Strona 1 z 2

Golf III 1.9d Niskie obroty po odpaleniu

: czw sty 28, 2010 00:54
autor: Piecia55
Witam
Mam problem z obrotami silnika po odpaleniu mojego VW a mianowicie ich wartosc wynosi ok 600 obr/min. Po minucie obroty zaczynaja rosnac a po ok 4, 5 min wskakuja na 900 obr/min (tak jak powinno byc). Tak dzieje sie zima, natomiast latem tez jest ten problem ale proces nagrzewania trwa krócej wiec obroty szybciej wskakuja. Podkreslam ze nie jest to problem z regulacja ssania.

z gory dzieki za odpowiedzi :)

pozdrawiam

: czw sty 28, 2010 01:13
autor: grandi
Według mnie pompa , u mnie też tak jest lub lejące wtryskiwacze , złe wyregulowany wydatek szczatkowy???? gęsta ropa , zmienaiłęś filtr paliwa przed zima różnica jest spora

: czw sty 28, 2010 09:54
autor: Piecia55
Filtr paliwa wymieniony w listopadzie, swiece zarowe tez. Pompa nie wiem ale grzebac nie bede bo z tego co wiem to pompe najlepiej ruszac tylko w sytuacjach koniecznych.. A mozesz dokladnie o tych wtryskiwaczach napisac z tym ze ty masz elektroniczne? Bo ja mam wolnossacego dieselka ;]

pozdrawiam

: czw sty 28, 2010 09:54
autor: nethome
Witam

Pozwolę dołączyć się do tematu gdyż mam podobny problem z moim autkiem (Golf III z silnikiem SDI ) mianowicie na zimnym silniku skaczą obroty do 600 czyli w dół po jakiś 3-4 minutach obroty wskakuja do 900 , zauważyłem rownież że przy prędkości około 100km/h samochodem lekko szarpie :-( Dzisaj postaram się wymienic filtr paliwa i moze to pomoze no chyba że któryś z Kolegów ma jakis inny pomysł co może byc przyczyną takich nieprawidłowości i co najlepiej sprawdzić jeszcze w tym silniku bo na forum mało jest informacji dotyczacych tego silnika ?

Pozdrawiam
seba

: czw sty 28, 2010 15:14
autor: grandi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=298259

Zapytajcie sie go po ile ma koncówki wtryskiwaczy BOsch do MK III , jest tak czasem że jak wtryski leja to nie mgielki tylko leje i silnik kulawo chodzi , tak jak by nie na wszystkie gary obroty skacza

Re: Golf III 1.9d Niskie obroty po odpaleniu

: czw sty 28, 2010 16:07
autor: PinkFloyd
Piecia55 pisze:Witam
Mam problem z obrotami silnika po odpaleniu mojego VW a mianowicie ich wartosc wynosi ok 600 obr/min. Po minucie obroty zaczynaja rosnac a po ok 4, 5 min wskakuja na 900 obr/min (tak jak powinno byc). Tak dzieje sie zima, natomiast latem tez jest ten problem ale proces nagrzewania trwa krócej wiec obroty szybciej wskakuja. Podkreslam ze nie jest to problem z regulacja ssania.

z gory dzieki za odpowiedzi :)

pozdrawiam
Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297575&start=0

: ndz sty 31, 2010 12:41
autor: nethome
Witam
Nawiazuja do mojego temat wyzej (silnik SDI) zaużyłem dodatkowo że silnik jest bardzo slaby ruszajac z glebokiego śniegu co chwile mi gaśnie (musze dodac sporo gazu zeby ruszyć) , a podczas jazdy caly czas skacza obroty i szrpie.
Dzisaj wymienie filtr choc wątpię czy on moze powodowac takie objawy jednak tak to sie nie znam na mechanice.
Proszę o podpowiedz co z tym fantem zrobic gdyż na forum nie znalazlem za wiele informacji dotyczacych silnika SDI i takich przypadków.
W poniedzialek bede miał interfejs i sprobuje podłączyc Golfika pod komputer jednak nie udalo mi sie znaleźć do tej pory złącza OBD (szukalem pod zaślepkami przy ogrzewaniu szyby nie ma go) gdzie ono może jeszcze sie znajdować ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 31 Sty 2010 15:13 ]
jestem po wymianie filtra paliwa i niestety to nie pomogło :-(
Co moge sprawdzić dalej ?

[ Dodano: 31 Sty 2010 20:46 ]
wlasnie sprawdzilem n109 rozkrecilem wyjąłem sprężynke oraz główną część czyli najprawdoipodobniej elektromagnes, tuleja niestety chyba jest nie wyjmowalna bo opierała sie przy wyjmowaniu, wszystko to przczyscilem i efekt jest ten sam MASAKRA !!!! ten SDI mnie dobije ... Pomocy !!!

[ Dodano: 31 Sty 2010 20:52 ]
Walczę i walczę i jakoś nic mi nie wychodzi i chyba nikt na tym forum nie spotkał się z tym problemem bo calkowita cisza w moim temacie jest ....

[ Dodano: 01 Lut 2010 08:19 ]
Dzisaj podłączę golfika pod kompa i może wyjdzie co mu dolega ...

: pn lut 01, 2010 12:34
autor: Piecia55
U mnie sytuacja jest inna. Obrotki sa rowne, tylko na zimnym za male, ale caly czas rowno chodzi, nie ma szarpnięć i tetniących obrotów.
pozdrawiam

: pn lut 01, 2010 13:01
autor: t0mal
Piecia55, Wydatek resztkowy do ustawienia, pompy się niebój nie gryzie, ewentulalnie, jeśli niemasz urządzenia rozruchowego w kabinie to będzie trochę trudniej, wszystko jest opisane.

nethome, Jeśli napewno masz SDI (a nie 1.9d) to pewnie będzie nastawnik do czyszczenia.

: pn lut 01, 2010 13:23
autor: nethome
stokrotne dzięki :-)
Tak jest to na pewno 1.9 SDI silnik AEY dzisaj sprawdzę ten nastawnik.
Pytanie takie muszę później cos regulować jak go wyjmę i wyczyszczę ? i czym to ustrojstwo wyczyścić ropa czy benzyną ekstrakcyjną ?

: pn lut 01, 2010 18:27
autor: t0mal
Hola hola :) to nie jest taka prosta sprawa, możesz nawet silnik zniszczyć. Jeśli go założysz, a na VAGu będzie dawka mniejsza niż zero, silnik może zacząć się rozbiegać.

Typowy objaw uszkodzonego nastawnika to szarpanie i falujące wolne obroty.

: pn lut 01, 2010 20:17
autor: nethome
No wlasnie znalazłem ten oto link i zdałem sobie sprawę że to nie takmie łatwe :-) Czyszczenie nastawnika
Wlasnie jestem po walce z ELM 327 i niestety nie udało mi się połączyć z ECU, PCSscan pokazuje mi błąd 104 , testowałem rownież na innych programach i niestety na tym interfejsie nie dziala.
Chyba pozostaje ASO :-(

No chyba ze zakupie interfejs oparty na chyba max323 (KKL) do VAG-a dobry to pomysł czy tez moze nie zadzialac ?

: pn lut 01, 2010 21:04
autor: t0mal
/No niestety tutaj już nie jestem w stanie pomóc, nasz moderator Adamm zawodowo naprawia nastawniki, może coś Ci podpowie.

: pn lut 01, 2010 22:37
autor: nethome
zakupiłem interfejs wspolpracujacy z Vag-iem zobaczymy czy on coś ciekawego pokaże przyjdzie pewnie za dwa dni...