Strona 1 z 1
[MK3] TD problem z obrotami
: śr sty 27, 2010 00:59
autor: Z@char
Witam dzisiaj zakupiliśmy dla mojej dziewczyny golfa 1.9 Td silnik aaz i jest z nim maly problem, otorz autko odpala bez problemu ale tak jak by falowały mu obroty i tak delikatnie przerywał, lecz jak wróciliśmy do domu to wszystko było oki, lecz później znowu powrocilo. A i jeszcze jak jest zimny to ma poniżej 1000 obr a jak ciepły to ciu powyżej 1000obr co to może być możecie jakos pomóc ??
: śr sty 27, 2010 01:07
autor: PinkFloyd
Podaj rok, czy masz automatyczny przyspieszacz kąta wtrysku czy ręczny z kabiny?
: śr sty 27, 2010 09:16
autor: djsurround
A jaką ropę do niego lejecie? Może po prostu parafina się oddziela, autko dostaje za mało oleju napędowego i faluje.... Polecam spróbowanie i użycie środka STP.
: śr sty 27, 2010 11:40
autor: Z@char
autko z roku 92 przyspieszacz reczny co do ropy to nie wiem bo dopiero wczoraj kupilismy i zalalismy rope na stacji i dolalismy uszlachetniacza do ropy ale przed tankowaniem w aucie wskaznik paliwa lezal grubo a rezerwie a co myslicie i wieszajacym sie wtrysku??
: śr sty 27, 2010 15:10
autor: djsurround
Zeby sprawdzić co się dzieje i nie wydać za wiele postępuj zgodnie z tym:
-Kup 5L oleju napędowego, lepszego jakiegoś. 4,40*5=22zł
-Kup STP przeciwko oddzielaniu się parafiny. 23zł na stacji STATOIL
-Zmieszaj STP z tymi 5L kupionego oleju napędowego (1 butelka STP na pełen zbiornik w aucie). Więc dobierz dobrze proporcje.
-Wlej dość dynamicznie do auta, czyli zamieszaj porządnie w zbiorniku.
-Odpal autko i daj mu pochodzić z 5 min, oczywiście z wyciągniętym tzw. ssaniem, czyli dodatkową dawką paliwa - to ta wajcha po lewej stronie kierownicy.
- Następnie delikatnie przyciskaj gaz, aż wejdzie powyżej 4000 obrotów.
- Przejedź się i sprawdź. Tylko też nie od razu "klep mu" w gaz, zrób to powoli i z wyczuciem, dobrze rozgrzej autko.
Moim zdaniem będzie dobrze, bo miałem to samo co Ty. Po tym zabiegu śmiga jak nowy
Pozdro
: śr sty 27, 2010 19:26
autor: Z@char
rozumiem tylko ze on strasznie kopci myslaem zeby wykrecic wtryski i sprawdzic cisnienie gdyz posiadam taka maszynke i jak wtedy bedzie git to zrobic tak jak mi napisales
: śr sty 27, 2010 20:28
autor: Z@char
na bialo na wolnyhc a na czarno jak mu sie da w palnik
: śr sty 27, 2010 20:50
autor: munior
Z@char pisze:na bialo na wolnyhc a na czarno jak mu sie da w palnik
no i prawidłowo
: czw sty 28, 2010 09:18
autor: djsurround
Uhhh jak na czarno to niedobrze, obawiam się, że to może być turbina... Dobry dieselek nie powinien zostawiać czarnej chmury dymu za sobą. Biały dym ok, czarny bebe. Proponuję sprawdzić u mechanika turbinę.
: czw sty 28, 2010 22:08
autor: Z@char
no ok ale jak by turbo padlo to nie przerywal by na wolnych a z reszta jak jest zimny to ma niecale 1000obr a jak sie troche rozgrzeje to ciut ponad 1000obr
: pt sty 29, 2010 00:58
autor: djsurround
No, a zrobiłeś to co Ci napisałem?
: pt sty 29, 2010 11:06
autor: IRAS AAZ
Uhhh jak na czarno to niedobrze, Dobry dieselek nie powinien zostawiać czarnej chmury/ kolego co ty piszesz :green_fuck: kolega MUNIOR powiedział ze z dymieniem jest OK! KAZDY DIESEL ZAKOPCI JAK SIE MU DEPNIE
Kolego zdejmnij waz co idzie do turbo i sprzwdz czy wirnik nie ma luzu i czy nie ma duzych ilosci oleju w przewodach ssących
[ Dodano: 29 Sty 2010 10:08 ]
Turbo tu i tak nie ma nic wspulnego z tym co piszesz, ale sprawdzić mozesz
A moze cos ci sie dzieje z klinem na wale, sprzwdz ten temat
: pt sty 29, 2010 13:32
autor: t0mal
Z tego co opisujesz to przestawia się początek wtrysku (i rozdząd) - czyli scięty klin na wale, motor ma zamiar niedługo się rozpaść.
Jeśli początek wtrysku się opóźnia to pojawia się biały, czasem gryzący dym, silnik przewywa, jeśli masz przyspieszony to silnik twardo pracuje, kopci na czarno (w skrajnym przypadku może też przerywać) mogą też nieco podskoczyć ub spaść obroty (+-200), jak piszesz.