który nas interesuje
przed sprawdzeniem czujnika wyłącz zapłon
wyciągnij wtyk ze złącza elektrycznego czujnika
za pomocą omomierza zmierz rezystancję między stykami 1 i 2 są ponumerowane
wartość rezystancji powinna wynosić ok 1 kOhm, jeżeli jest inaczej należy wymienić czujnik
: pt sty 29, 2010 00:15
autor: _Michał_
Jeśli kręci Ci szybciej rozrusznikiem to klapa gasząca może byc