Ładowanie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Ładowanie.

Post autor: marcin999 » wt sty 26, 2010 20:40

Zauważyłem w moim golfie, że po dodaniu gazu po odpaleniu silnika i włączeniu świateł światła zaczynają mocniej świecić. Tak jakby alternator zaczynał ładować dopiero po delikatnym dodaniu gazu.
U Was tez tak jest?



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » wt sty 26, 2010 20:46

Alternator już na biegu jałowym osiąga około 50% swojej sprawności, więc jak dodasz gazu prąd ładowania będzie większy. To co opisujesz to raczej nie jest normalny objaw tak jakby akumulator nie trzymał napięcia lub słaba masa...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Ładowanie.

Post autor: PinkFloyd » wt sty 26, 2010 20:46

marcin999 pisze:Zauważyłem w moim golfie, że po dodaniu gazu po odpaleniu silnika i włączeniu świateł światła zaczynają mocniej świecić. Tak jakby alternator zaczynał ładować dopiero po delikatnym dodaniu gazu.
U Was tez tak jest?
Sprawdz miernikiem ładowanie na jałowym i na wyzszych obrotach. U mnie jak dodam gazu lekko bardziej się rozjasniaja ( ale do zauważenia jest to dopiero w nocy i na ścianie ), bo na jałowym mam 14,4V a po dodaniu gazu 14,55V i stąd ta róznica, chyba że sa mocne różnice w oświetleniu wtedy do kontroli regulator.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 20:47 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt sty 26, 2010 21:51

Kiedyś sprawdzałem ładowanie i jest w normie. Tylko chodzi o to że to widać tj mówicie w nocy. Wygląda to tak ze po odpaleniu auta i pierwszym dodaniu gazu się tak robi już później jest ok. Tak jakby się alternator odrazu nie wzbudzał. Jak już dodam tego gazu to na żadnych obratach się nie zmienia natężenie światła.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem teraz w mrozy jak odpalę silnik i dodaję gazu powyżej 2 tys obr to pyka jakis przekaźnik, ale co dziwne właśnie jak odjme gazu i obroty spadają to światła na chwilę przygasją i jest znowu pyknięcie. Czyżby to świece żarowe się włączały?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 26, 2010 21:55

marcin999 pisze:Kiedyś sprawdzałem ładowanie i jest w normie. Tylko chodzi o to że to widać tj mówicie w nocy. Wygląda to tak ze po odpaleniu auta i pierwszym dodaniu gazu się tak robi już później jest ok. Tak jakby się alternator odrazu nie wzbudzał. Jak już dodam tego gazu to na żadnych obratach się nie zmienia natężenie światła.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem teraz w mrozy jak odpalę silnik i dodaję gazu powyżej 2 tys obr to pyka jakis przekaźnik, ale co dziwne właśnie jak odjme gazu i obroty spadają to światła na chwilę przygasją i jest znowu pyknięcie. Czyżby to świece żarowe się włączały?
świece żarowe po dopaleniu dogrzewaja silnik do 2min po dopaleniu lub temp. silnika ok 64st w zależności co bedzie szybciej, sa też wyłączane powyżej 2 ,5 tys obr i ponownie uruchamiane po nizej tych obrotów. Jak ci tak pstryka to nie powinienes dla dobra turbinki tak zimnego silnika obciążac powyżej 2,5 tys obr :bajer:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt sty 26, 2010 21:59

PinkFloyd pisze:dobra turbinki tak zimnego silnika obciążac powyżej 2,5 tys obr
Kij z turbiną i tak już puszcza oliwe.
Ostatnio mi prawie wszystko zgasło chyba coś mam nie tak z alternatorem. Trzeba bedzię go sprawdzić.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 26, 2010 22:02

marcin999 pisze:
PinkFloyd pisze:dobra turbinki tak zimnego silnika obciążac powyżej 2,5 tys obr
Kij z turbiną i tak już puszcza oliwe.
Ostatnio mi prawie wszystko zgasło chyba coś mam nie tak z alternatorem. Trzeba bedzię go sprawdzić.
Nie kij jak ci sie uszczelnienie na amen pod obciazeniem wywali to módl się żeby heble wytrzymało i sprzegło bo silnik może po tym sie juz nie nadawać do naprawy. Poz tym moze szczotki juz masz wyjechane i bieznie po których pracuja i stąd te problemy a w altkach w silnikach po 05.99r sa te droże regulatory ponad 120zł za sztukę i troche problemu z ich wyciągnięciem.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 22:03 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt sty 26, 2010 22:15

Ok dzieki za pomoc. Przynajmniej wiem że jest coś nie tak.
Co do turba to mam przeczucie, że jeszcze swoje odpacuje mimo że nie ma lekko.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 26, 2010 22:19

marcin999 pisze:Ok dzieki za pomoc. Przynajmniej wiem że jest coś nie tak.
Co do turba to mam przeczucie, że jeszcze swoje odpacuje mimo że nie ma lekko.
Jak dasz mu taka szanse to pewnie popracuje :grin: zmierz ładowanie zwykłym miernikiem rano od razu po odpaleniu na jałowym i też po włączeniu świateł i wentylatora, dodatkowo po jeździe na rozgrzanym na jałowym i na wyższych obrotach ( na obrotach możesz zrobić miernikiem przez złącze zapalniczki )



Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: wariat12233 » śr sty 27, 2010 21:44

ptasior1987,
problem gwarancji akumulatorów to norma, jest tylko na papierku a jak przyjdzie co do czego to i tak zwalą na wine ładowania w aucie


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: wariat12233 » śr sty 27, 2010 21:54

dokladnie, potem jeszcze ci powiedza ześ go źle eksploatował


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » śr sty 27, 2010 22:24

Koledzy a ja tez tak mam tylko ze 2 alernator kupilem BOSHA zamienilem i bylo to samo zregenerowalem starego Valeo i tez to mam moim zdaniem normalny objaw ale nie wiem akumulator git laduje :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości