Strona 1 z 2

b. głosna praca 1.6 Td SB

: wt sty 26, 2010 21:42
autor: burza999
Witam. Mam taki problem z głośną praca silnika w moim 1.6 td SB . Mianowicie silnik pracuje głośno i twardo W czasie jazdy słychać wyraźny klekot Ale jak pości się gaz i jak schodzi z obrotów to pracuje ładnie i miękko ze praktycznie nie słychac silnika Czego może to być przyczyna? Kont wtrysku ustawiony był niedawno ale nic to nie pomogło. Czy to wtryski?

: wt sty 26, 2010 22:37
autor: ruini
u mnie to samo podczas tak niskich temperatur jak teraz. Dopiero po naprawdę mocnym rozgrzaniu silnik się wycisza. Przy dodatnich temperaturach nie ma tego zjawiska.
Moim zdaniem jeśli jedyny objaw to głośna praca to nie ma powodu do niepokoju.

: śr sty 27, 2010 00:23
autor: kwietek
Prawdopodobnie zawory klepią, na mrozie to normalne. Jeśli jeździsz na mineralnym zmień na półsyntetyk, hałas będzie dużo szybciej ustępował.

: śr sty 27, 2010 08:17
autor: burza999
Tylko ze to klepanie i głośna praca jest nawet na mocno rozgrzanym silniku i podczas wysokich temperatur również Mróz w tym przypadku nie ma znaczenia.

: śr sty 27, 2010 10:02
autor: t0mal
Albo leją wtryski, albo jakieś badziewie zalałeś mu do baku.

: śr sty 27, 2010 10:35
autor: burza999
Właśnie wtryski nie leją tzn nie zauważam kopcenia a tankuje na orlenie ciągle i kurde nie ma różnicy i tak Chyba ze coś nie tak są ustawione wtryski albo leją a nie jest zauważalne kopcenie

: czw sty 28, 2010 01:41
autor: Hurricane48
Prawdopodobnie zawory klepią, na mrozie to normalne. Jeśli jeździsz na mineralnym zmień na półsyntetyk, hałas będzie dużo szybciej ustępował.
Kwietek żeś palnoł:P
jeżeli długo auto jeździ na mineralku to lepiej nie zmieniać na półsyntetyk :P bo nagar może zatrzeć silnik:) chyba ze porządną plukankę się zrobi. Poza tym nigdy nie wiadomo jak z szczelnością sinika i się zacznie klepanie siana

: czw sty 28, 2010 11:16
autor: kwietek
Też miałem wątpliwości jak mi doradzali przejść na 10W40 (przebieg ok 400 000, na mineralnym jeździł niewiadomo ile).Ale jak dotąd żadnych negatywnych skutków zmiany oleju nie odczułem, a faktycznie dużo krócej klepie :)
Hurricane48 pisze:bo nagar może zatrzeć silnik:) chyba ze porządną plukankę się zrob
Mi mówili że właśnie półsyntetyk może rozpuścić nagar i silnik się rozszczelni :P

[ Dodano: 28 Sty 2010 10:18 ]
ale na szczęście nic takiego się nie stało, jedyna różnica jaką zauważyłem to właśnie to że krócej klepią zawory, i w zimie dużo szybciej gaśnie kontrolka oleju po rozruchu

: czw sty 28, 2010 11:27
autor: Hurricane48
Wiesz mi tak powiedział fachura który się silnikami 30 lat zajmuje i powiem szczere naprawdę kawał dobrej roboty robi:) nagar jak jest na ściankach osadzony to jak się rozpuści pływa razem z olejem:) Moja rada teraz jak przejedziesz z 1000 km to zlej olej i nalej nowego żeby to świństwo wyleciało od minerała razem z tym olejem nowym.

: czw sty 28, 2010 11:29
autor: BENITO
głośna twarda praca silnika to również objawy zbyt wczesnego kąta wtrysku paliwa, ja bym zaczął od sprawdzenia tego właśnie

: czw sty 28, 2010 12:40
autor: kwietek
Hurricane48, tak właśnie zrobiłem jak zmieniałem pierwsza zmiana po 1000 druga gdzieś po jakichś 2-3 i po 7000 Byłem ciekawy czy coś się stanie, szczerze mówiąc to byłem nawet pewny że przynajmniej będzie brał więcej oleju,ale teraz jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :)
BENITO pisze:łośna twarda praca silnika to również objawy zbyt wczesnego kąta wtrysku paliwa, ja bym zaczął od sprawdzenia tego właśnie
Zgadza się silnik pracuje wtedy dużo bardziej "agresywnie", koszt ustawienia to ok 30-50zł więc chyba faktycznie warto je sprawdzić (powinno być 0,9 - 1,00 mm w zależności jak kto lubi przy 0,9mm jest dużo leprzy duł ale słabszy efekt turbo, przy 1,00 z dołu słabo ciągnie ale sprężarka się wcześniej włącza i daje lepszego kopa).

: czw sty 28, 2010 14:22
autor: BENITO
kwietek, przy przyspieszeniu wtrysku właśnie góra powinna być lepsza, bo paliwo przy wyższych obrotach zdąży się spalić w całości

: czw sty 28, 2010 14:29
autor: t0mal
I jest lepsza, tylko trzeba zrobić gov moda bo pompa tnie dawkę i nie czuć różnicy.

: czw sty 28, 2010 20:01
autor: burza999
kont wtrysku jest sprawdzony bo był opóźniony Ale na opóźnionym też pracował głośno i twardo Jeżdżę na oleju mobil diesel 10w40